[Iiyama A702HT] Hoogspanning krijgt geen aansturing

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:43
Mijn lieve monitor heeft de laatste tijd wat kuurtjes...

Me vader die normaal tv reparateur is, ging hem daarnet ff na kijken met scope enzo.
Nu is zijn conclusie dat de hoogspanning geen aansturing meer krijgt. Het raster werkt wel gewoon en er wordt wel een video doorgestuurd (gemeten via scope).

Nu zijn we op zoek naar een service document (met schema dus) en omdat het zondag kan ik vandaag niet bellen naar iiyama maar ik dacht misschien weet iemand hier meteen al een oplossing.

Ter informatie; er is geen beeld te zien op de beeldbuis (ook niet als ik op menu druk :) ) maar er wordt dus wel wat verstuurd naar toe :)

Hopelijk is er iemand die me kan helpen!! :)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dat gaat schrikken worden voor je vader. Dit ding heeft een losse hoogspanningsvoeding die zelfs een aantal malen omgeschakeld wordt met relais, afhankelijk van de scanrate van het signaal. (Meerdere aftakkingen op de hoogspanningstrafo met meerdere lijn C's). De hoogspanning staat dus los van de lijnafbuiging. De tor die de hoogspanningsvoeding stuurt (vaak een 2SC5570) wil nog wel eens het loodje leggen. Als dat het het geval is, is er ook nog een fusible resistor dood. Maar even wachten en een schema regelen is niet onverstandig. In vergelijking met een TV is dit een onvoorstelbaar complex beest. Oh. En schema's heb ik dus niet meer. Het is al weer een jaar of tien terug dat ik monitoren repareerde..

[ Voor 9% gewijzigd door burne op 17-07-2005 12:16 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Ankh
bedankt voor je snelle antwoord :)

me vader had het een beetje verwacht, maar we wachten ff of iiyama misschien het schema wilt uitgeven. (hopelijk) want op internet kunnen we geen een vinden namelijk :) (of jij kan er misschien nog aan komen)

• Ankh
vandaag gebeld naar Iiyama en degene met wie ik gepraat heeft wist ongeveer precies waar het probleem was.

1 van de torretjes bij het grote koelblok had het waarschijnlijk begeven en moet vervangen worden :)
Via hun kan ik dan een nieuw torretje en misschien een nieuwe spoel krijgen..

:) tot zo ver