Toon posts:

[XViD] AR wijzigen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een DVD'tje (legaal, non-copyrighted :)) van een musical van mijn zoon laten zien aan wat familie in canada. Daardoor wil ik hem even naar xvid converten en uploaden naar mijn webserver, maar ik heb een probleem met converten, want de dvd is door amateurs gemaakt dus hij is een beetje raar :)
De aspect ratio is wat vaag, als ik hem op mijn PC af speel hebben de mensen verdacht ovale hoofden. Ik denk dat de input AR 2.35 is, maar de dvdspeler gaat uit van 16:9. Het zou fijn zijn als ik dit kan veranderen. Ik heb de dvd geconverteerd naar xvid met AutoGK, daarin stond bij advanced settings wel iets over resolutie, maar alleen over de breedte, niet over de AR. Ik heb ook nog even gekeken naar de gewone GK, waarin je de input AR wel kunt instellen (AR 2.350 of reso 640 bij 272), maar dit programma is echt te ingewikkeld om op een zondagmiddag te leren.
Dus de vraag: Is er een programmaatje waarmee ik van een reeds gemaakte xvid snel de AR kan aanpassen, zodat de hoogte en breedte weer in natuurlijke verhouding zijn? Of is hier een complete re-encode voor nodig?
En zoja, is het mogelijk om met AutoGK de input reso te veranderen, of moet ik dan echt het hele proces handmatig gaan doorlopen met GK?