Toon posts:

[algemeen] Last-Modified in HEAD dan ook in GET?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een kort vraagje tussendoor:
Als ik een HEAD http request doe en ik krijg een header met "Last-Modified" veld terug betekend dat dan ook dat als ik een GET request doe dat ik dan ook altijd een "Last-Modified" header veld terug krijg?

Zo ja, is het tegen overgestelde dan ook waar:
als ik geen "Last-Modified" header terug krijg bij een HEAD krijg ik dan ook zeker de weten geen "Last-Modified" terug bij een GET?

Ik heb de RFC erop nagekeken maar ik kon het antwoord niet vinden. Heb ik er misschien overheen gekeken?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je zou het even kunnen uitproberen met verschillende websites :). Volgens mij krijg je met HEAD alleen alle headers terug, en met GET de headers+de content. Het probleem is alleen dat je met serverside scripts (PHP, ASP) ook headers kunt sturen, zoals je aan mijn icon kunt zien.

[ Voor 14% gewijzigd door AtleX op 17-07-2005 20:38 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

In *principe* moet het HEAD verb dezelfde response teruggeven als GET, maar dan zonder data. Je hebt natuurlijk in de praktijk altijd implementaties die zich niet conformeren aan de standaard. :)

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de replies! :)
Manuzhai schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:06:
In *principe* moet het HEAD verb dezelfde response teruggeven als GET, maar dan zonder data. Je hebt natuurlijk in de praktijk altijd implementaties die zich niet conformeren aan de standaard. :)
Toevallig zie ik net in m'n logs dat m'n scanner vannacht een website heeft gevonden die geen HEAD accepteerd maar wel een GET. (dus de HEAD geeft geen "Last-Modified" header maar de GET wel) Na enig onderzoek bleek het te gaan om een php script, ik denk dan toch maar beter onderscheid kan maken tussen "Last-Modified" bij HEAD en GET.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 10:33 ]