[HTML Wallpaper] Probleempjes...

Pagina: 1
Acties:

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 23:04
Ik heb een paar probleempjes met het maken van een HTML wallpaper.
Voor al het HTML gebeuren maak ik gebruik van Adobe GoLive CS.

Ik heb de Tweakers.net tracker rechtsboven in het vakje gezet en dit werkt allemaal prima.
Met een link achter Tweakers.net word er een nieuw venster geopend naar uiteraard http://www.tweakers.net.

Het achtergrondplaatje heb ik als achtergrond image geladen in de HTML.
Daaroverheen heb ik met GoLive een layout grid erop gemaakt.
Dit omdat er plaatjes op de layout grid komen te staan waar een link van gemaakt moet worden.
De kleine plaatjes kan ik dan d.m.v. de layout grid precies op de goede plek op de achtergrond laten vallen, zodat er niet te zien is dat er een extra plaatje bovenop de achtergrond staat.

Nu heb ik rechtsonderin het vakje een plaatje staan, met verschillende links.
Nu heb ik voor die links op het plaatje gebruik gemaakt van imagemap in Adove Golive.
Hiermee kun je dus een stukje van een plaatje selecteren en hiervan een link maken.
Als ik dit test in GoLive d.m.v. de preview button, dan werkt dit zonder problemen.
Maar als ik deze link (imagemap) wil openen vanaf de desktop, dan gebeurt er niets.

Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/9630/imagemap0rs.th.jpg

Nu is mijn vraag daarover, of er misschien een extra commando bij moet, of is het gewoon zo dat de desktop niet overweg kan met imagemaps?

Als tweede zijn de icoontjes niet meer transparant, maar hebben een witte achtergrond bij de letters, maar als ik bij bureaublad eigenschappen kijk, is de achtergrondkleur niet wit...
Bij gewoon een plaatje gaat dit werl goed, en dan worden de icoontjes en de achtergrond van de letters wel transparant weergegeven.

Hieronder een voorbeeld hoe het eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/9083/wallpaper0xf.th.jpg

Is hier misschien een oplossing voor??

Ik ben het samen met een collega van me aan het maken, en we zijn eigenlijk al 2 uur op zoek naar een oplossing voor beide, en bij het kijken naar de klok dachten we, laten we het maar eens ff op tweakers posten. :)

Ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen..!!

iRacing Profiel

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Game-Freak schreef op zondag 17 juli 2005 @ 02:42:
Nu is mijn vraag daarover, of er misschien een extra commando bij moet, of is het gewoon zo dat de desktop niet overweg kan met imagemaps?
De Active Desktop van Windows gebruikt intern gewoon Internet Explorer. Alles wat in IE mogelijk is, moet AFAIK dus ook op je desktop zelf werken. Doet je file het zo in IE wel? Zo nee: dan klopt je image map gewoon niet. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Hmm ik zag bij target "_blank" staan, probeer daar eens "_new" van te maken. Wie weet werkt het dan :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

leokennis schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:03:
Hmm ik zag bij target "_blank" staan, probeer daar eens "_new" van te maken. Wie weet werkt het dan :)
Als je even de moeite had genomen om dat na te zoeken, had je geweten dat _blank volledig correct is, en dat _new niets bijzonders is. Als je dus meerdere vensters met target="_new" zou openen, zou je kunnen verwachten dat alleen de eerste keer een nieuw venster wordt geopend. De volgende keren bestaat er al een venster met de naam _new en zou die hergebruikt kunnen worden. Dat is niet wat je zou verwachten bij zo'n naam, toch? Kortom, "_new" is niet anders dan "melp" of "news".

• Game-Freak
-NMe- schreef op zondag 17 juli 2005 @ 03:28:
[...]

De Active Desktop van Windows gebruikt intern gewoon Internet Explorer. Alles wat in IE mogelijk is, moet AFAIK dus ook op je desktop zelf werken. Doet je file het zo in IE wel? Zo nee: dan klopt je image map gewoon niet. :)
Alle links werken perfect in IE, maar zodra ik een link van een imagemap wil openen als de .html als desktop staat, dan gebeurt er niks...
Dat is juist zo vreemd eraan.. :?
leokennis schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:03:
"_new" en "new" had ik ook al geprobeerd, maar dit wilde helaas ook niet werken...

iRacing Profiel

• Game-Freak
Is er dan misschien wel een oplossing voor die icoontjes die opeens zo'n rare witte achtergrond krijgen??

Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/9083/wallpaper0xf.th.jpg

Hoe kan ik die weer normaal krijgen, maar wel met een html achtergrond?

[ Voor 14% gewijzigd door Game-Freak op 17-07-2005 19:23 ]

iRacing Profiel

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:15
Doorzichtig zal je ze niet kunnen maken, je kunt wel de globale achtergrondkleur instellen voor de letterachtergrond bij Display Properties -> Desktop -> Color

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Game-Freak
We zijn met al deze problemen maar overgegaan naar een Flash wallpaper, die hebben we al helemaal in elkaar zitten, alleen nu ben ik eigenlijk op zoek naar een Windows Shortcut Commando waarmee ik in flash deze computer, mijn documenten etc. etc. kan linken.

Is daar misschien een commando voor in Flash??

Hier kun je de wallpaper bekijken...

http://www.wizzkiddy.tweakdsl.nl/wizzkiddy/Wiszma.html

iRacing Profiel

Pagina: 1