[Webcam] Philips SPC200NC / SPC900NC

Pagina: 1
Acties:
  • 947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:42
Nou ik heb vandaag tot mijn spijt mijn Philips ToU cam Pro (versie 1.0) als overleden moeten verklaren. Om 16:00 lokale tijd heb ik voor het eerst op google gezocht naar een webcam review om een beetje te orienteren.

De ToUcam Pro is echt een super goede cam, ik heb hem denk ik 6 jaar geleden gekocht(als het niet meer jaar zijn) en hem op mijn oude Pentium II nog aangesloten gehad. Veel mensen met wie ik dan op msn aan het cammen was zeiden dat ik super scherp beeld had en dan moest ik altijd lachen en kon ik trots vertellen dat het een Nederlands product is. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Deze nieuwe cam van Philips ziet er echt fantastisch uit.

Plaatje(Pdf-file) er zijn verder nog niet echt plaatjes op internet te vinden

Afbeeldingslocatie: http://www.icionaime.com/datas/img/juin2005/152139.jpg

Specs:
Videobeelden vastleggen
Type beeldsensor : CCD
Video resolutie : VGA
Max. geïnterpoleerde fotoresolutie : 1,2 MP (1280 x 960)
Max. framesnelheid : 90 fps

Nou vind ik dit naast de Apple Isight (zie plaatje hieronder) deze nieuwe van philips toch wel het neusje van de zalm.
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/isight/images/isight_anim061303.gif

Maar nou is dus mijn vraag, weet iemand wanneer deze nieuwe cam van Philips in de winkel zal liggen? Ik zie dat er in de pricewatch al 2 bedrijven met pre-order zijn, maar ik las ook op Philips.nl dat deze cams al op de markt zouden moeten zijn rond Juni 2005 (nou daar zijn we dacht ik al voorbij). Wil graag een vervanging voor mijn huidige overleden cam dat ik het liefste morgen naar Eindhoven met de trein ga en er ff 1 ga kopen in de philips shop haha.

[ Voor 3% gewijzigd door Jfwiet op 18-07-2005 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Dit is nogeens een mooie webcam ! :)
Misschien wel een mogelijke opvolger voor mijn Trust Spacecam 120
Als de prijs een beetje redelijk is tenminste.

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijs van iets van Apple? Redelijk?? :)
Nee, het zijn vaak heeeel goede dingen, met een prachtig design, en een -helaas- hoge prijs.. En ik denk dat dat zo zal blijven, anders zijn ze niet exclusief meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
De prijzen die ik gezien heb in Duitsland en de 2 bedrijven die pre-order doen zetten de webcma op zo'n 70-80 euro. Dat vind ik toch redelijk voor het nieuwste/beste model van Philips. Die Apple is idd een eurotje of 100-110 en dat vind ik dan toch net teveel geld haha. Plus dat ik natuurlijk ook weet dat ik een Philips "for life" koop, tegen de tijd dat ik een nieuwe cam nodig heb hoop ik aan het werk te zijn haha (jaartje of 4-5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week hier ook een webcam toucam pro kapot gegaan na 6 jaar trouwe dienst

alleen ja wil nu een nieuwe toucam 2 pro versie aanschaffen

maar nu ik dit hier lees denk ik dat ik verlopig nog ff wacht met aanschaf ik hoop dat deze cam snel in de Nederlandse winkels ligt

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Volgens mijn plaatselijke computerspeciaalzaak gaat het nog een aantal weken duren, misschien wel een maand. Maarja ik vind hem wel erg stoer.

De iets goedkopere versie, de 700NC is al wel uit, vind die persoonlijk qua kleur leuker (beige) maarja wat moet je nou met een kleur :) ik ga vooral voor de nacht sensor aangezien ik veel nachtelijke filmpjes maak a-la paris hilton O-) O-) O-) Naja in iedergeval zit ik veel 's avonds te webcammen met mensen uit de States.

Dus ik voel me nu naakt achter de pc, ga misschien wel een licht model aanschaffen en die daarna op marktplaats gooien haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jfwiet schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:46:
Volgens mijn plaatselijke computerspeciaalzaak gaat het nog een aantal weken duren, misschien wel een maand. Maarja ik vind hem wel erg stoer.

De iets goedkopere versie, de 700NC is al wel uit, vind die persoonlijk qua kleur leuker (beige) maarja wat moet je nou met een kleur :) ik ga vooral voor de nacht sensor aangezien ik veel nachtelijke filmpjes maak a-la paris hilton O-) O-) O-) Naja in iedergeval zit ik veel 's avonds te webcammen met mensen uit de States.

Dus ik voel me nu naakt achter de pc, ga misschien wel een licht model aanschaffen en die daarna op marktplaats gooien haha
bedankt dan zing ik die maand wel uit wacht wel op het nieuwste model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips verfrist gamma webcams.

Philips frist zijn gamma webcams op met enkele nieuwe modellen. Topmodel is SPC 900NC die naast een resolutie van 1,3 megapixels een betere beeldstabiliteit met een verversratio van 90 beelden per seconde biedt. De camera profiteert van de Pixel Plus 2 techniek van de fabrikant.

