Hoi mensen,
Ik zal het 'probleem' zo kort mogelijk houden.
Weet bijna zeker dat het simpel is, maar heb nu een poosje zitten googlen en kan het niet vinden.
Het gaat hier om ASP.NET icm. VB.NET.
Ik heb een dataview, met daaraan een datasource gekoppeld. (gemakkelijk de ingebouwde controls gebruiken)
Echter nu heb ik in de database een veld "klanttype" dit heeft een waarde van 0-2.
Nu poept dat ding in de dataview in de kolom Type (die ik overigens zelf heb aangemaakt) gewoon het nummer, echter ik wil dat ik een if statement kan uitvoeren binnen het te laden item.
Dus stel: wanneer het nummer 0 is, verander dan de tekst die in de kolom komt in: Particulier, als dit 1 wordt verander de waarde in de kolom naar Onderneming etc.
Ik bind op dit moment de gegevens zo aan mijn dataviewtje:
Dus in principe laat hij de data netjes zien zoals deze in de database staat. Maar ik wil er dus naar de gebruiker toe iets mee doen.
Weten jullie hier 1-2-3 op ?
Ik zal het 'probleem' zo kort mogelijk houden.
Weet bijna zeker dat het simpel is, maar heb nu een poosje zitten googlen en kan het niet vinden.
Het gaat hier om ASP.NET icm. VB.NET.
Ik heb een dataview, met daaraan een datasource gekoppeld. (gemakkelijk de ingebouwde controls gebruiken)
Echter nu heb ik in de database een veld "klanttype" dit heeft een waarde van 0-2.
Nu poept dat ding in de dataview in de kolom Type (die ik overigens zelf heb aangemaakt) gewoon het nummer, echter ik wil dat ik een if statement kan uitvoeren binnen het te laden item.
Dus stel: wanneer het nummer 0 is, verander dan de tekst die in de kolom komt in: Particulier, als dit 1 wordt verander de waarde in de kolom naar Onderneming etc.
Ik bind op dit moment de gegevens zo aan mijn dataviewtje:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <asp:GridView ID="gvKlntOverzicht" runat="server" AutoGenerateColumns="False" CellPadding="4" ForeColor="#333333" GridLines="None" Font-Names="Tahoma" Font-size="Smaller"> <Columns> <asp:BoundField HeaderText="Type" DataField="klanttype" /> <asp:BoundField HeaderText="Klantnaam" datafield="bedrijfsnaam" /> <asp:BoundField HeaderText="Woonplaats" datafield="aawoonplaats" /> <asp:BoundField HeaderText="Email" datafield="email" /> <asp:HyperLinkField Text="Wijzigen" DataNavigateUrlFields="id" DataNavigateUrlFormatString="act_klnt_wijzigen.aspx?id={0}"/> </Columns> <FooterStyle BackColor="#5D7B9D" Font-Bold="True" ForeColor="White" /> <RowStyle BackColor="#F7F6F3" ForeColor="#333333" /> <PagerStyle BackColor="#284775" ForeColor="White" HorizontalAlign="Center" /> <SelectedRowStyle BackColor="#E2DED6" Font-Bold="True" ForeColor="#333333" /> <HeaderStyle BackColor="#5D7B9D" Font-Bold="True" ForeColor="White" /> <EditRowStyle BackColor="#999999" /> <AlternatingRowStyle BackColor="White" ForeColor="#284775" /> </asp:GridView> |
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Dim classDatabase As New clsDatabase Dim classBase As New clsBase Dim DS As New Data.DataSet Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load If Not classDatabase.fVullenDataset("SELECT * FROM tbl_klanten", "tblKlanten", DS) = True Then Response.Write("Kan dataset niet vullen: Klanten Overzicht") End If gvKlntOverzicht.DataSource = DS.Tables("tblKlanten") gvKlntOverzicht.DataBind() End Sub |
Dus in principe laat hij de data netjes zien zoals deze in de database staat. Maar ik wil er dus naar de gebruiker toe iets mee doen.
Weten jullie hier 1-2-3 op ?