Toon posts:

Acuut uitgaan bij cpu stress

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn systeem draait prima onder windows. Msn email, internet, geluid bewerken, sites maken wil prima.

maar zodra ik zwaardere apllicaties gebruik zoals dvd-transcoden(100 procent cpu-usage) en games. Dan valt me pc soms uit. Soms alleen een error soms gewoon restart.

Het valt me op dat het alleen gebeurt wanneer me systeem word gestressd.

volgende dingen zijn al uitgesloten:
mijn geheugen ( 100 % ok met memtest86 )
temperaturen. ( 1x speelde ik gta was hij 52 graden en viel hij nog uit..)
ik keek laatst wel bij me voltages en toen zat mijn 12 volt lijn op 13.2(stress). (idle 12.8)word het tijd voor een nieuwe voeding? heb nu een 350watt codegen of zijn er nog andere dingen waaraan het kan liggen. (meest voorkomend)

gr. michel

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

maar zodra ik zwaardere apllicaties gebruik zoals dvd-transcoden(100 procent cpu-usage) en games. Dan valt me pc soms uit. Soms alleen een error soms gewoon restart.
Het zou handig zijn als je ook even aan geeft wat voor errors ;)

Heb je memtest86 trouwens nog aan de praat gekregen :?

[ Voor 34% gewijzigd door Leon op 17-07-2005 19:31 ]

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
gewoon dat niet verzenden gezeik.. gewoon vastlopertje.. geen specifieke error

offtopic:
haha ja. Ik had zon andere memtest geinstalleerd. die kan je gewoon vet makkelijk maken met een batch bestandje dan restart je pc automatisch en dan scant hij hem goed duurde 1.5 uur en er was geen error memtest.org ofzo... gewoon precies hetzelfde maar de laatste updat komt wel uit 5 july ofzo dus sleutelen er nog aan

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 19:32 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

trekt je voeding het wel?

hang er eens een multimeter aan...
en lees de de FAQ hier eens...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 13:29

makje

Professioneel prutser

Tja het kan zoveel zijn, deze al doorgenomen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Wat staat er in je logboeken voor foutmeldingen, of meldingen rond de bewuste tijdstippen überhaupt?

9800x3d

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

13,2V is té hoog.

Kijk even voor de idle voltages in de BIOS of hang even een multimeter aan een molex plug van je voeding. De +3.3, 5 en 12V lijnen mogen namelijk maar 5% afwijken.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Temperaturen
Moederbord 19 °C (66 °F)
CPU 48 °C (118 °F)
Maxtor 2F040L0 43 °C (109 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 2778 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.80 V
+2.5 V 0.34 V
+3.3 V 3.33 V
+5 V 4.85 V
+12 V 12.71 V

nu doe ik zeg maar nix alleen msnen en sites.. maar gister zag ik 13.2 kijk ik wil graag cker weten heb geen multimeter.. ik wil beste nieuwe voeding halen maarjah strax licht het daar niet aan is wel zonde.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem het PMG Beleid eens door en post de resultaten (en ook de volledige specs, zoals daarin gevraagd) :)

Verwijderd

Topicstarter
Me gegevens

amd athlon xp 2100+
1 gig ram 1x256 1x256 1x512 pc133
maxtor 40 gig
1 creative 1024 sound
windows xp sp2 home
fx 5700 losers edition

Had pas het geheugen ook geupgrade met 512 extra dus. ik dacht dat het daar aan lag.. maar haalde die chip eruit en toen deed ie nog steeds maf.

Ook heb ik in deze tijd mijn oude cd-rom drives vervangen.

Namelijk 1 plextor dvd speler en 1 plextor dvd brander.

Ik heb het goed geinstalleerd en die apparaten werken goed. maar hiervoor had ik nooit deze problemen. ook jumpers staan goed op het apparaat. ik heb ze aangesloten met me oude IDE kabel maar hij zei toen: conductor cable blabla dus deed ik het met de meegeleverde toen geen problemen in de bios. verder werkt de brander en speler dus naar behoren. dus denk niet dat dat het is.

want mss ga je nu wel allemaal dingen verzinnen omdat het voor de aanschaf nog niet was.. maar misschien is de voeding wel brak geworden. zo goed mod?

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:06
Als je geheugen goed is, je temperaturen goed zijn, dan is het meestal wel zeker dat het je voeding is. Ik weet niet wat voor ampere je voeding kan leveren, maar als dit te weinig is dan stort je computer in elkaar bij zware belasting en dan gaat hij uit of herstarten.

Probeer desnoods even een voeding van iemand te lenen om het uit te sluiten dat het niet de voeding is.

