Creative geluidskaarten en 4-polige minijacks

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15
Ik wil een nieuwe 7.1 geluidskaart kopen, tbv het spelen van games. De keus is hierbij (bijna automatisch) gevallen op een Creative kaart, de Audigy 2 Value om precies te zijn (EAX 3 en 4 / HD, heeft geen enkele andere). Dit is de 'lite' versie van de 2 ZS (niet van de 2) en is bijna precies hetzelfde als de ZS en ondersteund prima 7.1. Ik combineer hiervoor een 5.1 en 2.0 set.

Nou heeft Creative sinds ze 6.1 surround sets/kaarten verkopen een leuk grapje in hun kaarten gestopt. Ze maken gebruik van 4-polige minijacks. In het geval van de Audigy 2 Value, zit Side-Left als derde kanaal bij de center-sub jack, en Side-Right op de rear. Als je braaf een Creative 7.1 speakerset koopt, zit daar de juiste kabel bij die van de 3 minijacks op de Creative geluidskaart (1 standaard 3-polige minijack voor front, 2 4-polige voor de rest) 4 standaard 3-polige minijacks voor in de Creative speakers.

Afbeeldingslocatie: http://dmzweb4.europe.creative.com/wwimages/audio_int/audigy/aud2_zs_speakers_im7.gif
Mike, isn't it amazing?

Als ik straks die Audigy 2 Value koop, heb ik die kabel natuurlijk niet. In de webshop van Creative staat deze kabel niet. Hoewel iemand van Creative op het forum beweerd dat ze hem via mail toch verkopen heb ik tot nu toe geen reactie gehad. Wat zoek ik dus? 2 mogelijkheden:
  • Een brave medetweaker met zo'n Creative speakerset en zo'n kabel, maar die hem niet gebruikt vanwege een non-creative-geluidskaart (dit heb ik het liefst, ben niet beroerd er iets tegenover te zetten).
  • Op advies van een Creative-mannetje op hun eigen forum een splitter kopen. Een 4-polige minijack (schijnt ook op videocamera's te zitten) naar 3 tulp. Nu heb ik even gekeken, maar ik heb deze nog nergens zien liggen. Ook niet bij conrad.nl. Als iemand dus een verkoop adres heeft, hoor het graag. Bij deze optie moet ik echter ook nog wat andere kabels halen, waardoor de prijs van het feestje wel weer wat hoog wordt.

Zo zou de splitter er ongeveer uit zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.amabilidade2002.com/3rcatoplug.jpg
Creative... Best leuke geluidskaarten, maar waar heb dit gedoe nou allemaal voor nodig 8)7

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15
Kick!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 13:07
Heb hier gisteren in de lokale foto- en videozaak dat laatste soort kabeltje gezien. Dat is inderdaad zeer standaard voor videocamera's, dus je lokale videocamboer heeft dat zeker liggen.

Ik ben echter niet heel zeker dat je daar het gewenste effect mee gaat krijgen, aangezien (volgens mij) die videokabel (de gele tulp) een andere weerstand heeft dan de audiovariant (rood en wit).

Kost in elk geval twee keer niks, dus zou moeten lukken.

Daarnaast moeten ze dergelijke splitters (dan voor boxen) bijna zeker hebben in een iet of wat uitgebreidere HiFi zaak, lijkt me.

Laatste optie zou kunnen zijn: de stekkertjes apart kopen met wat kabel bij bij een electronicaboer en zelf ineen'tweaken"

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:38
Waarschijnlijk als je model dropveter koopt hebben ze allemaal dezelfde weerstand.

Verwijderd

Ik heb dus net hetzelfde probleem. Ik heb ook zo'n kabel gekocht met 4 polige jack naar 3 tulpen. Dit is inderdaad een kabel die ook op videocamera's zit. Zo'n kabel werkt bij mij echter niet, dus ik zou je niet aanraden om daar ook geld aan te besteden. Waarschijnlijk komt dit doordat de weerstand anders is, zoals dexterbelgium zegt.

PS: Zo'n kabel kun je dus wel kopen in de creative online shop:
http://be-nl.europe.creat...bcategory=0&product=1076&
Misschien moeten we deze maar eens aanschaffen.

Greetz, Wouter

Verwijderd

Sorry, link werkt niet, deze is beter:
http://be-nl.europe.creat...bcategory=0&product=1076&

• RemcoR
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Bedankt voor de link, alleen wat kan ik met 8 RCA (tulp) aansluitingen?, ik heb juist zon minijack -> minijack kabel nodig.

Zoeentje als b.v. standaard bij de gigaworks 7.1 van creative geleverd wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door RemcoR op 19-01-2007 17:22 ]

Pagina: 1