Toon posts:

- Kan iemand me helpen met phpMyAdmin??

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een eigen forum (urls met sessionId is al helemaal niet slim), maar iemand van buitenaf is zo geinig geweest om mijn account op NON-active te zetten...

Nu kan ik (als Administrator vh forum) mijn eigen forum niet meer op!!

Nu heb ik gehoord dat phpMyAdmin een goed programma is om alles weer te herstellen.
Maar aangzien ik totaal geen idee heb hoe dit soort programma's werken, zou ik graag wat hulp willen.

Modbreak:problemen lossen we op het forum op of niet

Thanks...

[ Voor 28% gewijzigd door curry684 op 17-07-2005 01:10 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Hm tja, als je denkt dat phpmyadmin een programma is dan moet je zelf maar eens wat gaan rondkijken, of nog beter, gebruik de Search, Google, de FAQ enz enz :Z

begin eens met www.phpmyadmin.net

offtopic:
ik zat eens naar je andere posts te kijken, zou je misschien eens het streepje voor je topic titels kunnen weglaten? :)

[ Voor 38% gewijzigd door Megamind op 17-07-2005 00:37 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het is zo simpel:
1) Open je config.inc.php van phpmyadmin en pas het volgende aan:
- $cfg['PmaAbsoluteUri'] = 'Zet hier de URL naar je phpmyadmin neer, dus iets als: http://www.domein.tld/phpmyadmin';
- $cfg['blowfish_secret'] = 'Zet hier een compleet willekeurige zin neer';
- $cfg['Servers'][$i]['host'] = 'Zet hier het adres van de SQL server neer';
- $cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie';
2) Sla je config.inc.php en upload het met de rest van de bestanden naar je website
3) Ga naar het URL waar je zojuist phpmyadmin hebt geinstalleerd en log in met de gegevens die je hebt gekregen van je provider om verbinding te maken met de SQL server

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:33:
maar iemand van buitenaf is zo geinig geweest om mijn account op NON-active te zetten...

Nu kan ik (als Administrator vh forum) mijn eigen forum niet meer op!!
Als iemand anders zomaar je settings kan veranderen dan heb je niet echt op zitten letten, of je hebt de rechten verkeerd ingesteld, of je hebt je forum niet gepached nadat er een security fix is geweest

ik raad je aan om je forum opnieuw te installeren (na een backup gemaakt te hebben van je berichten/users maar niet van de rechten natuurlijk ;) ) om dat te doen moet je even de handleidingen en faq's van de gebruikte software lezen.
Nu heb ik gehoord dat phpMyAdmin een goed programma is om alles weer te herstellen.
Maar aangzien ik totaal geen idee heb hoe dit soort programma's werken, zou ik graag wat hulp willen.
phpMyAdmin is een webapplicatie waarmee je een database server kan beheren, maar als je daar geen kennis van hebt kan je er beter van af blijven ;)
- Als iemand mij kan helpen, voeg me dan aub toe op Msn: <knip> (dit is ook tevens mijn normale email)

Thanks...
als je geholpen wilt worden dan op het forum en niet ergens anders zodat andere in de toekomst ook nog wat aan dit topic hebben ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Erkens op 17-07-2005 00:52 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:00

curry684

left part of the evil twins

Zie Erkens, als je geen verstand hebt van databases moet je van PhpMyAdmin afblijven, dit forum is niet om je aan het handje te nemen voor gratis personal support, en een topic openen om off-forum een probleem op te lossen is al helemaal not-done.

Dit topic heeft hier dus als geheel weinig te zoeken. Ik raad je aan gebruik te maken van het feit dat je een betaalde hoster hebt, en hun hulp in te schakelen :)

Professionele website nodig?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Megamind schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:35:
offtopic:
ik zat eens naar je andere posts te kijken, zou je misschien eens het streepje voor je topic titels kunnen weglaten? :)
Dit wil ik nog even benadrukken: een streepje voor je topics zetten om zo extra aandacht te krijgen is echt not done. Wat mij betreft staat dat gelijk aan excessief uitroeptekens achter je topictitel zetten, wat ook ongewenst is hier op GoT. Bij deze dus een verzoek om dat streepje in het vervolg achterwege te laten. Mensen zien je topic ook zonder dat streepje wel. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.