Toon posts:

geen internet :(

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo all
Ik heb een probleem:
op mijn andere computer heb ik internet via de kabel. Maar nu kan ik niet meer internetten. ik heb wel connectie maar explorer en netschaap zeggen da ze de pagina nie kunnen weergeven. DNS staat goed.
please help me!
specs:
chello
win 98
p3-500

Verwijderd

kun je wel pingen naar een adres op het internet?

probeer eerst of dat werkt. en graag wat meer info over je netwerk instellingen.

Verwijderd

Wat geeft je Com21Modem aan (lampjes...)

Verwijderd

COM21 (chello ook...)

Linkerlampje = Power on (die moet dus groen zijn)
2e Lampje = RF, moet groen zijn, betekend dat je verbinding hebt met internet (het modem dan)
3e en 4e lampje = upload download, als die knipperen werkt internet zeker
5e lampje = erg belangrijk! Geeft aan of hij verbinding heeft met je PC, brand deze niet als PC aanstaat heb je een kappotte ethernetkabel, zit je netwerkkaart er niet goed in, detecteerd windows je netwerkkaart niet e.d.

2e Lampje(RF):
Als hij orangje-uit knippert is hij een zelf test aan het doen en initialiseren.
Als hij tussen oranje-groen knippert is hij aan het configureren van het netwerk (inloggen bij Chello..)
Als hij tussen groen, oranje en uit knippert is hij de firmware van het modem aan het updaten.
Als hij groen brand is hij zoals gezegt verbonden!

Fouten:
Als de power (1e-lampje, linker lampje) uit staat werkt de adapter niet of zit hij er niet in :(
Als de 5e uit staat heb je dus een netwerk probleem.
Als de RF uit staat (de groene) dan heb je geen verbinding, knipperd hij tussen groen en uit dan staat Chello de verbinding niet toe of is de ComPORT niet toegelaten om precies te zijn..
Als hij (RF, 2e dus) constant oranje is is de zelf test van het modem mislukt, dan is het modem dus niet ok.
Als hij tussen uit en oranje BLIJFT knipperen blijft hij constant zelftesten.. dus is er iets mis met modem

zo...

Verwijderd

Heb je identificatie goed staan en werkgroep, laatst ook chello bij m'n neefje geinstalleerd en toen zag ik dat je bij chello geen werkgroep hoeft in te vullen! Heb je proxy goed ingesteld? Gateway? etc.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:42
Ha die knutselaar,
heb je heel toevallig een lancity modem. Ik heb namelijk laatst bij iemand internet-sharing aan gelegd (ja daar verdien ik geld mee) en toen weigerde A2000/chello mij ook te laten internetten als het huisnetwerk het doet.
Oplossing: haal 2e netwerk kaart eruit, zorg dat je verbinding krijgt met internet. draai winipcfg. Noteer subnet en ip en gateway en de rest. subnet is waarschijnlijk 255.255.254.0

Installeer je huisnetwerk weer.
Ga naar eigenschappen van TCP/IP die gebonden is aan je internet-netwerkkaart. Vul hier de waarden in die je bij winipcfg genoteerd hebt. Reboot en internet dooet het weer.

Maffe is namelijk dat de dhcp server van chello geen ips geeft als je een thuisnetwerk hebt.

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Werkt hier prima, dynamische ip aanvraag voor kabel en netwerk. Lijkt mij inderdaad netwerk / tcp-ip of wachtwoord probleem. Welke software gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm,thx allemaal maar weinig verbetering :(
Lampjes gecheckt maar doen het allemaal.
Ik gebruik win 98.

Verwijderd

Topicstarter
Het vage is dat mijn isdn lijn hetzelfde doet
Ik had gister nog ff mijn isdn lijn geinstalleerd en deed het ook niet.

Verwijderd

Als de lampjes groen zijn dan is de verbinding met internet er dus wel... Als het lampje "verbinding met LAN" groen is dan is het verveldend want dan heb je dus ook geen probleem met de kabel of de stekkertjes.
Er is hier vast wel IEMAND die dit weet..

Verwijderd

Proxy probleempje? Zet hem eens uit voor de gein.

• schijndel
  • Laatst online: 02:42
En weer verwijs ik naar het verhaal hier boven...

Verwijderd

Topicstarter
thx all!
hij doet het weer
Zie grim zijn verhaal voor de oplossing!
THX
Pagina: 1