Peltier en gewone setup

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Trunks
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02-2020

Dr.Trunks

Rationalist

Topicstarter
Begin volgende week krijg ik mijn mcw50 6800 kitje binnen. Met dit kitje kan ik mijn 6800le met mijn mcw50-t koelen. Nou heb ik al gezien dat dit kan, alleen heb ik ook nog een CPU waterblok.

Nou gaat het mij niet echt om de (CPU) overklok, maar om de stilte (en meer om de 6800le te koelen/overklokken ook al zal die al snel aan zijn max zitten). Dus ben ik van plan om het gekoelde water eerst langs de pelt te laten gaan en dan langs de cpu. Het gevolg; de pelt geeft 126 watt en dat komt vervolgens bij de CPU, die geeft ook nog eens zo'n 100 watt af... kan ik dat wel weer koelen?! ik heb een black ice pro met 2x120mm

verder info:
cpu: 2,8Ghz 800fsb northwood
mcw650 1200l/u pomp

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 20:16
Geen pelt. Die verbruiken veel energie en zijn alleen effectief om warmte af te voeren. De peltier moet je namelijk ook koelen...

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 03:35

Nox

Noxiuz

je zou evt een klein rad ertussen kunnen zetten.

EDIT:

probeer het, het zal niet gelijk 90 graden worden denk. als alles je te warm word kan je een klein (1x120 mm) rad ertussen hangen (tussen CPU en vga).

[ Voor 64% gewijzigd door Nox op 17-07-2005 16:26 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Yofresh
  • Laatst online: 06-02 18:54
Ik zou de pelt ertussen uit laten, zeker als je niet wilt overklokken. Je haalt goed genoege resultaten zonder de pelt en het zuigt weer ongelooflijk veel voeding etc, terwijl erg veel nut het niet heeft

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Een extra rad is niet nodig, en je kunt rustig die pelt plaatsen. Wil je zekerheid, dan neem je een pomp met een hoge flowrate.

Ikzelf heb een kringloop van 1 CPU (Athlon XP 2200+), nothbridge (nforce2), VGA (Fx 5200) en 2x120Gb 7200RPM SATA HDD op één 12 cm rad draaien, en niets wordt warmer dan 45 graden.

• Dr.Trunks
  • Laatst online: 03-02-2020

Dr.Trunks

Rationalist

Topicstarter
De pelt zit vast aan het waterblok, ik zal het wel proberen. De pomp heeft een hoge flowrate, en als het inderdaad te warm word zal ik nog wel een extra radiator aanschaffen.
Pagina: 1