Toon posts:

Aureal sq2500

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand deze kaart al in Nederland gezien (is 'ie uberhaupt al uit?). Zo ja zou je dan een link hier achterkunnen laten waar ik deze geluidskaart kan kopen?

Bij voorbaat dank....

Verwijderd

Niet gezien. Maar zou al wel te bestellen zijn. Zie:
http://www.comptechworld.nl/winkel_prijslijst_mm.shtml

:) Moet lukken toch ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar deze is wel errug duur. BV:Viper II heb ik al gezien voor FL375,-, RETAIL (daar FL439,-). Misschien maar ff wachten nog...

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:46
Heb je het over een Vortex II / A3d2.0 kaartje?

Verwijderd

SQ2500 is nieuwste revisie van Vortex II chip. maar verkrijgbaarheid wordt alleen maar minder nu Aureal failliet is. Evt kan je een Diamon MX300 nemen. De rest is niet de moeite waard. dus SQ2500 of MX300

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het dan met de mx400 en de sonic s100? Die hebben ook een nieuwe chip...En de sq2500 is toch niet zo oud? Het is wel de snelste met het beste geluid op dit moment....
En sinds wanneer is Aureal falliet? Ik dacht dat ze net begonnen..omdat ze zelf een kaart op de markt brengen enzo. Daarvoor, minstens 2 jaar, alleen maar chipsets...

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De mx400 gebruikt een Canyon3D chip, en die ondersteunt alleen maar versie 1.0 van A3D.

En klik hier voor nieuws over Aureal.

Verwijderd

Ikzelf heb de Terratec XLerate PRO. Is een prima kaartje. Zit ook de vortex II op. Destijds 229 voor betaald (retail). Was een half jaar geleden bij de Vobis :(

Verwijderd

Hey XCL: de MX300 heeft geen optische uitgang. De TerraTec XLerate Pro wel. Evenals de Xitel Storm Platinum. Beide kaartjes steken met kop en schouder uit boven de MX300, die minder features heeft, en ook nog 's duurder is!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
CommDante, je haalt wat door mekaar. Een ViperII is GEEN soundkaart, maar een videokaart, dus veel geluid zal daar nietm uitkomen... :)
Ik heb zelf (net zoals Jaapaap) ook een Terratex XLerate PRO (Vortex 2) en die bevalt me echt uitstekend... Ik zou dus gewoon voor deze kaart gaan. Ik geloof dat de OEM versie bij www.perfect-systems.nl maar 170 piek ofzo kost...

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Martijn kun jij niet lezen ofzo
met de viper2 bedoelde hij het prijsverschil tussen comptechworld en elders het was een voorbeeld(BV staat ervoor).

Gr.. executor

specs

Verwijderd

Ik heb de aureal superquad dus niet de sq2500 kost 150 piek geloof ik. Is hetzelfde als diamond maar heeft standaard een digital(optical) out. werkt perfect. En ik kan het vergelijken want heb ook de mx300

• Martijn
O, sorry, nee, had ik niet zo begrepen... :)
maar bij Perfect Systems kost die Terratex XLerate Pro nu maar 165 piek voor de OEM en 195 voor de Retail. Ik zou dus zo'n kaartje kopen, echt supergeluid.

• Martijn
Trouwens, CommDante, over dat Aureal failliet is, lees hier maar: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=10107

Maar ze zullen wel overgenomen worden hoor (als dat al niet gebeurd is).
Ze blijven in ieder geval drivers maken, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Verwijderd

Thanx Martijn, dat laatste wist ik niet. Maar MX300 heeft ander voordeel. Mx300 werkt als een van de weinige vortex 2 kaartjes met de nieuwste, en laatste ;( , reference drivers van Aureal. DWZ a3d 1.0 2.0 EN 3.0 teven EAX 1.0
Voor zover ik weet ondersteund alleen de SQ2500 OOk de reference drivers. maar ik kan me uiteraard vergissen :)

Verwijderd

Nou,[XCL]Banshax, dan ben je toch niet goed op de hoogte, want ik heb mijn originele Terratec drivers nog nooit gebruikt. Nog beter, ik heb het Terratec CDtje nog niet eens in m'n cdrom gehad ! Heb nog voordat ik hem kocht meteen even de reference drivers gedownload. Want ik had allang gezien dat de Terratec driver verouderd waren. En dat zijn ze nogsteeds. Volgens mij werken de Aureal reference drivers op elke Vortex II kaart.

• Martijn
Ik gebruik ook altijd de reference drivers, hoewel Terratec niet ver achterloopt hoor. Aureal laatste driver release is versie 2048, en Terratec heeft z'n drivers gebaseerd op de een na laatste... Maar ik moet toegeven dat die reference drivers net effe wat fijner werken... ;)

Verwijderd

Ik gebruik ook de reference drivers voor m'n XLerate Pro, want TerraTec loopt nogal erg achter. Toevallig hebben ze laatst drivers gemaakt op basis van de 2040, maar net daarvoor had Aureal al de 2048 gereleased (die met EAX :r ).
Wat dat betreft lijkt TerraTec op Diamond :) Want deze "nieuwe" drivers hebben meer dan 3/4 jaar op zich laten wachten, en dat is ECHT te langzaam.

Verwijderd

De Terratec drivers zijn volgens mij precies hetzelfde als de referencedrivers. Het enige wat ze veranderen is de naam en een logotje. Ik heb geen veranderingen kunnen ontdekken. (Ik heb de Terratec drivers nu maar eens geinstalleerd, want ik werd toch wel benieuwd of die beter zouden zijn)

Verwijderd

TerraTec's drivers zijn op basis van de Aureal 2040. Aureal zelf zit op 2048 (met EAX).

Q.E.D.
Pagina: 1