Toon posts:

Alcatel Speedtouch 580i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een 'normaal' routermodempje van Alcatel Speedtouch, maar ik wil graag een draadloos netwerkje in huis hebben.

Daarom is mijn oog gevallen op de Speedtouch 580i (http://www.routershop.nl/nl/dept_47.html tweede model). Dit is een modem, router en acces point in een. Daar komt gelijk mijn eerste vraag: aangezien de modem tussen twee desktops komt te staan die GEEN pci-kaart hebben (welke vrij duur zijn), kan ik deze pc's ook 'met draad' (RJ 45-stekkertjes dus) verbinden? Ik zie op het plaatje wel van dergerlijke ingangen zitten maar zijn deze ook voor pc's bestemd?
Daarnaast viel mij dit op. Ondanks dat de router/modem/wireless access point ADSL-ready moet zijn, geldt "Tot 8 Mbps downstream en 832 kbps upstream". Dat is toch 'weinig'? Of wil dat niet zeggen dat je maximaal met 8 Mbps kan dowloaden en maximaal met 832 kunt uploaden?
Ten slotte: is dit voor z'n prijs een goede modem, of raden jullie mij een andere aan?

Alvast enorm bedankt!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:17

BHQ

Dit modem heeft een ingebouwde switch waarmee je 4 andere pc's kan aansluiten. Je kan er ook een extra switch op aansluiten mocht je nog meer pc's willen hebben ;)

Dat-ie 'maar' 8mbit/832kbit haalt is omdat de standaardfirmware voor ADSL-1 is. De ADSL-2 firmware moet nog komen. Ik weet niet zeker of ie dan ook 2+ ondersteund. Mijn speedtouch 510 is overigens met 8064 / 864 verbonden, dus neem die 832 niet zo strict ;)

Voor z'n geld is ie het redelijk waard. Deze modems crashen echt nooit, hebben geen problemen met p2p waar andere routers wel eens op willen crashen, etcetera. Ik wil iig niks anders meer dan Alcatel als ADSL-modem :)

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor je antwoord :).

Het is me nu iig een stuk duidelijker, ik denk dat ik 'm maar ga bestellen dan.

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:28

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ik heb hem ook en bij mij bevalt ie prima, hij is trouwens idd ADSL2+ ready, dus ook voor de nabije toekomst een goede investering.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:17

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:11:
Hartelijk bedankt voor je antwoord :).

Het is me nu iig een stuk duidelijker, ik denk dat ik 'm maar ga bestellen dan.
np :)