Toon posts:

[4G iPod] Niet te formatteren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben vandaag de hele avond al bezig met het oplossen van het volgende probleem met m'n 4de generatie iPod. Ik was via iTunes de iPod aan het updaten toen dit opeens niet meer ging, omdat iTunes de iPod niet meer herkende en ik zou dus iTunes opnieuw moeten installeren en de communicatiesoftware voor de iPod. Ik heb dit enkele keren gedaan maar het werkte nog niet... Vandaar dat ik eens probeerde om een updater te gebruiken de iPod te herstellen/formatteren. Maar ook dit deed hij niet, omdat er een iPod servicefout was. Ik heb op internet gekeken hoe ik dit kan fixen maar tot nu toe hebben alle oplossingen nog niet gewerkt.

Wat misschien ook interessant is om te vertellen is dat een vriend van me een image van BF2 er op had gezet en sinds ik deze naar m'n harde schijf heb willen kopiëren geeft hij steeds (bij het kopiëren van dit bestand na een tijdje) weer dat de image niet gekopieerd kan worden naar de harde schijf omdat de parameter onjuist is. Dit doet hij telkens weer... Ik weet niet of dit er mee te maken heeft, maar het zou ook fijn zijn als ik dit probleem opgelost kreeg want ik weet niet hoe nu verder!

Is er misschien een andere manier om m'n iPod te formatteren of hoe krijg ik hem weer gewoon aan het werken?!

groeten Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn ipod laatst ook als hd gebruikt gewoon een backup van mijn bestanden erop gezet...

gaf hij dezelfde fout, ik kon het oplossen door iedere keer een paar bestanden over te zetten en dan de ipod weer opnieuw in de usb te steken... als ik teveel bestanden tegelijk deed dan gaf hij aan dat de parameters verkeerd waren...

Nu kun je je ipod terug zetten / formatteren met het programma ipod updater...

de laatste versie is gewoon te vinden op www.apple.nl

dan krijg je nieuwe firmware en wordt hij geleegd...

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het probleem met iTunes denk ik te hebben opgelost, maar ik wil toch graag m'n iPod formatteren. Ik probeer dit via de updaters van Apple (de nieuwste weliswaar) (dit lukt niet vanwege iPod Servicefouten) en ik probeer het ook gewoon via de explorer met rechter muisknop formatteren. Toen ik dit deed (wat ook niet lukte) viel mij wel op dat ik in het menu slechts kan selecteren of hij snel geformatteerd moet worden en of de compressie ingeschakeld moet worden. De capaciteit staat al ingevuld (37,2 gb), maar verder kan ik niks selecteren, wat normaal wel de bedoeling zou moeten zijn volgens mij. Zo zie ik bijvoorbeeld geen verschillende bestuurssystemen (zoals gewoonlijk NTFS en FAT32). Volgens deze computer draait m'n iPod nu op FAT32, maar volgens mij klopt dit niet, of is dit wel goed? Zou dit er mee te maken kunnen hebben dat ik m'n iPod niet kan formatteren?

Of zou het ook kunnen dat mijn harde schijf in m'n iPod kapot is? En zo ja, hoe moet ik dan Apple raadplegen? Gewoon teruggaan naar de apple store of via een formulier, want volgens mij heb ik daar ooit iets over gelezen, dat je dit kan invullen op de Apple site.

Ik hoop dat iemand kan helpen, want ik vind het zwaar klote nu....

vast bedankt robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

Cablekevin

CCCP Baby!

Al opgelost ?
Ik heb het probleem namelijk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook ongeveer hetzelfde probleem. Mijn pc herkent mn ipod niet goed meer. Elke keer als ik m koppel blijft itunes hangen en formateren lukt ook niet omdat mn pc de ipod niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:23:
Hier ook ongeveer hetzelfde probleem. Mijn pc herkent mn ipod niet goed meer. Elke keer als ik m koppel blijft itunes hangen en formateren lukt ook niet omdat mn pc de ipod niet herkent.
Het probleem is opgelost ja...
gewoon apple bellen afspraak maken, dhl komt hem ophalen en ik had binnen een week een nieuwe... maar helaas nog steeds dezelfde 40GB dus geen nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wilde ff zeggen dat de ipod gebruik maakt van fat32 als je bestanden die groter zijn dan 4 gig er op wilt zetten zal die een foutmelding geven omdat dat niet kan met fat32
Pagina: 1