Toon posts:

Sony DSC-T7

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Lo,
kzou graag beginnen met wat foto's te gaan maken gewoon voor het plezier.
Toch zou ik graag mooie resultaten bekomen.
Nu zou ik graag de sony dsc-t7 aanschaffen. Iemand al ervaring met deze camera? Graag zou ik de negatieve punten + de positieve punten willen horen van deze camera.

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
+ Sony = heel erg bekend merk.
+ leuk design. plat. weliswaar 'geleend' van Minolta, maar blijft handig klein.

- Sony Memorystick.
- Design is erg 'vinger voor lens'-gevoelig.
- Voor een tientje meer heb je een veel betere camera in deze ultracompacte klasse. (zie bijv. Canon Ixus 700 of Panasonic Lumix DMC FX8 (of 7)).
- voor (vaak zelfs veel) minder geld heb je een vergelijkbaar ultracompact cameraatje, zoals een Pentax Optio S5z, een Konica Minolta X60, Canon Ixus 50, Nikon S1/S2, Fuji Z1.

Of je bent een Sony liefhebber met al veel Sony Memorystick Pro Duo's in je bezit, of ik zou verder kijken:
1) geld besparen voor een vergelijkbaar alternatief.
2) geen geld besparen en een beter toestel kopen.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik vind het wel een voordeel dat er een schuifje voor de lens zit, scheelt een hoop krassen bij een broekzak-camera. Ik heb er al een paar keer verlekkerd naar staan kijken, leuke camera voor erbij.....

Maarja, ik geef het geld dan toch liever aan nieuwe lenzen ofzow uit. :)

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02 14:12
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:15:
Lo,
kzou graag beginnen met wat foto's te gaan maken gewoon voor het plezier.
Toch zou ik graag mooie resultaten bekomen.
Nu zou ik graag de sony dsc-t7 aanschaffen. Iemand al ervaring met deze camera? Graag zou ik de negatieve punten + de positieve punten willen horen van deze camera.
Ik heb naast mijn 350D ook de T1 van Sony. Heel leuk apparaat, en erg handzaam...

Een nadeel : Hij is zo klein.. met vasthouden en "stilhouden" Da's het enige nadeel.. voor de rest zou ik voor meer kwaliteit eens naar de compacts van Canon kijken...

PS wat onderstaand persoon zegt, qua licht minder ! Maar met goed lcht erg leuk en klein...Maar stilhouden is een "probleem"

[ Voor 11% gewijzigd door Wisc2 op 17-07-2005 14:04 ]

Kanonnier zeg maar.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ziet er wel apart uit, maar daarom niet minder mooi.

Hier staat een mooie review van deze camera :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Ik heb nu 2 weken de T7
Vooral gekocht omwille van zijn compacte formaat ! Hij weegt minder dan mijn gsm en valt bijna niet op als ie in je broekzak zit? Ik denk dat het scherm ook kasvrij is want ik heb nog geen krasjes.
Het is idd makkelijk om je vinger voor die lens te houden. Hij ligt in feite niet zo goed in de hand, maar dat is begrijpelijk hé.
Design is om af te likken! Vrienden zijn stikjaloers op mijn "kredietkaart" !
In de goede omstandigheden trekt ie lekkere fotos hoor! Maar in donkere omstandigheden kan hij soms wat tegenvallen...marja...ik gebruik hem om overal mee te nemen en snel te trekken. Daar slaagt hij ook in.
De batterij gaat gemiddeld een uur méé (intens gebruik). Maar ik laad hem tussentijds wel eens op soms.
Je kan hem aan je pc hangen via usb, maar dan via een tussenstukje (meegeleverd) , dus er zit niet rechtstreeks een av en usb aansluiting op, deze zitten op dat kleine tussenstukje.
Er zit een "dock" bij, maar daar zie ik het nut niet van in. Hij kan er enkel in "staan"

Ik heb hem nu 2 weken en heb er al véél plezier méé gehad.
Ik betaalde 382euro + 40euro (MS DUO 256MB) + 12euro verzending = 432 euro voor een lekkere camera

Verwijderd

Om het even moeilijker voor je te maken, de T7 is idd erg klein, tevens zijn de kleuren van sony altijd heel erg hard.
Misschien is het een leuk idee om eens te kijken naar de Konica Minolta DiMAGE X1?
http://www.dpreview.com/news/0507/05071501kmdimagex1.asp
Grootste voordeel van deze camera lijkt mij de IS. Zeker bij een camera op creitcard formaat kan dit erg handig zijn.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

misantroph3, een topicstart over een cam hier (in FG) die zo minimaal is, komt een beetje lui over ;)

Als er een 'enkel' eigen topic over een cam gestart wordt, wordt er een betere (meer info, pics specs etc) topicstart verwacht. Je vraag hoort dan ook eigenlijk meer thuis in Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? , maar zie natuurlijk ook Tjeu z'n mini-review. Succes met je keuze :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.