vraag mbt powermoderatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hey,

Gisteren plaatste ik deze reactie.

Nu zie ik dat er een zgn powermoderatie op heeft plaatsgevonden. Dit is nieuw voor mij en in de moderatie faq staat het volgende: Mocht je een reactie tegenkomen waarop een PowerModeratie is uitgevoerd, dan kun je een verklaring daarvoor terugvinden in het Tweakers.net Moddereter Forum.

Dus ik ga naar dit forum en vind geen verklaring. Ik ben benieuwd wat die verklaring is! :)

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er nog geen moderatie op een post heeft plaatsgevonden, is het heel eenvoudig om het niveau van een reactie te wijzigen: een punt erbij betekent een niveau omhoog. Naarmate er meer wordt gemodereerd, wordt de impact van een enkel punt steeds minder, tot op een gegeven moment er zoveel punten nodig zijn dat het niet te doen wordt om het niveau van een reactie te wijzigen. Dan is zo'n reactie dood gemodereerd. Op zo'n punt komt de PM om de hoek kijken: de PM kan een reactie op elk willekeurig niveau instellen. Dus zelfs als een reactie op -1 doodgemodereerd is, kan de PM de reactie op +4 zetten.

Verder kan hij het niveau wijzigen als er een admin-edit op een reactie heeft plaatsgevonden. In het geval van een admin-edit is het zinloos om de reactie verder te modereren, dus modereert de PM de reactie. Als de PM een reactie gemodereerd heeft, is het voor users niet meer mogelijk om de reactie te modereren.

En als laatste wijzigt de PM het niveau als de moderatie helemaal scheef gaat, bijvoorbeeld als een reactie die eigenlijk op het niveau 0 hoort continu omhoog wordt gewaardeerd (en andersom natuurlijk). De PM is een regular, iemand die regelmatig meedoet aan de discussies in TMF en heeft dus een goed zicht op het gewenste niveau van een reactie.

Zo heb ik het tenminste begrepen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:43:
Verder kan hij het niveau wijzigen als er een admin-edit op een reactie heeft plaatsgevonden. In het geval van een admin-edit is het zinloos om de reactie verder te modereren, dus modereert de PM de reactie. Als de PM een reactie gemodereerd heeft, is het voor users niet meer mogelijk om de reactie te modereren.
Je hebt het bijna goed :). Een Frontpage Admin kan een reactie op slot zetten zodat de user zijn reactie niet meer kan wijzigen. Dat betekent niet dat die reactie niet meer te modereren is of alleen maar door een PowerMod gemodereerd kan worden. Als een reactie voorzien is van een krachtmoderatie, dan is de reactie voor de bezoeker nog steeds te modereren mits deze niet ouder is dan 48 uur of door de user eerder is beoordeeld.

Nu zal dit een grote brok informatie zijn voor * Artjuh . Ik raad je dan ook aan om dit artikel door te lezen, waarin staat wat een PowerMod doet en kan doen. De TMF FAQ bevat deze informatie nog niet en is ook toe aan een kleine herziening (hup, aan het werk jij, * KeX :P :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ok ik denk dat ik het idee nu wel snap.
'k had trouwens wel beter mogen zoeken naar die faq enzo. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Robin Vreuls schreef op maandag 18 juli 2005 @ 01:27:
[...]
Je hebt het bijna goed :). Een Frontpage Admin kan een reactie op slot zetten zodat de user zijn reactie niet meer kan wijzigen. Dat betekent niet dat die reactie niet meer te modereren is of alleen maar door een PowerMod gemodereerd kan worden. Als een reactie voorzien is van een krachtmoderatie, dan is de reactie voor de bezoeker nog steeds te modereren mits deze niet ouder is dan 48 uur of door de user eerder is beoordeeld.

Nu zal dit een grote brok informatie zijn voor * Artjuh . Ik raad je dan ook aan om dit artikel door te lezen, waarin staat wat een PowerMod doet en kan doen. De TMF FAQ bevat deze informatie nog niet en is ook toe aan een kleine herziening (hup, aan het werk jij, * KeX :P :+ ).
hmmm daar heb ik overheen gelezen, in de TMF Faq mag wel wat extra info. :/

Pas ik aan. :)

@2do