Internet sinds warmte übertraag.

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Situatie: SpeedTouch 510, metertje kabel tussen modem en splitter, metertje kabel tussen splitter en plug. Ik zit zo'n 777 meter van de centrale vandaan.

Sinds eergisteravond is m'n lijn echt verdomde traag. Downloads van de XS4ALL Linux mirror gaan ongelofelijk schommelig tussen de 45 en 350 KB/sec. Soms schiet-ie dan eens uit naar de 440. Maar echt om de seconde schuift de snelheid.

Het heeft altijd ok gewerkt met snelheden van 850 KB/sec+. Ik heb het al getest met andere telefoonkabels, andere splitter, andere UTP tussen pc's, slechts 1 pc aangesloten etc. Mijn pingtijden zijn goed (ondanks dat ik interleaved zit..) en mijn upstream klopt ook gewoon met waar de router op getrained is.

Iemand idee waar ik dit probleem extern kan zoeken, gezien het dus niet bij mij ligt? Ik heb al een ander modem geprobeerd, en die heeft hetzelfde probleem.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Al een andere PC geprobeerd? :D

* woekele denkt aan software-problemen of brakke netwerkkaart...

[ Voor 50% gewijzigd door woekele op 17-07-2005 18:58 ]

• BHQ
  • Nu online
Ook allemaal al. Het ligt echt niet hier thuis, maar ik vraag me af in hoeverre er wat bij de provider fout kan zeijn.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Dat kan tot in heelverre. Het kan ook tot in niks z(e)ijn.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025

• BHQ
  • Nu online
Ik weet 100% zeker dat het daar niet aan ligt, gezien het andere modem het ook deed en hij niet uitvalt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja sorry hoor , wat moeten wij hier nu weer mee ?
Je hebt een werkende situatie, en van het ene op het andere moment is 'internet opeens traag' terwijl je het maar over 1 site hebt ?

Ik zou om te beginnen eerst eens met de helpdesk van je ISP contact opnemen, gezien het feit dat zelfs een modem wissel weinig uithaald.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.