Toon posts:

[XP] PC gaat heel erg langzaam*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
probleem;

Het probleem is dat alles superlangzaam draait op de laptop. Nog nooit eerder heeft hij langzaam gedraaid. Het duurt ongeveer 20 minuten voordat hij helemaal volledig klaar is met het laden. En bij het programma's opstarten duurt het ook erg lang. En het geheugen word steeds meer gebruikt , de cpu bijna niet. In veilige modus draait ie wel snel.

Wat heb je gedaan?

Met norton antivirus gescand
Met adaware gescand
Paar services uitgeschakeld
Paar overbodige programma's uitschakelen bij het opstarten
Wisselbestand aangepast
Schaduwen etc. op prestaties gezet. Dus nu ziet het eruit als win. 98
defragmenteren was niet nodig

Formatteren is het laatste optie.

Wie o wie kan me helpen... Nog meer info nodig, vraag het dan

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 00:45 . Reden: typo ]

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-03 21:20
Formatteren is laatste optie? En in je "wat heb ik gedaan" lijstje staat
Schijf geformateerd
Of heb ik het verkeerd ? :)

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-03 10:28
the-edge schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:43:

[...]

Hij zal wel defragmenteren bedoelen :P

Verwijderd

Topicstarter
the-edge schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:43:

[...]

typfoutje ..
In veilige modus draait het juist goed.

• the-edge
Psboy schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:46:
[...]

Hij zal wel defragmenteren bedoelen :P
Ah ok ;)

Uhh je HDD zit niet vol neem ik aan? Ik zou toch voor een format gaan, hoe lang staat je Windows er al op? :/

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dan wil dat zeggen dat je met een brakke driver zit ofzo, of dat er dingen worden geladen die niet horen :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
the-edge schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:47:
[...]

Ah ok ;)

Uhh je HDD zit niet vol neem ik aan? Ik zou toch voor een format gaan, hoe lang staat je Windows er al op? :/
Hdd zit niet vol. Tjah ik denk ook dat ik het moet formatteren, windows staat er allang op. Maar voordat ik dat ga doen, wil ik graag nog andere suggesties..

@Borromini ,

Er draaien niet veel processen, er staat ook weinig op deze laptop. Maar hoe kan ik daar achter komen om welke drivers het ofzo gaat? En of er verkeerd geladen word en dat verhelp?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 00:53 ]

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:54

macnerd

No Apples please :-)

Er zijn afgelopen week weer updates binnengekomen voor Windows. Wellicht dat een daarvan de oorzaak is van je probleem....

Heb ik al eens eerder meegemaakt, duurde uren voordat computer opgestart was. Dit was de update die nodig was tegen virussen als Sasser, maar als je kunt kiezen uit je computer uberhaupt niet kunnen gebruiken of een groter risico op virussen, dan ga ik toch voor dat laatste. Op andere pc's was dezelfde update echter geen probleem. Wellicht de moeite om na te gaan of er anderen zijn die problemen hebben na installatie van deze patches, anders zou je er keer op keer toch weer tegenaan lopen.

Succes in ieder geval!

MacNerd

• dkong
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 00:50
Ik zou er niet vanuit gaan dat Ad-Aware al je eventuele spyware problemen oplost. Probeer de anti-spyware tool van de Microsoft website ook eens, het is een beta maar hij vindt erg veel.

dkong

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:54
Vul Adawre eens aan met Spy Sweeper van www.webroot.com, Spybot Search and Destroy en het net genoemde Microfsoft antispyware beta. Met spyware is het helaas zo dat je aan één scanner niet genoeg hebt

Overweeg ook een trojan scan met de trial versie van Trojanhunter.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:39:
Het probleem is dat alles superlangzaam draait op de laptop.
Maak eens een nieuwe user aan en log daar ook nog eens mee in? :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Start die ook langzaam op? Mijn laptop heeft vaak de neiging om niet door te starten(staat dan gewoon 30 minuten met het Windows XP scherm en doet daarna nog niets. Maar af en toe binnen 1 minuut start die gewoon door. Bij mij is het defecte hardware(cdromspeler stuk) en dat weet ik. Je zou misschien eens je harde schijf moeten controleren dmv de software van de fabrikant.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
macnerd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 04:09:
Er zijn afgelopen week weer updates binnengekomen voor Windows. Wellicht dat een daarvan de oorzaak is van je probleem....

Heb ik al eens eerder meegemaakt, duurde uren voordat computer opgestart was. Dit was de update die nodig was tegen virussen als Sasser, maar als je kunt kiezen uit je computer uberhaupt niet kunnen gebruiken of een groter risico op virussen, dan ga ik toch voor dat laatste. Op andere pc's was dezelfde update echter geen probleem. Wellicht de moeite om na te gaan of er anderen zijn die problemen hebben na installatie van deze patches, anders zou je er keer op keer toch weer tegenaan lopen.

Succes in ieder geval!
Tjah het is niet mijn laptop. Maar van me oom. Maar sinds een maand ofzo ging ie langzaam draaien. Ik denk dat niets meer helpt, ik zal hem gaan formatteren. Maar nog eerst even een schijfcontrole-programma draaien , bedankt itsalex ;)
elevator schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:21:
[...]

Maak eens een nieuwe user aan en log daar ook nog eens mee in? :)
Wat bedoel je daarmee? :/

Verwijderd

Misschien een belachelijke opmerking, maar al aan hitte gedacht, ik heb daar met m'n 64bits laptop enorm problemen mee gehad dat hij heet stond. ventilator was stuk, vertraagd ook enorm het systeem.

Tim

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat ik er mee bedoel dat je eens een nieuwe user aan moet maken en daar eens mee aanloggen.

Welk gedeelte begrijp je niet?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 17 juli 2005 @ 17:54:
[...]

Ik denk dat ik er mee bedoel dat je eens een nieuwe user aan moet maken en daar eens mee aanloggen.

Welk gedeelte begrijp je niet?
Hoezo zou ik dat moeten doen? Ik snap de bedoeling van je echt helemaal niet :/

@timtjetim

Ik had gechecked met speedfan maar er was een constante 39 graden lijn, en er was maar 1 sensor, het ligt i.i.g. daar niet aan.

Maar er hoeft eigenlijk niet meer reageert te worden in dit topicje want ik ben weer thuis en niet bij mijn oom's huis en hij wilde niet dat er geformatteerd word dus ... Dan houd het op..

• the-edge
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:29:
[...]

@timtjetim

Ik had gechecked met speedfan maar er was een constante 39 graden lijn, en er was maar 1 sensor, het ligt i.i.g. daar niet aan.

Maar er hoeft eigenlijk niet meer reageert te worden in dit topicje want ik ben weer thuis en niet bij mijn oom's huis en hij wilde niet dat er geformatteerd word dus ... Dan houd het op..
Lol hij's fijn, dus je opent een topic en zodra je van de 'lokatie' af bent, en het probleem nog niet is opgelost wil je dat de modjes hier het topic dichtgooien? :r

Ok, ik zou toch eerst maar eens nadenken voordat je nog een topic opent, dit is dus zoals ik het noem "waardeloos".. Have fun.. 8)7 :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:29:
Is een extra gebruikersaccount maken je al boven de pet?
Probleem is toch nog niet weg? Je hebt de hele vakantie om voor je oom dit probleem zonder format op te lossen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1