In de FAQ las ik het volgende over PCIe
Dan had ik nog een vraagje. Wanneer ik een nieuwe mobo aanschaf met PCIe dan is dat zeker eentje die ook AMD64 processoren ondersteund en geen gewone AMD. Nu heb ik geen AMD64 maar een gewone AMD Athlon. Past dit evengoed? Ik heb er in de FAQ niets over kunnen vinden.
Ik wil mij een PCIe (video)kaartje aanschaffen. Maar mijn mobo ondersteund dat niet, denk ik. Is er misschien een programmatje waarmee ik dat kan zien? Ik weet namelijk niet welk type mobo ik heb, alleen het merk: MSI. Ik heb geen factuur meer van mijn mobo. Deze is namelijk al een keer vervangen, waar ik geen factuur bij heb gekregen.PCI en PCI-X (eXtended) zijn tot op zekere hoogte forwards en backwards compatibel met elkaar, terwijl PCIe (Express) op geen enkele manier compatibel is met PCI en PCI-X.
Dan had ik nog een vraagje. Wanneer ik een nieuwe mobo aanschaf met PCIe dan is dat zeker eentje die ook AMD64 processoren ondersteund en geen gewone AMD. Nu heb ik geen AMD64 maar een gewone AMD Athlon. Past dit evengoed? Ik heb er in de FAQ niets over kunnen vinden.