Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
na het doorspitten van de verschillende topics hier op tweakers heb ik via MyCom ook een systeem uitgekozen zoals ik denk dat het een leuk pc-tje is voor mijn wensen, ik speel op zn tijd een spelletje, maar het meeste heb ik mn PC nodig voor grafisch werk (niet bewegend) maar DTP / WEB..

Werk nu met een ouder systeem dat ik in de loop der tijd wel flinkkk aangepast heb, maar dat begon na nog wat nieuw spul een beetje instabiel te worden tot ik voor ik op vakantie ging vorige week een blauw sccherm met opstarten kreeg en em helemaal niet meer aan de praat kreeg..

nu is het dus tijd voor een nieuwe en tot dit systeem ben ik gekomen:

85198 Intel Pentium 4 640 (3,2 GHz) proces **
87951 Microsoft Windows XP Home Editie Ned
68558 ASUS P5GD1 moederbord **
57015 Corsair 1 GB TWINX CAS2 PC3200 DDR S (= 2 * 512)
76232 Maxtor DiamondMax 10 200 GB harde sc
79441 ASUS Extreme N6600GT, 128 MB
66034 CoolerMaster Centurion 5
36978 Zwart 3,5" Sony diskettestation
84072 Pioneer 16x DVD±ReWriter Double Laye
50411 ASUS DVD-E616P1

dit was in totaal 1122,-

waar die sterretjes staan, die P4 en het mobo wist ik nog niet echt wat ik moest kiezen, maar qua specs en prijs / kwaliteit leek me dit de beste keuze..

ik hoor ut wel!

[ Voor 2% gewijzigd door Rosmalen op 17-07-2005 22:14 . Reden: tja iedereen maakt fouten.. ]

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rosmalen schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:50:
na het doorspitten van de verschillende topics hier op fok heb ik
Right... zo'n post als dit past daar ook wel beter dan hier ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er strak uit, zou alleen die Pioneer brander swappen voor deze:Plextor PX-716SA 16x (Dual-layer)
Persoonlijk zou ik er een Western Digital of Samsung schijf erin hangen, maar dat is dan ook omdat ik niet een Maxtor fan ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
@ Derice , vond mijn post toch ietsss intelligenter..

@ Buzzfuzz, wat is er minder aan een pioneer brander *tuurlijk plextor is HET merk, maar volgens mij waren er verder niet veel verschillen..
edit:
en er zit een verschil van 100,- meerprijs aan een plextor.. en branden is branden wat mij betreft :P
en wat is er aan WD & Samsung beter als een maxtor.. heb nu ook een maxtor er in zitten en hiervoor een samsung gehad, enige verschil was dat ie stiller was volgens mij?! en dat vind ik niet zo;n heel erg probleem, ben nu maxtor gewend *qua geluid*

[ Voor 14% gewijzigd door Rosmalen op 17-07-2005 20:13 ]

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:22
Grafisch werk, verdient dat eik niet meer dan 1 gb aan geheugen?

En die HDD betreftt, als je goede ervaringen hebt met een merk zou ik gewoon doorgaan met het te kopen, zo heb ik altijd 3dfx en nu Nvidia gehad en altijd Western Digital :) Zoveel ontlopen die WD en Maxtor elkaar niet meen ik

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

is hier niet een groot topic voor?

en sowieso: ik denk dat je je beter eens wat in kan lezen, of meer info geven. Anders zou ik deze post eerder op fok zetten,

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

dual channel geheugen - 2x 512 MB ipv 1x 1024 MB. Je P4 zal het nodig hebben, je prestaties varen er wel bij.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Yofresh_750 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:16:
Grafisch werk, verdient dat eik niet meer dan 1 gb aan geheugen?

En die HDD betreftt, als je goede ervaringen hebt met een merk zou ik gewoon doorgaan met het te kopen, zo heb ik altijd 3dfx en nu Nvidia gehad en altijd Western Digital :) Zoveel ontlopen die WD en Maxtor elkaar niet meen ik
@Boromini, het is Dual Channel geheugen!

en dat geheugen daar prik ik nog wel even een kaartje bij een keer als ze goedkoop zijn (naja nog goedkoper) maar met wat ik nu gewend ben is dat al wel redelijk snel straks :D

maar inlezen heb ik echt al flink gedaan, had met die gegevens wat samengesteld en wil met dit ding gewoon ff weten of er echt gekke dingen tussen zitten waarvan jullie denken van "neejjj da zou ik echt niet zo gedaan hebben"

[ Voor 4% gewijzigd door Rosmalen op 17-07-2005 20:29 ]

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als het dc is, waarom staat er dan 1GB ipv 2x 512? :? Daaruit kan je onmogelijk opmaken dat het dc is... Het kon net zo goed 4x 256 MB geweest zijn hé :o

Is maar een hint :). Maakt het duidelijker voor diegenen die je willen helpen :)

[ Voor 64% gewijzigd door Borromini op 17-07-2005 20:39 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Borromini schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:37:
Als het dc is, waarom staat er dan 1GB ipv 2x 512? :? Daaruit kan je onmogelijk opmaken dat het dc is... Het kon net zo goed 4x 256 MB geweest zijn hé :o

Is maar een hint :). Maakt het duidelijker voor diegenen die je willen helpen :)
okiedo :) je bent een schat :P edit in startpost hebk ook gedaan, maar volgens mij is TWINX altijd 2 modules die bij elkaar horen?!

mja weer verder ontopic

[ Voor 15% gewijzigd door Rosmalen op 17-07-2005 22:15 ]

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

LOL :D maar edit je startpost dan ook hé, anders ga je nog zo'n opmerkingen te horen krijgen waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twinx is idd altijd dual channel, zijn 2 repen die in de fabriek bij elkaar zijn gepakt aan het begin van het proces en altijd samen blijven, als een gelukkig getrouwd paar zeg maar ;)

Sowieso zou ik niet een bank Value Select 1024mb nemen want die heeft namelijk een CL van 3. En dat wil je niet als je gaat beeldbewerken. Maar dat volledig terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:18:
twinx is idd altijd dual channel, zijn 2 repen die in de fabriek bij elkaar zijn gepakt aan het begin van het proces en altijd samen blijven, als een gelukkig getrouwd paar zeg maar ;)

Sowieso zou ik niet een bank Value Select 1024mb nemen want die heeft namelijk een CL van 3. En dat wil je niet als je gaat beeldbewerken. Maar dat volledig terzijde.
nope daarom had ik deze gekozen... maar zit iig meer over het Mobo, omdat ik daar niks van weet.. videokaart is volgens mij ook wel een nette (voor die prijsklasse dan, zal heus niet top of the line zijn .. maarja)

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom jij ook hier :)

TS, misschien kan je door wat op internet te zoeken en reviews te lezen wat vinden, en daar leer je ook nog eens van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je even een kijkje neemt in de faq van dit subforum, kom je er achter dat je topic niet helemaal aan de richtlijnen voldoet. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.