Toon posts:

[W2003] Newbie vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, ik moet op een Win2003 server wat bestanden FTP-en.
Als ik een reeks bestanden upload naar deze server dan wordt op een bepaald moment de upload gestopt en kan ik niet meer inloggen via ftp.

Nu kan ik die server ook via extern bureaublad benaderen dus ik kan wat meer...Als ik de dir leegmaak dan kan ik wel weer uploaden, maar blijkbaar zit er ergens een limiet. Nu vond ik de volgende text op het grote www:
For Microsoft IIS 6 users (Windows 2003) :
+ IIS6.0 prevent the upload of files more than +200Kb.
Open your metaname.XML which is located in c:\Windows\System32\Inetsrv find the line "AspMaxRequestEntityAllowed" and change it to "1073741824". You might need to start windows in Safe-mode to be able to change that file, otherwise it's being used by IIS.
Gevolgd door :
YOU ARE BRILLIANT, SFD19!!!!! I did not read that in the documentation. Embarrassed I knew it had to be some little quirk with my server. Thanks for the help! By the way, it is actually the MetaBase.xml file and if you stop the IIS Admin service (and its dependants) you can save overwrite that file and then just spin the services back up. No need for safe mode! WOOHOO!
Nou dat is dus het probleem en de bijbehorende oplossing (hoop ik)
Maar,,,,,,,,,,,,Als ik IIS Admin service ga stoppen... kan ik hem dan nog wel starten? Want ook RPC valt daaronder en ik ben bang dat ik dus ook met extern bureaublad er niet meer bij kom/cq niet meer kan inloggen en dus ook niks meer kan starten.

Anyone?

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 22:40
Als je goed leest staat er dus bestanden groter dan 200KB en niet dat het mapje een limiet van 200KB heeft.

Ik denk dat je het ergens anders moet zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
hmz, je hebt gelijk. Alleen klopt het hele verhaal op zich met mijn situatie...Er staan net iets meer dan 200kB aan files in de WWW_dir en dan stopt hij. als ik Files via Externe bureaublad weghaal en vervolges met ftp inlog werkt het wel weer. (tot er weer 200kB in de dir staat)

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 22:40
Ik draai nu niks met IIS dus heb ook geen IIS Admin service draaien en de server is gewoon benaderbaar via extern bureaublad. Ik denk zelf dat het geen probleem moet zijn.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
Rddr schreef op zondag 17 juli 2005 @ 01:01:
Ik draai nu niks met IIS dus heb ook geen IIS Admin service draaien en de server is gewoon benaderbaar via extern bureaublad. Ik denk zelf dat het geen probleem moet zijn.
vanuit gaande dat je de FTP server gebruikt van Windows 2003 (staat niet vermeld B) ). Dan maak je wel degenlijk gebruikt van IIS, de FTP service is een onderdeel van IIS, dus de IISadmin service zal zeker actief zijn. Deze kan je zonder moeite herstarten de RPC / Remote desktop zal gewoon door blijven draaien.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

IIS Admin service kan je gewoon stoppen, metabase file editten en weer starten.
IIS Admin is dependent op RPC, niet andersom. Denk dat daar je verwarring zit.
Dat betekent dat je IISADmin alleen kan draaien als RPC ook draait, en als RPC niet zou draaien heb je wel andere probleempjes ;) (sasser anyone? :P)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

En RPC is natuurlijk niet hetzelfde als RDP :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, iedereen hartelijk dank voor de reacties.

1. Inderdaad kon ik de services stoppen zonder de RDP de onderbreken
2. Ik heb toch de waarde AspMaxRequestEntityAllowed vergroot in het bestand c:\Windows\System32\Inetsrv/MetaBase.xml naar een veel hogere waarde
3. Ik kan nu gewoon weer inloggen met FTP en het totaal van het aantal bestanden op de server overschrijdt nu de 200kB
4. Hoe het nu precies met elkaar samenhangt is mij nog steeds een raadsel ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:29:
Ok, iedereen hartelijk dank voor de reacties.

1. Inderdaad kon ik de services stoppen zonder de RDP de onderbreken
2. Ik heb toch de waarde AspMaxRequestEntityAllowed vergroot in het bestand c:\Windows\System32\Inetsrv/MetaBase.xml naar een veel hogere waarde
3. Ik kan nu gewoon weer inloggen met FTP en het totaal van het aantal bestanden op de server overschrijdt nu de 200kB
4. Hoe het nu precies met elkaar samenhangt is mij nog steeds een raadsel ;)
Interessante case...., ik snap alleen geen zak van het feit dat die AspMaxRequestEntityAllowed insteling iets te maken heeft met het uploaden van files via FTP...
Is het nu dan ook zo dat er niet meer in dat mapje kan staan dan de door jou aangegeven waarde?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dit heeft niets met PNS te maken.
En al zou het stoppen van die services een RDP session beinvloeden, je dat dan simpelweg voor een restart van die services kunnen kiezen - desnoods via een batch filetje

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.