De vijf webcams vormen een aanvulling op de compacte Philips ToUcam camera's. De SPC 900NC en SPC 600NC webcamera's zijn voorzien van software (VLounge) waarmee je foto's en videoclips kan maken, opslaan en afdrukken. Met de knop Quicklaunch start deze applicatie ook sneller op.

Afbeeldingslocatie: http://www.elektro.be/images/Reports/philipsspc600nc.jpg

De uitstekende beeldkwaliteit van de SPC900NC wordt verzekerd door de Pixel Plus verwerking en Digital Natural Motion, twee technologieën die men terugvindt op de televisietoestellen van het merk. De Digital Natural Motion technologie van Philips staat garant voor een vlotte en trilvrije video bij hoge beeldsnelheden.

De SPC 900NC is voorzien van een functie die automatisch het gezicht volgt alsook van een digitale zoom en panoramische functie, waardoor je steeds in beeld blijft zonder dat de videokwaliteit erbij inboet. De camera maakt ook foto's in een resolutie van 1,3 miljoen pixels. De webcam heeft een bijkomende, nieuwe veiligheidsfunctie die bewegingen kan detecteren in de woning en bij problemen een e-mailtje verstuurt.

Dankzij het multifunctionele statief van de SPC 900NC, kan de camera comfortabel op een desktop pc, laptop of tafel geplaatst worden met behulp van de speciale klem. Het statief van de SPC 600NC doet dan weer dienst als een usb-laadstation voor andere usb-toestellen.

Bekijk jezelf
Op de SPC 600NC biedt de camera zelf real-time video in vga-resolutie en stilstaande beelden in svga-resolutie. Daarnaast biedt de SPC 600NC camera aan de liefhebbers van games ook de kans om zichzelf tijdens het spelen op het scherm te zien, waarbij de effecten die geactiveerd worden door de bewegingen van de gebruiker voor bijkomende pret zorgt.

Het webcamgamma van Philips:

SPC 200NC < 20 €
SPC 300NC < 30 €
SPC 600NC < 60 €
SPC 700NC < 80 € (juni 2005)
SPC 900NC < 100 € (juni 2005)

bron: http://www.elektro.be/fun...g=16&verslag=1994&print=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Leuk maar waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben is een nette cam in de max 20 euro categorie. Voor die paar keer per jaar dat ik 'm gebruik vind ik die topcams veel te duur,

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Zoals je kan zien heeft alleen die Rode (de 600nc) dat statief, daar kan je denk ik de cam uit trekken met een USB aansluiting zodat je daar je usb stick in kan steken. De 900NC (zwarte van hierboven) heeft heel dat statief niet.

200NC
Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00C800B400127728.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SP/SPC200NC_00_webImage198.jpg

300NC
Afbeeldingslocatie: http://www.lesprix.net/prix/images/32957b.jpg

600NC
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SP/SPC600NC_00_webImageFullSize.jpg

700NC
Afbeeldingslocatie: http://www.lesprix.net/prix/images/34405b.jpg

900NC
Afbeeldingslocatie: http://www.icionaime.com/datas/img/juin2005/152139.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Geachte heer Van Wietmarschen,

U heeft ons recentelijk gevraagd wanneer de SPC900NC uit komt.

Wij verwachten dat de webcam rond oktober uit komt.

Wij vertrouwen erop dat uw vraag voldoende is beantwoord. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp verzoeken wij u melding te maken van het volgende referentienummer:***************

Met vriendelijke groet,

Erik van Oorspronk
Philips Customer Care Centres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jfwiet schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:12:
Geachte heer Van Wietmarschen,

U heeft ons recentelijk gevraagd wanneer de SPC900NC uit komt.

Wij verwachten dat de webcam rond oktober uit komt.
wow erg lang wachten nog :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Ik zou niet te lang naar die Apple kijken, ik denk niet dat die kan tippen aan de 900NC. Ik betwijfel het of Apple een softwarepakket als voor de 900NC kan ontwikkelen (op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de media markt in Utrecht liggen de volgende modellen op voorraad

600NC voor 59 euro en de 700NC voor 79 euro

heb nog aan de verkoper gevraagd of er bekend was wanneer ze de 900 nc konden leveren was niet bekend ik ga denk ik ook maar eens philips mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
##Verwijderd##

[ Voor 90% gewijzigd door Sparks.nl op 10-08-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaah ik ben benieuwd B)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
##Verwijderd##

[ Voor 255% gewijzigd door Sparks.nl op 11-08-2005 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh heeft dit temaken dat je er geen vermeldingen mag over maken zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Ik mag er niets over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dan is het duidelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
*verwijder*

[ Voor 97% gewijzigd door Baserunner op 17-08-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Er heeft een officiele release plaatsgevonden begreep ik.

Vandaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.sparks.speedlinq.nl/files/SPC900_500.jpg

Sparks

( Ik ben er HEEL erg tevreden over )

[ Voor 34% gewijzigd door Sparks.nl op 06-10-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand 'm al?
Ik ben van plan om deze webcam aan te schaffen, maar heeft iemand gebruikerservaringen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En werkt zo'n iSight dan wel op een PC vraag ik mij af. Ik dacht van niet. Kan op google niet direct iets vinden of het werkt op een windows computer. Iemand hier al ervaring mee?
Pagina: 1