Toon posts:

Fan erbij?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb mij zojuist even het programma SpeedFan gedownload. En ik schrok nogal van de temperaturen! De eerste temperatuur is 36 graden (=normaal neem ik aan) en de 2de is maarliefst 56 graden! Er staat het volgende:

Temp1: 36C
Temp2: 56C
Fan01: 4500 RPM
Fan02: 0 RPM

Waar moet ik nu een fan bijzetten? Normaal hebben kasten een fan achterin de computer. Bij mij mis ik deze.

Thanks in advance :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Temp2 is waarschijnlijk je CPU temperatuur. Schrikwekkend hoog is deze niet maar onder stressed toestand kan deze temperatuur natuurlijk oplopen.

Ik weet niet wat de rest van je hardware is maar de meeste moderne computers zijn wel gebaat bij een casefan achteraan die de warme lucht afvoert. Kwaad kan het alleszins niet :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier met een hele goedkope kast met achter 2 x 92 mm zalman fan vol aan en 1 x 120 mm fan(in de voeding) bovenaan de proc met een Spire Diamond cooler voor CPU en de CPU werd steeds 60 graden en binnenin werd het vaak 65 graden. Ik begreep het steeds niet totdat ik realiseerde dat er geen lucht bij kon komen. Ik had 1 frontje voor de Cdrom eruit gesloopt en meteen werd alles 20 graden koeler. De luchtventilatie is nog steeds niet goed want ik voel zo hete lucht uit iedere fan komen dat ik de kast maar ga weggooien.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gezien de informatie dat je hier kan vinden PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden? en in de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling, heb ik niet het idee dat je ook maar research hebt gedaan, voordat je dit topic opende. En dat is niet de bedoeling hier op GoT, zoals je ook uit de [faq]registratievoorwaarden[/] had kunnen opmaken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 17-07-2005 10:20 ]

Dit topic is gesloten.