Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik ga vaak wandelen in Noord Frankrijk, daar zijn veel oude dingen te zien uit de Eerste Wereldoorlog.
We hebben een aantal goede 1:25000 IGN kaarten waar bijna alle kleine paadjes op staan, en van sommige stukken hebben we ook nog oude loopgraaf kaarten van de Duitsers.
Kortom goede informatie dus om leuk te wandelen,
Echter soms heb je iets ontdekt ergens diep in een woud maar je bent al kilometers niks tegengekomen, dus waar je dan precies zit is niet te zeggen.
Een GPS zou in dat geval super handig zijn. We willen zo'n losse GPS met een display waar een kaartje op staat. Alleen wil ik vantevoren zeker weten dat er kaarten bestaan van het gebied waar we naartoe gaan, en hoe nauwkeurig ze zijn.
Dus iemand een idee hoe de kaarten zijn van Verdun en omstreken?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik begrijp niet 100% wat je eigenlijk wil.
Een PDA based GPS met daarop stafkaart/topografische kaart ?
Of wil je alleen de gevonden lokaties kunnen terugvinden ?
Daarvoor heb je geen kaart op je GPS nodig, je kunt gewoon de coördinaten van een lokatie opslaan als waypoint met iedere willekeurige GPS. Die kun je desgewenst later op je IGN kaart terugvinden.
Voor wandeldoeleinden zou ik een van de volgende ontvangers adviseren:
Garmin GPSmap60C, GPSmap76c
Magellan SportTrak color, Meridian gold

Hangt er natuurlijk van af wat je wil en wat je budget is, zelfs een Geko 201 voldoet eigenlijk al.

[ Voor 52% gewijzigd door Henk007 op 17-07-2005 14:35 ]

• usr-local-dick
  • Niet online
Henk007 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:16:
Ik begrijp niet 100% wat je eigenlijk wil.
Een PDA based GPS met daarop stafkaart/topografische kaart ?
Of wil je alleen de gevonden lokaties kunnen terugvinden ?
Daarvoor heb je geen kaart op je GPS nodig, je kunt gewoon de coördinaten van een lokatie opslaan als waypoint met iedere willekeurige GPS. Die kun je desgewenst later op je IGN kaart terugvinden.
Nou dat je dus aan het wandelen bent en op het apparaatje een kaartje ziet van waar je loopt...

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je kan toch gewoon een simpele GPS kopen die alleen lengte en breedte aangeeft, dan kan je op de kaart wel terugzoeken waar je zit.

• usr-local-dick
  • Niet online
Hmmm daar had ik nog niet over nagedacht, mijn pa kwam eigenlijk met het idee van een GPS, dat mag ik dan even uitzoeken. Maar idd een eenvoudige GPS is in principe als genoeg als je het zo bekijkt...

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Wat je wil kan wel met een PDA en bijbehorende software, waarmee je zelf gescande kaarten kunt gebruiken. Heel omslachtig en zo'n apparaat is erg kwetsbaar voor outdoorgebruik en de batterijlevensduur valt tegen.
Voor de ontvangers die ik in mijn eerste reply genoemd heb, bestaat wel topo-kaartmateriaal van o.a. de US en Duitsland, maar voor zover ik weet niet van Frankrijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 17-07-2005 14:30 ]

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik zou inderdaad een apparaat zoeken wat alleen de lengte en breedte-graad aangeeft. Dit ivm batterijduur, prijs, en eventueel duurzaamheid.
Als je echt een complete GPS wil hebben, is Garmin een heel goed merk.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op de garmin staan als je hem met de actuele versie van city select koopt alle wegen ook onverhard echter geen wandel/bos paden. Bij elkaar is dit wel vrij duur. Je kan ook voor een simpele GPS kiezen met PC aansluiting zodat je thuis vastgelegde punten terug kan gaan plaatsen op gescande kaarten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• usr-local-dick
  • Niet online
Hmm ik heb wel een tent gevonden waar ze digitale IGN kaarten verkopen voor gebruik met GPS:

http://plansetguides.free...indexet.htm&cdrom_ign.htm

Ik heb net als proef een kaart besteld van departement 51 (Marne Est).
Pagina: 1