Toon posts:

[XP] 2 minuten tussen bios boot en opstartscherm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Heb op een maxtor 200GB sataschijf xp professional gezet. Ben heel tevreden, alles werkt na wat probleempjes maar heb nog 1 vervelend dingetje. Nadat ik m'n bios opstart heb gehad wordt mijn scherm pikzwart voor een minuut of twee. Plots komt het xp professional opstartscherm tevoorschijn wonder boven wonder. Raar kuren vind ik.

Iemand een idee hoe dit weg te krijgen. Het is zeker niet zo dat m'n vid kaart plots es raar doet, het duurt extreem lang om gewoon xp professional opstartscherm te krijgen of hoe noemt zoiets technisch :P waarbij je een balkje heel te tijd van links naar rechts ziet lopen (als het goed gaat :D )

Groetjes,

Tim

Verwijderd

Default boot locatie is je hdd?

Heb je misschien een usb stick erin hangen?

Wanneer je een usb stick erin hebt dan is dit de reden waardoor je systeem traag opstart, want dan gaat je systeem zoeken naar opstart bestanden..

Verwijderd

ken het probleem.. bios update voor je mamaplank indien die er is, verder even alles nalopen in je bios, boot sequence direct op hdd, en even kijken of er nog iets op detecteren staat wat overbodig is... Misschien zoekt ie naar dingen die er niet zijn. Als je een beetje in je BIOS zoekt vind je het wel- met in je achterhoofd dat je naar dingen gerelateerd aan detectie zoekt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij start normaal volgens mijn bios direct z'n hdd op, usb sticks niet aanwezig, 2de, 3de, en 4de opstart heb ik es disabled gezet, blijft hetzelfde. Mss eens mijn mamabord upgraden, (zalig woordje trouwens ;))

Ik hou jullie op de hoogte

Tim

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Heb je misschien de fast-POST optie uitgezet?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90