Toon posts:

Dvd software (player only) voor langzaam systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga straks op vakantie en dan hebben we achterin de laptop op een plank staan om dvd's af te spelen. Dat is een aantal keren best goed gegaan. Alleen ben ik eigenlijk op zoek naar de geschikte software en eventuele plugins / instellingen / roep maar
waarmee ik het meest vloeiend (vooral zonder audio schokken) kan afspelen.

Eerst maar even de specs:
laptop Compaq (HP) Armada110
320 mb aan geheugen
intel PIII op 850 Mhz

Op de site van hp compaq overige specs

Huidige software:
ik gebruik nu intervideo windvd7 (trial)
dx9 geinstaleerd
op win2000 sp4

Verder voordat ik ga afspelen zet ik zoveel mogelijk af. Nu gaat het sinds een format redelijk goed met afspelen. Heb een paar dvd's geprobeerd en allemaal zonder audio schokken, maar hij zat weer erg op het randje.

Misschien updates voor moederboord een optie?

Verder werd mij ooit op got verteld dat windvd iig een stuk sterker was dan power dvd.

Wat ik lang geleden gebruikte was powerdvd 6 en daarna 7, waarbij in 6 redelijk goed werd afgespeeld maar in 7 totaal niet.

Ik zoek dus naar het programma wat gewoon het snelst afspelen, mag best af en toe wat minder kwaliteit in beeld zijn, zolang hij maar niet gaat schokken (vooral met audio) want dan is er niets meer aan. Volgens mij werkt windvd al met bepaalde versnellingen voor tragere systemen.

In ieder geval denk ik dat mijn systeem (al tamelijk oud natuurlijk) net geschikt is voor gewoon goede afspeelbaarheid dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van de juiste plugins / instellingen / software.

Alvast heel veel bedankt,

Elwin

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Zoomplayer kan iig dvd's afspelen, ik weet niet hoe dat ding zich houd qua cpu load e.d.

Wat je ook kan proberen (wel omslachtig) is om een dvd naar de hdd te rippen, en vanaf de hdd spelen. Dat kan ook een oorzaak zijn van het schokken.

Een laatste optie is om te gaan kijken naar een hiervoor gemaakte linux distro. Ik dacht dat er 1 was die movix heette. Dat was een bootable cd die een media speler startte. Van daaruit kon je dan bijvoorbeeld mp3's enzo laten afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
Rippen is misschien wel de oplossing, moet even wat ruimte maken. Maar als ik dan elke keer een dvd eerst kan rippen en van hd spelen, misschien dat dat wel goed gaat. Bedankt alvast, ga direct proberen

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Probeer in ieder geval ook:
VLC media player
bs player

Test ook eens hoe de performance verandert als je van te voren een backup maakt van de originele DVD. Dus niet encrypted en onnodige audio tracks weggelaten.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:44

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ook een goede: Media Player Classic.
http://sourceforge.net/projects/guliverkli/
Die is behoorlijk licht en sowieso wel prettig in de omgang. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de post allemaal sofar. Ben nu even bezig men rippen, alleen gaat toch veel trager dan ik had verwacht (wat een langzame speler zeg, en mn pc weer lekker blazen).

Dus dat is denk ik geen optie, dus dan maar de aangeraden programma's proberen. Ik hoop dat er iets bij zit.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:12

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Ik kon op een duron 650MHz zonder problemen in powerdvd dvd's kijken... maar da's zo'n 4 jaar terug gok ik. Misschien een optie de lens van de dvd-drive eens schoon te maken?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Topicstarter
ucchan schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:51:
Ik kon op een duron 650MHz zonder problemen in powerdvd dvd's kijken... maar da's zo'n 4 jaar terug gok ik. Misschien een optie de lens van de dvd-drive eens schoon te maken?
Heb Lenscleaner al 2x gedraaid

Verwijderd

vreemd ik kan op mn p3 600 laptopje met 256 mb zonder problemen een dvd bekijken via powerdvd. Werk je misschien al met een oude windows install? (lees: veel troep)

edit: niet goed gelezen, je had al een format gedaan

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:17:
vreemd ik kan op mn p3 600 laptopje met 256 mb zonder problemen een dvd bekijken via powerdvd. Werk je misschien al met een oude windows install? (lees: veel troep)

edit: niet goed gelezen, je had al een format gedaan
Ja inderdaad, maar goed:
Via mediaplayer classic: net zo bagger of erger dan windvd.

