Toon posts:

Probleem 2 geluidskaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, het leek mij wel een leuk idee om een beetje te gaan mixen met 2 geluidskaarten in atomixmp3/virtualDj. Ik heb alleen het probleem dat mijn onboard geluidskaart het niet meer doet nu mijn sweex 4.1 geluidskaart erbij is gekomen, terwijl hij gewoon enabled staat in bios. Ik heb ook de laatste versie van directX geinstalleerd en mijn onboard driver geupdate.

Ik heb een moederboard van MSI type K8M8.

Ik heb zelf ook al een beetje zitten zoeken op google en het forum hier maar kom er gewoon niet uit. Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Is het niet zo dat de twee kaarten nu één of meer dezelfde geheugenbronnen of IRQ's gebruiken?
In dit geval zou je de geluidskaart even in een ander PCI slot kunnen fietsen waardoor deze andere bronnen toegewezen zal krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 16-07-2005 22:52 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je de Sweex geluidskaart eruit haalt, werkt het on-board geluid dan wel weer?
r00n schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:50:
Is het niet zo dat de twee kaarten nu één of meer dezelfde geheugenbronnen of IRQ's gebruiken?
Als dit het geval is zou je de geluidskaart even in een ander PCI slot kunnen fietsen waardoor deze andere bronnen toegewezen zal krijgen
Mwa, lijkt mij niet omdat er maar één losse geluidskaart in zit, de andere zit immers on-board. Maar het is altijd te proberen om van PCI slot te veranderen...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Prutz0r schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:52:

[...]

Mwa, lijkt mij niet omdat er maar één losse geluidskaart in zit, de andere zit immers on-board. Maar het is altijd te proberen om van PCI slot te veranderen...
Of er nou één of twee of geen losse geluidskaarten inzitten verandert niets aan het feit dat ook de on-board geluidskaart een IRQ en een aantal geheugenbronnen krijgt toegewezen.
Als deze in conflict zijn met die van de PCI kaart zal het nimmer werken :)

Ondanks dat het hier misschien niet aan zal liggen is het een kleine moeite om het even te controleren.

[ Voor 11% gewijzigd door Rone op 16-07-2005 22:58 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Is het niet gewoon dat je moederbord zelf kijkt of er een geluidskaart inzit en dan de onboard disabled?
Meestal kan je kiezen bij de opties in de bios: enable, disable, automatic

• remco_k
  • Laatst online: 00:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

KC_Kaas schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:01:
Is het niet gewoon dat je moederbord zelf kijkt of er een geluidskaart inzit en dan de onboard disabled?
Meestal kan je kiezen bij de opties in de bios: enable, disable, automatic
Waar heb jij topics leren lezen KC_Kaas? :+
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:46:
...terwijl hij gewoon enabled staat in bios...
Mijn tip: zoals al eerder vermeld: verhuis de sweex kaart effe 1 pci slotje op, kan heel goed zijn dat het dan wel werkt.

Alles kan stuk.

Pagina: 1