Toon posts:

PCIe en AMD moederbord vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In de FAQ las ik het volgende over PCIe
PCI en PCI-X (eXtended) zijn tot op zekere hoogte forwards en backwards compatibel met elkaar, terwijl PCIe (Express) op geen enkele manier compatibel is met PCI en PCI-X.
Ik wil mij een PCIe (video)kaartje aanschaffen. Maar mijn mobo ondersteund dat niet, denk ik. Is er misschien een programmatje waarmee ik dat kan zien? Ik weet namelijk niet welk type mobo ik heb, alleen het merk: MSI. Ik heb geen factuur meer van mijn mobo. Deze is namelijk al een keer vervangen, waar ik geen factuur bij heb gekregen.

Dan had ik nog een vraagje. Wanneer ik een nieuwe mobo aanschaf met PCIe dan is dat zeker eentje die ook AMD64 processoren ondersteund en geen gewone AMD. Nu heb ik geen AMD64 maar een gewone AMD Athlon. Past dit evengoed? Ik heb er in de FAQ niets over kunnen vinden.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er zijn mobo's met zowel AGP en PCI Express (x16), maar meestal niet beide. Dus als je AGP heb heb je vaak kans dat je er geen PCI Express videokaarten op kan zetten.

Pak een tooltje zoals Everest Home en dan kun je vrij makkelijk zien welk mobo je hebt :) en dat even in google/MSI website opzoeken.

AMD (Athlon,Athlon XP) zijn van het type socket 462, en zijn niet compatible met AMD64 die socket 754 of 939 hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Vinnie op 17-07-2005 10:52 ]

C:\>_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de specificaties danwel de handleiding van desbetreffende moederborden :) Mocht je deze niet bij de hand hebben, dan zijn ze wel op de website van de mobofabrikant te vinden. In de FAQ van dit subforum kun je ook vinden hoe je een moederbord moet identificeren :)

Zoekertje/FAQ-gevalletje, dicht dus.

Neem de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door wat betreft de voorbereiding aan topicstarts ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 17-07-2005 10:56 ]

Dit topic is gesloten.