A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.
leoaq.fm // Jeune Loop
Anoniem: 132657
ID-tags allemaal op orde brengen kost aardig wat tijd, je bent zo een paar uurtjes bezig.. Maar als je klaar bent, kun je wel op Artiest èn Album èn Genre sorteren.. Da's dus veel makkelijker dan playlists gebruiken.. Het is dus de veel moeite waard..
Anoniem: 79802
Leuke tip ook voor ons appelaarsAnoniem: 132657 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:44:
Ik heb het met Winamp gedaan, das bestwel een handig programma..
ID-tags allemaal op orde brengen kost aardig wat tijd, je bent zo een paar uurtjes bezig.. Maar als je klaar bent, kun je wel op Artiest èn Album èn Genre sorteren.. Da's dus veel makkelijker dan playlists gebruiken.. Het is dus de veel moeite waard..

Als ik ga retaggen, laad ik 1 CD in iTunes, dan met appeltje-I naar de info. Vervolgens is het een eitje, helemaal als je er gewoon 2-3 keer doorheenloopt en alles kunt copy-pasten. Heb zo pas nog een GBtje of 12-13 doorgeworsteld.
[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 17-07-2005 23:50 ]
Bericht hierboven
Een iPod wordt ook wel eens aan een Windows PC gehangen hoorFloris schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:49:
[...]
Leuke tip ook voor ons appelaars
Als ik ga retaggen, laad ik 1 CD in iTunes, dan met appeltje-I naar de info. Vervolgens is het een eitje, helemaal als je er gewoon 2-3 keer doorheenloopt en alles kunt copy-pasten. Heb zo pas nog een GBtje of 12-13 doorgeworsteld.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Weet ik maar al te goed, het lijkt er alleen op dat men er van uit gaat dat je dit altijd doet. En dat terwijl er zat mensen zijn met een Apple hier. Dan is WinAmp helaas geen optie, want ik vond dat ook prettiger dan iTunesZwerver schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:57:
[...]
Een iPod wordt ook wel eens aan een Windows PC gehangen hoor
Bericht hierboven
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Soms zie je van die mensen met hun iPod vol met van die '2005_New_Bootleg_CDRIPPERS_Blah_ColdPlay' titels staan, en dan nog klagen dat ze nooit de goeie nr's vinden

Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Mocht ik alleen mijn Powerbook hebben gehad en het gemak van Tag & Rename kennen dan had ik er een PC voor bijgekocht. Tijd is me wat waard. Tis gewoon zo snel taggen. Maar ok, ben de derde die het roept
En nog voordeel is, mocht je een feature missen dan stuur je een mailtje en dan komt het erin
Heb net een mailtje verstuurd met Apple-compatibility als feature requestOzBoz schreef op maandag 18 juli 2005 @ 01:57:
En nog voordeel is, mocht je een feature missen dan stuur je een mailtje en dan komt het erin
Verder gebruik ik Cantus (KDE, maar zal vast ook op OSX werken), en id3 (CLI, zal vast ook op OSX werken). Rond die laatste heb ik wat simpele scriptjes gebouwd om snel een hele dir met een bepaalde artiest/album/genre te taggen.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Alleen het aanpassen van de nummer volgorde van een album (heel belangrijk bij live sets) krijg ik niet voor elkaar. Ja, nummer voor nummer intikken ja, daar begin ik niet aan.
En het aanmaken van titels van de tracks heb ik ook nog geen snelle manier voor.
Tracktitels aanmaken heeft ie twee opties voor:
-Van Amazon (soms lastig i.v.m. special editions, andere trackvolgorde in VS etc.)
-Van CDDB, dan kijkt ie -gok ik- naar het aantal tracks+de lengte ervan en dan druk je op "write tags" en dan vult ie genre, jaartal, titel, artiest etc. in.
Als ik CD van zeg 15 mp3's heb zonder tags, dan heb ik die binnen 2 minuten helemaal getagged. Inclusief hoesje etc.
De rename-functie rockt t meest trouwen, je kan zegmaar je mp3's renamen met iets als %tracknr% _%title% oid, en dan werkt ie ff in 2 minuten 35GB door et voila: goede tracktitels
leoaq.fm // Jeune Loop
Maarja, dat zal hier wel niet besproken mogen worden..
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Dan zou ik alleen maar naar pokkeherrie moeten luisteren en niet van de zoetgevooisde stemmen van Maria Rita en Bebel Gilberto kunnen genieten...CelestialCelebi schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:07:
Of je downloadt gewoon altijd scene-releases? :x Die zijn (vrijwel, op een enkele na) allemaal voorzien van goede ID3-tags.
Euh Bebel Maria ja......Sabbi schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:11:
[...]
Dan zou ik alleen maar naar pokkeherrie moeten luisteren en niet van de zoetgevooisde stemmen van Maria Rita en Bebel Gilberto kunnen genieten...
Zijn we nu afgedwaald?
Is het officieel?
Anoniem: 52815
Alles is al zo'n beetje gezegd over dat programma, weinig toe te voegen.
Anoniem: 54366
http://www.audio-tags-editor.com/eng/
Is zonder enig aarzelen m'n geld waard. Alleen zul je hem wel in Virtual PC moeten draaien.
Werk als mp3's taggen en sorteren is niet echt te doen op een mac heb ik ervaren.
Finder is ruk voor dit soort taken en de hele OS X interface is gigantisch briljant, maar windows is sneller als je honderdduizend keer moet rechterklikken en een hoop zaken af moet gaan om in te vullen.
Anoniem: 36817
Voor de appel gebruiker, ik gebruik Ieatbrainz voor het taggen. Haal de juiste tags van het internet. Ideaal.....
Anoniem: 79802
Tuurlijk update je ook de ID3 tag van de mp3 zelf. Anders is het allemaal een meetje zonde van het werk.Anoniem: 36817 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:01:
Kan je met I-tunes je ID tags aanpassen? Ik heb het idee dat alleen je Itunes library wordt aangepast, maar dat het van je MP3tjes af blijft.
Voor de appel gebruiker, ik gebruik Ieatbrainz voor het taggen. Haal de juiste tags van het internet. Ideaal.....
Gewoon met de shift toets je mp3's selecteren en taggen maar...
leoaq.fm // Jeune Loop
toch even een tut:

Geloof alleen niet dat mijn versie van tag&rename dit ondersteunt, moet maar ff upgraden....
Er staat wel searching maar de balk loopt niet op.. freedb doet het wel gewoon dus het ligt niet aan mijn firewall..
Het enige dat bij mij goed werkt is het handmatig opzoeken op de cddb sites en dan handmatig invullen per nummer. Dit kost je jaren van je leven.

Was ik maar een punt dan was ik het einde
[ Voor 16% gewijzigd door onkl op 01-08-2005 14:38 ]
Als je het vanaf het begin af aan goed doet is dat geen probleem toch?J_Davelaar schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:23:
Maar hou pak je dit aan als je heel veel losse mp3's hebt zoals top40 lijsten?
Het enige dat bij mij goed werkt is het handmatig opzoeken op de cddb sites en dan handmatig invullen per nummer. Dit kost je jaren van je leven.
Hier stond achterhaalde informatie…
Al mijn tags zijn lowercase, en kloppen.
Bij VA CD's zet ik als artiest VA en als Title de artiest en tracknaam, om het zo makkelijker op de iPod te maken, gezien ik altijd browse middels "Artist -> Album -> Liedje"
Filenames worden daarbij: "Tracknr - Artiest - Titel"
die staan in aparte mappen met de naam: "Artiest - Albumnaam"
one more thing...