[BF2]Reboot waneer er een grote explosie te zien is

Pagina: 1
Acties:

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hi.
Ik heb als sinds ik BF2 opnieuw geinstalleerd heb (nieuwe XP er op gezet) dat hij om de zoveel tijd reboot.
Van alles geprobeerd..AGP 4x..alle soorten Catalyst...settings...fan speed non-stop op 100%..enz enz en niets helpt.
Echter nu valt mij op dat de pc pas reboot als ik +/- 15 min gespeeld heb en er verschijnt een grote explosie.
B.v. als je crasht met een chopper of plane...
Zodra de explosie start krijg ik een reboot...
Valt hier mischien iets uit op te maken?
Mischien dat mijn kaart op dat moment harder moet werken en dat hij dan over een bepaalde drempel heen raakt???
Ik verzin ook maar wat :)
Affijn...iemand enig idee??

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Hebbie je PC overgeclockt? Als ik m'n PC teveel overclock krijg ik ook een reboot bij veel CPU belasting.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb je na de recente installatie van XP wel je chipset drivers geïnstalleerd?
Voor een Asus A8V met VIA chipset is dat dus VIA Hyperion:

HyperionPro 500A (6,47 MB)
Hyperion 4-in-1 4.56v (1,36 MB)

De enige twee verschillen tussen de Pro en "gewone" versie is dat de Pro een SATA/RAID driver herbergt, alsmede support voor een 64-bit Windows besturingssysteem.

Voor het gemak ga ik ervan uit dat je een 32-bit XP hebt geïnstalleerd.
De onderste driver zal derhalve volstaan :)

[ Voor 19% gewijzigd door Rone op 16-07-2005 22:42 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• melly
theovds schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:46:
Hebbie je PC overgeclockt? Als ik m'n PC teveel overclock krijg ik ook een reboot bij veel CPU belasting.
Nee..ik heb zowel mijn cpu als mijn kaart op stock waardes.
Dit kan het dus niet zijn..wel bedankt voor je hulp.
r00n schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:23:
Heb je na de recente installatie van XP wel je chipset drivers geïnstalleerd?
Voor een Asus A8V met VIA chipset is dat dus VIA Hyperion:

HyperionPro 500A (6,47 MB)
Hyperion 4-in-1 4.56v (1,36 MB)

De enige twee verschillen tussen de Pro en "gewone" versie is dat de Pro een SATA/RAID driver herbergt, alsmede support voor een 64-bit Windows besturingssysteem.

De A8V heeft geen SATA en voor het gemak ga ik ervan uit dat je een 32-bit XP hebt geïnstalleerd.
De onderste driver zal derhalve volstaan :)
Thx....geen idee of dit het is maar ik heb de onderste driver geinstalleerd.
Ik draai idd. de 32-bit versie van XP :)
Ben benieuwd of dit het is...
Ik had tot zover de standaart drivers gebruikt die ik bij mijn mobo gekregen heb.
Mischien dat deze beter zijn.

** ik heb ooit eens ergens gelezen dat sommige reboots hadden met BF2 en dat de SATA drivers hiervan de oorzaak waren.
Ik heb me suf gezocht naar de laatste drivers voor mijn mobo maar ik kwam er niet uit.
Aangezien jouw 1e link ook drivers bevat voor SATA vraag ik me af of ik niet beter de 1e kan gebruiken..of is deze alleen maar geschikt voor de 64-bit versie**

[ Voor 76% gewijzigd door melly op 16-07-2005 22:39 ]

• melly
Helaas :'(
Drivers waren het ook niet (niet de 1e in iedergeval).
10 Min gegamed op een server...crash met chopper+1 grote explosie en gelijk een reboot..
Weird :?
Geen idee of ik dit nu hardware-matig moet zoeken of dat het toch ergens in de software zit.