Toon posts:

USB Hardeschijf is dit mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik had een vraag, in mijn kamer staan twee computers.
Een computer dient als normale workstation, de tweede computer dient als Media Center via een Touchscreen in de muur.
De workstation bevat een 80GB hardeschijf aan Films/Muziek, nu heb ik de tweede computer verbonden via een crosslink aan de workstation.

Nu heb ik de hardeschijf gedeeld, maar omdat de workstation op het netwerk zit kunnen de overige netwerkgebruikers ook deze hardeschijf benaderen!

Nu zat ik te denken om een USB Hardeschijf aan te schaffen, en deze via USB op de Media center aan te sluiten, en doormiddel van een USB-hub die van 1 twee maakt ook de workstation erop aan te sluiten. Zodat ik de nieuwste bestanden via USB op de media center kan zetten.

Zodat ik niet meer hoef gebruik te maken van de workstation als server voor de Media Center voor de bestanden, en natuurlijk om de overige netwerkgebruikers te weren en ook nog om de computer Workstation te kunnen uitschakelen, zodat de Media Center gewoon door kan draaien.

Is dit mogelijk, of hebben jullie nog andere tips of suggesties?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nee, dat kan niet. maak gebruik van de security-mogelijkheden die windows biedt.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

USB-hubs zijn alleen bedoeld om meerdere apparaten op 1 pc aan te sluiten, niet andersom. Zoals HunterPro ook al aangeeft zul je met de beveiligingsinstelingen moeten gaan spelen om dit afgeschermd te krijgen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik weet niet wat die 1-naar 2 usb hub is maar ik denk niet dat dat gaat lukken.

ja met security gaat het wel lukken.

Er zijn ook harde schijven die je aan je netwerk kan aansluiten

Welke netwerk storage oplossing voor thuis moet ik nemen
[rml][ Ervaringen]Ethernet harddisks[/rml]

daar kun je vast ook rechten /gebruikers instellen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:17:
nee, dat kan niet. maak gebruik van de security-mogelijkheden die windows biedt.
Dit heb ik zelf al uitgebreid geprobeerd, ook door dezelfde users aantemaken workstation en mediacenter.

Maar dat werkt, maar dan kunnen mijn netwerkgebruikers er zo in!

Nu kan ik er een wachtwoord op plakken, maar dit is zo onhandig, je werkt op een touchscreen dus ff intikken kan niet zomaar.

Alsnog, het programma start automatisch op, je krijgt dus het probleem dat het programma als is opgestart, en jij moet nog ff Aanmelden klikken voor het account.

Ook heb ik alle forum berichten hiergelezen over security etc. zodat ie alelen toeganelijk is voor workstation en Mediacenter.

Onhandig dus, bestaan er geen hardeschijven met een netwerk aansluiting en een USB aansluiting, zodat twee computers hem kunnen gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 22:27 ]

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Maak een zip file met w8woord ofzo, en die zip of rar dan delen B)
Of mischien kan je met firewire een verbindingtje maken? Of twee bluetooth dongles kopen ofzo :Y)
Of download iets van een local ftp software of iets! Zo hebben wij het thuis op onze Linux fileserver (500GB) intel xeon enz...:

overall eigen w8woord per account.
Prive map kan jij alleen toegang met je eigen acount naam + w8woord
Foto, Video, Muziek heeft iedereen ook eigen map +w8woord, maar die kunnen andere mensen wel weer zien.

Dan hebben we in de huiskamer nog een Kiss dp-558 netwerk divx player (bla bla) waarmee je gedownloade films, muziek of vakantie foto's op kan afspelen via het netwerk _/-\o_

MAar dat kan je duz met linux servertje doen, misch is er ook zo iets voor windows.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:22:
[...]
Nu kan ik er een wachtwoord op plakken, maar dit is zo onhandig, je werkt op een touchscreen dus ff intikken kan niet zomaar.
Dan moet je op een of andere manier gewoon w8woord laten onthouden! Heb je ook progies voor B)

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:22:
[...]

Onhandig dus, bestaan er geen hardeschijven met een netwerk aansluiting en een USB aansluiting, zodat twee computers hem kunnen gebruiken?
Bekijk eens de network storage van Maxtor
of deze categorie in de pricewatch:
NAS apparatuur

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mickezzz schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:33:
[...]
Dan moet je op een of andere manier gewoon w8woord laten onthouden! Heb je ook progies voor B)
En als je dat echt niet lukt kun je zo een 2e netwerk maken met 2 netwerk adapters ( paar euro per stuk), eenhub en 1 van die NAS schijven.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er geen mogelijkheid dat de gebruiker MediaCenter zonder wachtwoord in Workstation komt, en dat de rest van de netwerkgebruikers de share niet zien of niet in de share kunnen komen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zorg eerst dat alle gebruikers een eigen wachtwoord hebben...

Daarna moet je zorgen dat je de partitie NTFS maakt en dan kan je bij beveiliging in de eigenschappen van de map alle rechten instellen....

Je kan natuurlijk ook via WLan een netwerkje maken naar de MCE pc.

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Zoals iedereen al zegt, gewoon wachtwoord erop!

Makkelijkste is gewoon om via start --> uitvoeren --> CMD
Daar typ je in: net user gast password

Gast is de gastaccount waarmee anderen via het netwerk inloggen.
Password, kun je ieder willekeurig password doen.
Bijvoorbeeld:

net user gast pietje

Iedereen die via het netwerk in wil loggen zal eerst het wachtwoord moeten invoeren :)

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Ja, dit zeker mogelijk wat je wilt... een voorbeeld is de Belkin 2x1 USB-Switch. (ff snel gevonden bij Salland)

Hiermee kun je 1 usb apparaat op 2 computers aansluiten, je kunt het alleen niet tegelijk gebruiken... :)
Succes!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb mijn MCE systeem voorzien van de terminal hack :P
Niemand kan dus van buiten af in het netwerk op MCE komen maar ik kan via de terminal op het hele netwerk toegrijpen. Ik heb dus op MCE geen toetsenbord en muis nodig omdat ik alles netjes vanuit een willekeurige workstation in het netwerk de boel kan regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Jaeger schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:12:
Zoals iedereen al zegt, gewoon wachtwoord erop!

Makkelijkste is gewoon om via start --> uitvoeren --> CMD
Daar typ je in: net user gast password

Gast is de gastaccount waarmee anderen via het netwerk inloggen.
Password, kun je ieder willekeurig password doen.
Bijvoorbeeld:

net user gast pietje

Iedereen die via het netwerk in wil loggen zal eerst het wachtwoord moeten invoeren :)
Moet ik dit steds opnieuw invoeren, bij het opstarten van de media center?

Verwijderd

Als je op je workstation Windows XP SP2 draait dan kan je aangeven dat filesharing alleen met 1 computer kan (in de windows firewall) in plaats van met het hele netwerk.

Je zegt dat de computersd met crosslink aan elkaar zitten, dan kan je de USB hardescijf toch gewoon aan je media centre hangen en die share vanaf het workstation benaderen. Immers, de andere computers in het netwerk hebben geen verbinding met het media centre.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 01:07:
Als je op je workstation Windows XP SP2 draait dan kan je aangeven dat filesharing alleen met 1 computer kan (in de windows firewall) in plaats van met het hele netwerk.

Je zegt dat de computersd met crosslink aan elkaar zitten, dan kan je de USB hardescijf toch gewoon aan je media centre hangen en die share vanaf het workstation benaderen. Immers, de andere computers in het netwerk hebben geen verbinding met het media centre.
Super oplossing!!! :)
Pagina: 1