Toon posts:

Ethernet-controller werkt niet op het moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 1.581 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, :Y)

Een vrriend van mij heeft het volgende moederbord: een Asus A7N8X-E Deluxe Nforce 2. We kunnen de orginele driver cd's niet vinden. Waardoor we dus niet op het internet kunnen om eventueel via Windows Update de juiste drivers te instaleren.

Het moederbord heeft altijd naar behoren gewerkt maar na een fragmentatie van de schijf kunnen we het internet gewoonweg niet aan de praat krijgen. We hebben er Windows XP Professional opstaan maar ook bij het zoeken naar nieuwe apparatuur via apparaatbeheer kan hij de ethernet-controller kaart niet installeren. (Ik ga ervan uit dat deze eerst geinstaleert moet zijn wil je uberhaupt op internet komen met die pc)

Voorheen heb ik in google en GOT wel verschillende threads kunnen vinden maar niet echt met een positief effect. We hebben bijvoorbeeld de drivers van Nvidea nforce 2 geinstaleert maar dit lukt niet echt omdat we hierbij Direct X 9.c voor nodig hebben er daarvoor is een internetverbinding nodig met die pc.

Daarnaast hebben we op de site van Asus de Marvell drivers kunnen vinden maar die zijn er niet voor Windows XP alleen voor linux en andere OS. Op de site van Asus zelf kunnen we niet de juiste drivers vinden voor dit moederbord, iig niet voor de ethernet-controller...
Ook heb ik kunnen uitzoeken dat het om een 3com kaartje gaat, maar daar kan ik niet de driver van vinden en ik ben nu ten einde raad.
:'(
Ik weet wel dat dit een bekender probleem is, maar ik kan helaas geen goede oplossingen vinden, ik ben zelf op dit moment behoorlijk gestresst vanwege persoonlijke omstandigheden en kan me dus zeer moeilijk concentreren met het uitpluizen van bepaalde dingen :/

Ik zou jullie hulp/tips en oplossingen dan ook zeer op prijs stellen! :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt natuurlijk een andere computer gebruiken om de drivers te downloaden en die er dan met een floppy/usb stick/cdrom/whatever opzetten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt natuurlijk een andere computer gebruiken om de drivers te downloaden en die er dan met een floppy/usb stick/cdrom/whatever opzetten.

Heb ik gedaan het gaat om:

- Marvell drivers
- Nforce 2 drivers

Werken beide niet

Welke drivers moet ik dus eigenlijk downloaden?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je een 3com nic hebt, waarschijnlijk iets met '3com' of '3c' er in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat ik nu PRECIES moet downloaden van 3com? Ik vind het allemaal maar vaag met mijn MSI mobo Nforce 3 ultra 939 vind windows alles zelf en bij miijn vriend werkt het voor geen meter.... Wat moet ik nu doen contact opnemen met Asus voor een driver duurt me denk ik een beetje te lang?

Er moet toch wel een online oplossing zijn?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10

Dat, lijkt me. DirectX 9 is alleen nodig voor NVMixer.

Als die niet werkt en je hebt echt een 3com, zoek op welke en haal een driver bij 3com zelf.

Verwijderd

Daarnaast hebben we op de site van Asus de Marvell drivers kunnen vinden maar die zijn er niet voor Windows XP alleen voor linux en andere OS. Op de site van Asus zelf kunnen we niet de juiste drivers vinden voor dit moederbord, iig niet voor de ethernet-controller...
Op de Asus site onder het tabje 'Latest' staan ze inderdaad niet, maar klik even op 'Drivers' en... voila! De driver voor XP. 8)

Verwijderd

Topicstarter
Eej bedankt mensen!

Die marvell driver deed het hem nu kan ik alles weer fixen!
Als jullie er niet waren dan wist ik het niet meer, keer op keer worden mijn problemen gefixt bedankt man! _/-\o_

Verwijderd

hoi

heb op mijn pc een orginele windows gezet
nu ontbreken er een paar drivers die ik op internet niet kan vinden
ik heb ook geen cd's van deze drivers
het gaat om de volgende drivers

ethernet controller en de audio drivers
als iemand me die vindt kan ik met die pc ook op internet

het moederbord is een asrock 775 twins-hdtv
de internet kaart zit op het moederbord

• LuckY
  • Registratie: December 2007