Kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb hier een netwerkje met een 4 poorts hub, een server en (nu nog) drie clients. Binnenkort komt er een vierde client bij. Omdat het moeilijk is om daar een utp-kabel te krijgen en de hub maar vier poorten heeft, (alle vier vol), wil ik een soort splitsing maken bij een van de clients naar die vierde. Het ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.roelof17.homestead.com/files/netwerk.jpg
Kan dit en hoe moet ik het doen?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, dat gaat niet werken zo, dus dat wordt eventueel een extra netwerk-kaartje in een van de systemen en routeren. Als je dit zou gaan uitvoeren, dan heb je beide PC's grondig van het netwerk geisoleerd.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nee, dit is onmogelijk. Als ik jou was zou ik of een nieuwe hub voor 75,- aanschaffen of een 2e NIC in je server zetten en die dan via een crosscable naar 1 client laten gaan.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
..volgens mijn bescheiden mening zijn er
utp "split kabelblokjes" op de markt,
waardoor je 2 pc's op 1 hub poort kunt
aansluiten. (heb ik gezien op mijn werk).

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nou ja dat moet dan maar...bedankt.

Daar zal ik dan eens naar informeren, ik ken zelf alleen die utp-verbindings-dingetjes.

• mossel
  • Niet online
Daar heb ik werkelijk nog NOOIT van gehoord. Naar één UTP kabel kunnen heus geen 2 ip's.
Dit lijkt me echte onzin!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Op zaterdag 13 januari 2001 22:57 schreef mossel het volgende:
Daar heb ik werkelijk nog NOOIT van gehoord. Naar één UTP kabel kunnen heus geen 2 ip's.
Dit lijkt me echte onzin!
Volgens mij wel want als je 2 hubs met elkaar verbindt gaat er ook info voor meerdere ip's over de uplink kabel.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

ja, maar dat lijkt me toch wel wat anders dan dat je 2 computers (wat opzich niks met ip's te maken heeft, want je kan ook 10ips aan één nic koppelen) op 1 poort van een hub aansluit...

lijkt mij niet echt goed

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 17:34 schreef BonBon het volgende:
..volgens mijn bescheiden mening zijn er
utp "split kabelblokjes" op de markt,
waardoor je 2 pc's op 1 hub poort kunt
aansluiten. (heb ik gezien op mijn werk).
Dit bestaat idd maar dat is om twee pc's op 1 utp kabel aan te sluiten je hebt dan alsnog twee vrije poorten op de hub nodig. Daar komt dus ook een soort splitter van de kabel naar de hub.

• mossel
  • Niet online
Dan heb je waarschijnlijk niet de volle 10mbit als je met twee compu's tegelijkertijd bezig bent :?

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
Op zondag 14 januari 2001 00:25 schreef mossel het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk niet de volle 10mbit als je met twee compu's tegelijkertijd bezig bent :?
wat denk je zelf ? .. ennuh als je met 4 pc op 1 hub zit heb je dat zo-ie-zo al niet als er meer dan file over het netwerk gepleurt word.

Verwijderd

Kan onmogelijk, UTP is alleen gemaakt voor sternetwerken niet voor ringnetwerken, daar hebben ze Coax al voor uitgevonden >:)

En zoals jij het doet is dat stukkie tussen hub, pc3 en pc4 een kleine ring... toch? stiekum? ja geef het maar toe >:)>:)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

tis dus al tig keer gezegd.. maar ik zeg het ook nog maar een keer....
Je kan dus kiezen... 2 netwerkkaarten aanschaffen (voor client3 een 2e kaartje en voor client4 nog een kaart) of een netwerkkaart en een hub... die hub zet je dan op die splitsing...

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:41
waarom zou dit niet kunnen ?

als je dit hebt:

netwerk-->[hub]--cross kabel--[hub]<--netwerk

werkt het ook, bij ieder tcp pakket zit een header met informatie van waar het ding naartoe moet.

kan best, ik weet alleen niet hoe dit in de praktijk is in te brengen.

Verwijderd

Er bestaan wel degelijk utp splitters, we gebruiken ze op school ook om aan 1 outlet 2 laptops te hangen (helaas niet mijn laptop, want die heb ik niet geen doekoes :( )

Dus dat is een mogelijkheid. Verder kan je idd ook een cross link maken of een coax ringetje maken tussen 1 of meerdere pc's.

Opties genoeg

Verwijderd

Normaal is een Cat5 utp kabeltje 8 aderig, laten we er daar nu normaal gesproken voor 10 en 100mbit netwerk maar 4 adertjes van gebruiken. En daar komen die splitters te voorschijn. Zoals al boven vermeld, je hebt er 2 nodig, aan elke kant van de kabel 1. Die splitters zorgen er voor dat de ene splitter 4 aders gebruikt en de andere splitter gebruikt de andere 4. Er zal wel wat aan snelheid ingeleverd worden ivm met Lorentz krachten in je utp kabeltje, maar ik denk dat dat redelijk te verwaarlozen is.

Dus, ja, wat jij wil kan, maar dan heb je dus nog wel een vrije poort nodig op je hub en 2 kabelsplits dingen.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Zeg er dan wél even bij dat de kans op overspraak (storing op het netwerk met vertraging als gevolg) sterk toeneemt en je niet meer die computers full duplex kan laten LANnen.

Bloed, zweet & koffie

• mossel
  • Niet online
als je gewoon cat5 gebruikt dan heb je nergens last van, kom maar kijken bij mij :)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

op mijn werk heb ik zogenaamde isdn splitters gebruikt, dit werkt ook goed

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Met die ISDN splitters moet je heel erg oppassen, de gebruikte kabel is wel hetzelfde alleen gebruikt ISDN andere adertjes als je UTP stekker. Bij de sommige (degene die ik kocht dat ik niet goed oplette) zijn alleen de middelste 4 gebruikt en UTP gebruikt een andere combinatie van aders. Let er dus op als je een isdn splitter/koppelstuk koopt dat alle aders worden doorgelust!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op zaterdag 13 januari 2001 23:01 schreef Bart-01 het volgende:

[..]
Volgens mij wel want als je 2 hubs met elkaar verbindt gaat er ook info voor meerdere ip's over de uplink kabel.
laat 'OSI model' een belletje rinkelen?

tussen de kabel (layer 1) en het ip adres (layer 3) zit ook nog een laagje :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Dat kan wel, maar dan moet je er nog een hub bij kopen. >:) :)

Verwijderd

Wanneer je 2 pc's over 1 utp laat lopen (evt via splitter) krijg je storing. Dus het ken wel maar ut wordt errug traag...
Pagina: 1