PC Boot niet met netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Ik heb 2 nieuwe Siemens Officelan netwerkkaarten van funprice, om 2 pc's peer to peer aan elkaar te koppelen. Het enige probleem is dat zogauw ik zo'n netwerkkaart in mijn eigen pc bouw, wil de hele computer niet eens meer aan. Alleen HD's etc starten, maar verder gebeurt er niks.

Sterker nog, als ik alle kaarten eruit sloop krijg ik allemaal biepjes dat er geen display kaart inzit, als ik ALLEEN, de officelan erin steek krijg ik die foutmelding niet eens.

Ik heb dus ook geprobeerd om de andere kaart er in te zetten, maar geen resultaat. Het meest vreemde is dat in de server, een p133 beide kaarten het perfect doen!

Mijn moederbord is een abit BX6-2 met de nieuwste bios. Iemand een idee waar dit door komt en valt het te verhelpen?

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Probeer dit eens,
In BIOS (weet niet hoe dit bij jou omschreven wordt)
P&P OS installed = No
Resources contolled by = Manual
Reset configuration = enabled
ACPI (reserve irq 9) uitzetten

Ken IRQ 11 ofzo toe aan een PCI slot, doe daar de netwerkkaart in.
Niet het PCI slot gebruiken naast de AGP bus indien je een AGP videokaart hebt.
Alle andere kaarten op video kaart na eruit halen/laten.

• DaZZle
nee, heeft geen zin...

volgens mij is hij ook al dood voordat hij uberhaupt de kans heeft om het cmos in te lezen

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Stomme vraag misschien maar op hoeveel Mhz loopt je PCI klok (m.a.w. heb je hem OC'ed)

• DaZZle
gewoon 100mhz bussnelheid, dus pci is 1/3 daarvan, 33mhz, normaal dus...

Verder heb ik een celly 366@550, 2x64mb en 1x 128mb, 2 hdtjes, 2 cdromspelertjes en een flop.
rest van de kaarten: realtek netwerkkaart 8029 (edimax), sblive, xentor32 tnt2 ultra, ati rage II+, oude 14k4 modem en dat was het wel.

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

waarom laat je die 14k4 er in zitten????

• DaZZle
Ik ben nog steeds om hem te gaan gebruiken voor verdere ontwikkeling van een programma van mij.

De ISDN kaart heb ik er gister wel al uitgesloopt. Die heeft er ook al een half jaar voor nop ingezeten.
Pagina: 1