Geripped met dvd decrypter -->Vanaf de HD, no probs, het lijkt peanuts voor het systeem. Dus toch een bejaarde speler. Nu heb ik dus lens cleaner gebruikt. En zelfs speler gewisseld met een identieke (ik heb een laptop die samengesteld is uit 2 armada110's niet werkend), maar zelfde probleem.

Nu ben ik niet zo goed met compatible en vooral niet compatible, maar anders zou ik graag een snellere dvd speler erin zetten, want dat rippen gaat erg langzaam (1.4-2.2x met dvd-decrypter) Dat laat dus zien hoe langzaam die wel niet is, is het niet?

In ieder geval geven beide players kuren. Het vaak niet bij kunnen lezen (gekraak , geratel etc) Nu kan ik morgen even kijken of ik een dvd speler uit een andere laptop kan pakken en anders misschien een nieuwe, want hd is ook niet 1 waarvan ik zeg, doe er van te voren maar 20 films op. Ik kan natuurlijk comprimeren enzo, maar liever heb ik gewoon een dvd-rom erop.

Dus ik hoop dat er iemand is die wat van compatibiliteit af weet bij laptops met dvd-rom stations zodat ik een nieuwe erin kan zetten

De huidige speler is volgens aida32 een:
  • DRN8060-b van LG, waarvan hij de snelheid niet kan geven
.

Ook in de database van de lg site is hij geloof ik niet meer opgenomen, dus dat geeft wel aan...

Ook op internet kan ik verder niet extreem veel vinden. In ieder geval geen info over de speed.

Ik denk dat de dvd-rom stations hun beste tijd hebben gehad en hopelijk kan er dus een snellere in die het wel bij kan houden.

In afwachting,

Elwin

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Een P3-850 kan echt makkelijk DVD afspelen.

Ik heb in de auto een P3-750, met 256Mb, en die speelt t zonder problemen af. (WinDVD 5). Vanaf 400Mhz ofzo (afhankelijk van de videokrt) is het al geen enkel bezwaar.

Ik denk eerder dat of je DVDspeler brak is, of moeite heeft met gebrande DVD's. Als je schijfjes gebrand zijn, probeer dan eens + of -R, kijken wat ie beter leest.

Dat ding is zoiezo een wat oudere, dus best kans dat ie een beetje richting "op" is, of moeite heeft met gefikte media. 't is namelijk een 6x-DVD / 24x CD drive.

Eventueel kun je dus zoals gezegd ook de zooi naar divx rippen en via netwerk op de hdd gooien of ze op CDR branden (als ie dat tenminste nog wel fatsoenlijk leest)

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 18-07-2005 00:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 18 juli 2005 @
Ik denk eerder dat of je DVDspeler brak is, of moeite heeft met gebrande DVD's.
Uhm :? dat zeg ik toch

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 12:32 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:54

-ET-

Phone Home

heb je ook gechecked of de speler wel in DMA modus draaid. Ik had op mijn P2 400 laptop ook nog wel eens problemen met de DMA van de dvd speler. DMA aan kon ik perfect filmpje kijken via Powerdvd. Zonder DMA was er geen beginnen aan.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een 850 Mhz PIII moet ruim voldoende zijn eigenlijk. Ik zou in ieder geval een oudere WinDVD of PowerDVD-versie nemen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
-ET- schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:37:
heb je ook gechecked of de speler wel in DMA modus draaid. Ik had op mijn P2 400 laptop ook nog wel eens problemen met de DMA van de dvd speler. DMA aan kon ik perfect filmpje kijken via Powerdvd. Zonder DMA was er geen beginnen aan.
Heb ik meer over gelezen, maar kan die instelling niet vinden in aparaatbeheer.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:54

-ET-

Phone Home

moet je in apparaat beheer onder het kopje IDE ATA/ATAPI controllers kijken. Daar hebj e je primaire en sceundaire ide kanaal. Dubbel klikken en dan het 2de tabblad. (geavanceerde instellingen)

Verwijderd

Topicstarter
DMA stond dus uit. VOorlopig ziet het er heel goed uit met dma aan. Nu speelt media classic helaas niet alles af. Dus heb nu asus dvd geinstalled , waar overigens config tool bij zit die ook zegt:
Alle cd/dvd-rom-stations zijn in DMA-modus ingesteld.

Op zich wel netjes dus van programma, want ik wist nog niets van dma af. Weet nu nog niet wat precies het verschil is.

In ieder geval denk ik dat ik nu goed kan afspelen met al een paar test dvd's gehad.

Bedankt!!!
Pagina: 1