[ Voor 25% gewijzigd door Robin4 op 17-07-2005 22:50 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik mis de specs van het moederbord in het lijstje :) Verder zie ik weinig resultaten uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dat in het Beleid staat gelinkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een dvd brander aangeschafd maar kan geeneens films bewerken en encoden naar dvd formaat (mpeg) ook errors in elke andere dvd ripper zoals movie maker, en avi to dvd

ik krijg deze error in me nerovision expres: zou dit allemaal hetzelfde probleem zijn? het gehuegen?? maar was 100 procent ok geen1 fout.. of hij stopt tijdens het encoden gewoon met een fout..

code:
1
http://img328.imageshack.us/img328/1098/untitled15lh.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 17:35 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je nu al met een andere PSU geprobeerd?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
nee het ligt daar misschien niet aan en dan geef ik onnodig geld uit. als hij idle is is hij 12.7 ofzo.. maar net ook weer ben ik encoden stopt hij gewoon maar tellers blijven wel doorgaan etc. vage fouten allemaal

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Tja... je hebt een Codegen 350W voeding met daarop een XP 2100+, 3 DDR-reepjes, 2x DVD spelers, HDD, Soundcard en videokaart... dat is vragen om problemen. Probeer het eens zonder DVDspeler en geluidskaart, wellicht dat je voeding het dan net trekt. Krijg je dan geen problemen weet je in ieder geval zeker dat je aan een nieuwe voeding toebent.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lammert schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:51:
Tja... je hebt een Codegen 350W voeding met daarop een XP 2100+, 3 DDR-reepjes, 2x DVD spelers, HDD, Soundcard en videokaart... dat is vragen om problemen. Probeer het eens zonder DVDspeler en geluidskaart, wellicht dat je voeding het dan net trekt. Krijg je dan geen problemen weet je in ieder geval zeker dat je aan een nieuwe voeding toebent.
Dat moet makkelijk kunnen imo hoor. De opgenoemde onderdelen trekken niet zoveel stroom als jij denkt. Bovendien is een Codegen voeding niet zo brak als jij denkt.

@TS: Heb je toevallig een Asus mobo? Zit je koeler er wel recht op? Die asus bordjes zetten de boel uit via de CPU protection als je CPU opgeblazen dreigt te worden. Ik heb ook weleens een soortgelijk probleem gehad en dat bleek dus een koeler die niet helemaal lekker zat op een Asus bordje.

[ Voor 4% gewijzigd door smvs op 18-07-2005 18:08 ]

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
moet je in je bio kijken, er staan twee temps die je kan instellen als het goed is. een temp waarbij je een peip waarschuwing krijgt en een critical temp waarbij de pc uitgezet wordt. kan best zijn dat je critical temp te laag staat ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.targetpc.com/h...erboards/soltek_sl-75kav/

ik heb dit moederbord. heb geen temp warnings dingen aanstaan. allemaal op disabled gezet.

me pc was heel stabiel.

Ik kocht 512 mb ram en 2 dvd spelers toen kreeg ik deze problemen. geheugen is uitgesloten dus.. als memtest86 in dos klopt. de dvd spelers.. ik koppel ze nu ff los en ga dan ff videotje encoden ofzo kijken als de problemen weg zijn

btw. ga morgen me cpu van nieuwe pasta voorzien.. volgens mij is daar ookveel af. maar temp is geen probleem omdat hij 52 graden is. mar dan nog het word wel wat koeler. als ik hem voorzie van nieuwe pasta zou ik ook ff goed naar me koelers kijken en ev. rechtzetten is denk ik niet het geval

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 18:36 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een Soltek SL-75KAV dus. Kijk eens op het bordje of de condensatoren er wel gezond uitzien :)

Verwijderd

Topicstarter
omg zit van die troep op boven de cpu op 4 condensatoren.. van die rode afscheiding alwel opgedroogd.

en nu?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan als je soldeerskills een beetje goed zijn ze zelf vervangen, dus die dingen er af halen er mee naar de electronicaboer en die nieuwe er op solderen.

Of je koopt een nieuw moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
haal liever een neiuwe bord.

er zijn op de bovenste 4 condensatoren een beetje rooieige smurie + heel iets open gebogen zeg maar van de bovenkant. het is al droog.. dus hier licht al die kut problemen aan?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja. Vervangen of een nieuw mobo halen :)

Dit staat ook in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, bij het Moederbord gedeelte, onder het kopje "Lekkende condensatoren".

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1052734326.jpg

als je die linker ziet.. zoveel heb ik erook opzitten ong. iets meer bij alle 4. dit is dus 99 procent zeker het probleem?

dan de volgende stap.

een nieuwe bord.

Moet dus socket A hebben
moet snel bord zijn agp8x
sound ehb ik al dus niet relevant hoeft geen raid te zijn
moeten 3 chips sdram inkunnen. (pc-133)

thx

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me toch wel duidelijk? :) En wat betreft het kiezen van een nieuw moederbord: PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? ;)

Verwijderd

Topicstarter
elk bord heeft ddr geheugen:O
moet pc133 sd-ram hebben

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan zoek je toch naar tweedehandse borden?

Enfin, de oorzaak van het probleem is achterhaald en ik zie verder ook weinig inzet van jouw kant (de troubleshooter had jou al een heel eind verder kunnen helpen en het uitzoeken van een geschikt bord kun je ook makkelijk zelf doen met behulp van de FAQ van dit subforum). Dit topic gaat dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.