Toon posts:

[XP] Computer loopt vast na opstarten*

Pagina: 1
Acties:
  • 771 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
elke keer wanneer ik mijn computer opstart krijgt die na een tijdje streepen over het hele beeldscherm en wanneer ik mijn muis dan beweeg dan maak die er meer bij. dan blijft die vastzitten en moet ik dan mijn computer opnieuw opstarten wat dus geen zin heeft want dit probleem herhaald steeds na het starten van windows. ik heb al mijn schijf geformatteerd en win xp opnieuw geinstalleerd maar dit probleem blijft steeds terugkomen.

kan iemand mij helpen die probleem op te lossen????
ik verwacht dat er iets mis is met mijn hardware en niet met mijn software.
iemand oplossing???
als er te weinig informatie staat zeg het dan ff.

P.S. voordat dit gebeurt had ik al het probleem dan mijn beeldescherm opeens zwart wordt en dan moest ik het gaan resetten. daarna gebeurde het probleem waarvan mijn computer de hele tijd opnieuw opstart nog voordat de windowsscherm te zien is.
veel problemen he :*)

Verwijderd

Welk OS? Kun je nog wel in Safe mode opstarten?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb je al eens een andere videokaart geprobeerd?

Misschien is die wel brak

[ Voor 24% gewijzigd door GGS_206 op 17-07-2005 10:09 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 17:39

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik zeg: memtest.

Dat is een programmatje om je geheugen te testen op eventuele fouten. Gewoon eventjes laten draaien, en dan kan je je geheugen iig uitsluiten (of niet ;) ).

Hier te downloaden: http://www.memtest.org

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,

bedankt voor jullie reply.
sorry erbij te zetten, maar mijn OS is [XP].
en in safe mode gaat die ook vastzitten.
ik had al een gedachte om de videokaart te verwisselen, maar wist niet zeker of het daar aan lag want ik wil eigenlijk niet iets verwisselen als dat ook niet het probleem is.
en van memtest heb ik ook wel gehoord. alleen wanneer ik het download en het dan wil openen staat er dat dit programma alleen kan booten op een floppydisk en dat ik nou net geen floppydrive in mijn computer heb.
maar ik heb ergens in een topic gelezen over een file: kernel32.dll wanneer die beschadigd is dat de computer dan de hele tijd zichzelf opnieuw opstart zonder waarschuwing. nou dacht ik dat dat misschien wel de oplossing zou zijn maar die probleem klopt alleen op mijn eerdere problemen. iemand verstand erover of het dan ook werkt of moet ik het gewoon proberen???

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Als ik raadzaam mag zijn zou ik eerst proberen om een backup te maken van de belangrijke bestanden. Als je dat hebt gedaan kun je aan de slag met het experimenteren. Tis maar een tip ;)

//Creegfire

Verwijderd

Van memtest downloed je gewoon de iso-image en die brand je op cd, cd in je pc, booten en dan start ie vanzelf, de volledig test duurt wel een tijd! Krijg je daar errors?
Je videokaart verwisselen om te kijken of die het probleem geeft kan nooit kwaad natuurlijk, als het probleem daar niet zit, dan moet je verder zoeken.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 17:39

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Hmmz, dit wijst toch meer op een brakke videokaart. Heb je de mogelijkheid om het even te testen met een andere kaart/monitor combo?? Zou ik zeker even doen. (en natuurlijk backuppen :+ )

HENG HENG

Verwijderd

Probeer eerst op te starten in VGA modus (niet de safemodus) en probeer s de refresh rate te verlagen. Anders een andere driver proberen. (Toevallig een Medion? 8)7 )
Wil vaak ook wel het probleem zijn.

Laterzzz

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,

bedankt voor jullie advies. die back-up'en was trouwens niet eens nodig want ik heb mijn schijf al gerofmatteerd, dus al mijn 'waardevolle files' zijn toch al weg. nou heb ik dan toch de risico genomen om die kernel32.dll te veranderen en mijn computer verloopt nu prima. wat ik dus gewoon niet snap, want nadat ik had geformatteerd en windows XP opnieuw heb geinstalleerd zou alles moeten doen, maar de fout zat toch in die kernel32.dll. die is zeker een bad sector geweest tijdens het formatteren. maar toch bedankt voor jullie advies. dit is trouwens mijn eerste keer dat ik een topic zet ;)

Verwijderd

Als je harddisk echt rip is dan zal ik heb snel RMA sturen als ik jou was, of een nieuwe kopen meestal word het alleen maar erger.

Hoe weet je nou dat het aan die kernel dll ligt aangezien je heel windows hebt vervangen ?

Verwijderd

Topicstarter
blackspot,

je hebt helemaal gelijk. nadat ik windows opnieuw heb geinstalleerd leek het nog goed te gaan, maar daarna toen ik mijn beeldscherm resolutie ging zetten van 1024X768 naar 1200X800 en nadat ik mijn computer opnieuw heb opgestart krijg ik nu weer dezelfde probleem. misschien moet ik memtest maar een gaan proberen, maar is dat wel mogelijk tijdens het booten van mijn pc anders heeft het geen zin om het te gebruiken. denken je dat het meer zal gaan liggen aan de videokaart of aan de harddisk?
Pagina: 1