Wireless netwerkkaart na een tijdje disabled *

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 10:58
hallo,

ik heb pas een nieuwe computer gekocht, maar nu heb ik een probleem..

Als ik een tijdje op het internet zit of een online spelletje aan het spelen ben, valt mijn internet opeens uit en als ik dan bij Network Connections kijk, zie ik dat de 'Wireless Network Connection' op disabled staat :?

Als ik dan probeer om hem weer te enablen staat er Connection Failed!

De enige manier om de Wireless Network Connection weer te enablen is door:
- de driver te deinstalleren
- mijn computer opnieuw opstarten
- de driver weer te installeren

en dan kan ik hooguit weer een kwartiertje internetten of 5 minuten CSen..

Dit is een heel gedoe en ik snap er helemaal niks van..

Het Wireless internet werkt wel gewoon goed bij de andere computers binnen mijn netwerk.

Ik heb windows ook al een keer opnieuw geinstalleerd en dat heeft er ook geen effect op.

Ook heb ik gewoon de nieuwste driver van mijn wireless kaart geinstalleerd.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan fixen?

Alvast bedankt,
bartos

Verwijderd

Vage boel. Welke kaart gaat het om? En welk access point / router? Zijn er nog andere computers die wireless verbonden zijn. Doen die wel normaal? Laatste drivers geprobeerd? Draai je een firewall / virusscanner? Heb je ze al eens uit gezet? Al eens geprobeerd via taskmanager zoveel mogelijk processen te stoppen en te kijken wat er dan gebeurt? (Misschien wordt het probleem veroorzaakt door andere software). Gebeurt dit alleen als je zit te CSen of ook bij normaal internetten?

• bartosiej
heel vaag ja...

het gaat om de linksys wireless-g usb network adapter (model nr: wusb54g)
en het model nr van mijn router is WRT54GS (ook zo'n linksys ding)

De andere computers doen heel normaal (mijn computer ook voordat ik nieuwe hardware gekocht had en me computer opnieuw geinstalleerd had).

Windows Firewall staat uit ik heb nu ook maar even de Internet Worm Protection van Norton Antivirus 2005 uitgezet (maar dat zou geen verschil mogen maken, omdat die bij de andere netwerkcomputers ook gewoon aanstaat..)

Het kan ook niet liggen aan iets wat ik ga installeert heb (denk ik), want het enige wat ik geinstalleerd heb is:
- Steam
- Battlefield 2
- Msn 7.0
- Norton Antivirus 2005
- Updates van de windows-update site

Het gebeurt niet alleen bij CS, maar ook bij normaal internetten.

Dit is ook de tweede keer dat ik dit bericht typ :( , internet was weer uitgevallen toen ik de eerste keer op verzenden drukte.

[ Voor 6% gewijzigd door bartosiej op 18-07-2005 09:58 ]

• bartosiej
kan het er misschien aan liggen dat de receiver te weinig stroom krijgt?

Verwijderd

titelfix

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:32

lier

MikroTik nerd

Is voor USB ook een power save optie ?
Kan je testen of het met een pci kaartje (pc ?) of een pcmcia kaartje (latop ?) wel werkt ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

als ik het goed begrijp werkt de kaart ook niet na een herstart van de pc.
dan ligt het vrijwel zeker aan de drivers, het zou ook aan de kaart kunnen liggen.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Gooie eens de laatste firmware van op je router, 4.70.6 (US), oudere firmwares hadden wel eens last van dit soort problemen (ja, op de client pc).

Waarschijnlijk heb je ook een probleem met het oversturen van grote bestanden van lan naar wan, of niet?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• bartosiej
de wireless usb kaart werkt wel op 3 andere computers, ik heb de wireless kaart al meerdere keren opnieuw geinstalleerd (met dezelfde drivers waarmee de andere 3 computers zijn geinstalleerd).

De andere computers hebben ook precies dezelfde software geinstalleerd...

Ik snap er dus helemaal niks van....

Je zou denken dat het aan me hardware ligt..

Ik heb het ook al met een andere usb wireless kaart geprobeerd, dat werkte wel maar die usb kaart is te zwak en als ik dan een spelletje aan het spelen ben dan laggt ie enorm...

Ik kan dus een andere USB wireless kaart kopen, maar ik heb liever dat het gewoon werkt met deze wireless kaart....

Hier nog een screenshot van de error die ik krijg als na een tijdje me internet er weer (voor de zoveelste keer uitvliegt):
Afbeeldingslocatie: http://www.gratizwebtoolz.nl/disabled.jpg

Het lijkt me ook niet dat het aan de firmware ligt...., bij 3 andere computers werkt het gewoon wel :S

[ Voor 6% gewijzigd door bartosiej op 02-08-2005 17:33 ]

• bartosiej
kan het er misschien aan liggen dat mijn moederbord te weinig stroom krijgt?

want mijn moederbord is uitgerust met een 24 pins voeding aansluiting, maar omdat er aan mijn voeding alleen een 20 pins voeding zat heb ik die 20 pins er gewoon ingedaan..

heeft het daarom misschien nut om een 20 pins ATX naar 24 pins ATX converter te kopen?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik heb soortgelijk probleem. (zie topic Wireless netwerk valt soms weg.). Ook nog geen oplossing gevonden.

Ik draai op een Dell Latitude D800 laptop en een access point. De hele avond aan het netstroom geeft hetzelfde probleem.

[ Voor 33% gewijzigd door bolke op 02-08-2005 20:52 ]

http://www.hroling.nl

Pagina: 1