Ik heb een geweldig passief koelblok gemaakt voor mijn geforce 6200@6600 omdat de stock koeler nogal herrie maakte, en dat kan natuurlijk niet in een htpc. Het blok is niet al te groot omdat ik niet al te veel ruimte in mijn barebone heb. Dit is ook te merken aan de temperatuur, de kaart word stressed zo'n 85-90 graden, de kaart werd met de standaard koeler zo'n 50 graden. 85-90 graden lijkt me persoonlijk nog wel binnen de marges te vallen, omdat ik in enkele reviews gelezen heb dat sommige kaarten van bijv. MSI zelfs zo warm worden met de standaard koeler.
Persoonlijk dacht ik dus toen ik de koeler af had, de stilte hoorde, en de temps zag na een half uurtje Far-Cry: Mooi, 90 graden kan er wel mee door.
Het probleem is dus dat ik vastlopers krijg bij die temperatuur, terwijl de kaart echt niet warmer word dan 90 graden. Als ik een extra koeler over het koelblok laat blazen word de kaart zo'n 70 graden heb ik geen vastlopers meer. Het is dus wel een temp-probleem!
Maar dit overzicht uit het grote 6600(gt) topic laat zien dat mijn temps er ook nog wel mee door kunnen (toch?)
Persoonlijk dacht ik dus toen ik de koeler af had, de stilte hoorde, en de temps zag na een half uurtje Far-Cry: Mooi, 90 graden kan er wel mee door.
Het probleem is dus dat ik vastlopers krijg bij die temperatuur, terwijl de kaart echt niet warmer word dan 90 graden. Als ik een extra koeler over het koelblok laat blazen word de kaart zo'n 70 graden heb ik geen vastlopers meer. Het is dus wel een temp-probleem!
Maar dit overzicht uit het grote 6600(gt) topic laat zien dat mijn temps er ook nog wel mee door kunnen (toch?)