Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[hulp] audio versterker

Pagina: 1
Acties:

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:57
Ik heb een HD mp3 speler, maar de standaard luidspreker in het apparaat is natuurlijk veel te klein en slecht. Dus wilde ik een doos(je) maken met daarin een ingang (3.5mm, toch? :9 ), een accu, 2 speakers en natuurlijk een versterker...(heb het idee van de bierkrat-radio's, maar die werken met autoradio's)

Dus mijn vraag is:
Is het mogenlijk om er zelf 1 te bouwen? (ben niet zo heel bekwaam in electronica, maar heb een handige pa :P )

Is het mogenlijk er ergens 1 uit te vissen? In oude stereo's ofzo (m'n pa zegt dat dit niet kan omdat de versterker helemaal in de printplaten is geintegreerd)

En, is het mogenlijk een autoradio te gebruiken (kan ik makkelijk aankomen) met goede uitgangen, of versterker erin, en dan ergens een ingang te zetten voor mijn mp3 speler...?

ik dank u hartelijk :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Koop een setjes PC-luidsprekers en sloop daar de versterker uit en bouw die in de doos die je wilt.

(of kijk op conrad.. Daar heb je kant en klare oplossingen)

[ Voor 25% gewijzigd door Cyberpope op 17-07-2005 09:27 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 17 juli 2005 @ 09:27:
Koop een setjes PC-luidsprekers en sloop daar de versterker uit en bouw die in de doos die je wilt.

(of kijk op conrad.. Daar heb je kant en klare oplossingen)
Zo'n pc-luidspreker versterker hebben we hier in de keuken gebouwd om lekker te stampen bij de afwas. :P Zitten een paar Bose 201 speakers op.

Het werkt allemaal geinig maar fantastisch is de kwaliteit niet, maar dat komt ook waarschijnlijk door de brakke donor :)
Als je dus een beetje kwaliteit wil zorg voor een kwaliteit versterker ;)

• SgtCaffran
Hmmm...ok, ik kan kijken of ik nog ergens pc boxen heb liggen, maar ik probeer er niet te veel geld aan uit te geven. Heb nog geen vaste inkomsten bron en mn speler was al duur genoeg :P

Ik ga binnenkort iig proberen aan een goede autoradio te komen, en weet jij/iemand dan hoe ik er een ingang tussen zet voor mn mp3 speler...want versterkers kopen vind ik te duur....nogmaals, ik ben niet rijk :)

EDIT: zag net de laatste post pas..Volgens mij hebben we nog wel ergens een setje PC speakers staan. Maar het liefst werk i vanuit een autoradio (radio, versterker zit er al in enz). Maar dan moet er wel een ingang in komen voor mp3 speler

[ Voor 24% gewijzigd door SgtCaffran op 17-07-2005 09:44 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 08:45

dawuss

gadgeteer

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe creatief je zelf bent he :)

Ergens een versterker uitslopen, en die creatief in een doosje brouwen lijkt me sowieso haalbaar. Mocht je zelf een versterkertje inelkaar willen solderen, dan kun je eens kijken op een pagina als deze :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Neem gewoon de K4003 van Velleman

Dit is een 2 x 15Wrms versterkertje die je op 12v 2amp kan laten draaien
Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/products/0/k4003.jpg
verkrijgbaar bij de betere electronica boer

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 09:55 ]

• SgtCaffran
Bedankt voor de reacties to nu toe!

Creatief ben ik wel, maar electronica expert... :z

Nee, dan lijkt me het beste om een bestaande te gebruiken.
KLIK deze ziet er wel simpel uit...en 22 watt

Maar (nogmaals :P ) weet niemand een manier om de autoradio als versterker te gebruiken, en dan ergens in de schakeling een kastje inbouwen voor een line-in. Is dit moeilijk? Of onmogelijk?

EDIT: ow ok, even kijken hoe duur dat ding kost, ziet er goed uit!

20 euro, valt mee, owja en 1 ding, wat is rms? is 2 x 15 rms beetje goed?

Ik denk dat het makkelijkste voor een line-in dit is: gewoon een autoradio met line-in aan de achterkant kopen, en dan mp3 speler direct daarop aansluiten. Dan speakers op de radio, hoef ik nog geeneens moeilijk te doen met electronica...

[ Voor 32% gewijzigd door SgtCaffran op 17-07-2005 10:59 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Tis vaak ook wel mogelijk om hem als kant-en-klaarpakket te krijgen, moet met dat bouwpakket van ElectroPanic ook wel lukken :Y)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
vaak lopen die setjes luidsprekers van 20-30 euro een trafotje 220-12v ingebouwd zitten, haal dit trafotje weg en plaats er een simpele (scooter)accu voor, moet genoeg zijn :P

Verwijderd

je kunt met een oudere auto radio ook ombouwen tot versterker :) had ik ook en kwam goed geluid uit is maar paar draadjes solderen voor de jack plug 1 schakelaartje ertussen zetten en 2 of 3 bestaande draaden door bruggen :) zal even kijken of ik een schemaatje kan maken :) zet de shaklelaar naar links en je hebt radio zet hem naar rechts en je hebt een versterker

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 11:35 ]

• SgtCaffran
zozo, handig...

Heb trouwens even gekeken en ja hoor, ik had nog 2 boxen staan (1 met volume, bass, treble, en power). Dus even die "main" box open gemaakt en ja hoor, er zat gewoon een versterker in. Samen met een control panel en power suply.

Ik ga iig de speakers uit de pc boxen gebruiken, en nu maar afwachten of ik een mooie auto radio kan krijgen met line-in. Als dat zo is zet ik de boxen gewoon op de radio met een motor accu erbij en dan mp3 aansluiten op de line-in.

Als ik geen goede radio kan krijgen zet ik de hele set in een case (speakers, versterker, control panel en dan accu aansluiten ipv 230v). Laat ik de volume knopjes eruitsteken (handig ;) ) en zet ik mijn archos (mp3 speler) op de audio tulpen (rood en wit) van de versterker..

Dankuwel allemaal die gereageerd hebben, ik ben er (denk ik :P ) uit... _/-\o_
Pagina: 1