Videokaart oververhit??

Pagina: 1
Acties:

• GameCrazy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-03-2022
Ik heb nu ongeveer een jaar een ATI Radeon 9800 Pro werkte prima maar nou krijg ik toch wat problemen.

Als ik nu Battlefield 2 speel na een uurtje ofzo ontbreken er textures en krijg ik allemaal lijnen en dan doet hij een restart.
Mijn vraag is heeft dit te maken dat de videokaart te warm word of is het geheugen kapot gegaan?

Ik heb er nog de standaart koeler op draaien en ik gebruik ati catalyst 5.7

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zet de kast eens open (en richt er eventueel een tafelfan op) en kijk of het beter gaat. Waarschijnlijk is de warmte een probleem idd :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het klinkt als een hitteprobleem, omdat het pas na een tijdje spelen optreed. Wat is je kasttemperatuur?

In ieder geval de meest simpele test is om je kast open te zetten en een grote ventilator er op te zetten. Dan gewoon gaan spelen en afwachten of je weer problemen hebt of niet :)

Pollewob :'(

Anyway, je vraagt of je geheugen stuk is? Van je pc? Dat kan je voor de zekerheid testen met zoiets als Memtest. Maar eerst maar eens die ventilator uitproberen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Motrax op 17-07-2005 13:47 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• GameCrazy
Ik vroeg eventueel of het geheugen op de videokaart zelf brak kan zijn.

Maar ik zal het met die ventilator wel even uitproberen.

Verwijderd

Mijn tafel fan heeft een magnetisch veld wardoor men beeldscherm raar gaat doen als ie te dichtbij staat. Nog nooit last van vreemde dingen gehad als de fan naast de pc stond maargoed. Als je beeldscherm vreemd gaat doen....weetje wat het is...

• GameCrazy
Ik heb toch een TFT dus daar zal ik geen last van hebben ;)

• GameCrazy
Ik heb het nou even het even getest het lijkt wel over te zijn, dus dat word dan een andere koeler heeft iemand nog een suggestie welke want op dat gebied ben ik niet helemaal thuis.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

GameCrazy schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:21:
Ik heb het nou even het even getest het lijkt wel over te zijn, dus dat word dan een andere koeler heeft iemand nog een suggestie welke want op dat gebied ben ik niet helemaal thuis.
Ik weet niet wat je kasttemperatuur is en hoeveel fans je er in hebt hangen, maar je zou de airflow van je kast zelf kunnen verbeteren.

Verder kan je eens kijken of je van je videokaart onder het stof zit, maak het schoon. Geldt ook voor het koelblok.

En andere oplossingen? Sja. Zalman heeft een leuke en redelijk stille. Kijk eens in deze categorie en naar welke populair zijn:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/553

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De VF700-Cu of VF700-AlCu van Zalman zijn prima VGA koelers, stil en koelen goed.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1