A8N-SLI-Lux Geluid werkt niet na boot problemen! ram/bios?

Pagina: 1
Acties:

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Probleem door ander probleem

Mijn pc starte van de week in eens niet meer op, kwam zelfs niet meer in bios, en gaf een lange piep aan! De eerste paar keer gaf vocal post aan dat het iets aan memory lag, ook al heb ik niks verandert aan de pc, en keek ik toch maar in de handleiding en daar stond dat 2 gegeugen reepjes in slot A1 & B1 moesten (wat het dus zat). Ik had mn mem in andere pc getest met goed resultaat en een bios reset, maar nog steeds alleen gepiep en gepiep. dus ik gewoon wat pielen met 1 reepje mem in verschillende dimm banken, Doet hij het ineens in bank B2, daarna reepje in A2 en doet ook! 8)7 Ik helemaal blij na lang gepield te hebben. Duz ik start windows op en blijkt dat ik geen internet heb en geen geluid. bij netwerk gaf hij wel aan verbinding te hebben maar hij kan Lan pc niet vinden. Bij alle bij de drivers opniew geinstaleert, opniew opstarten enz, en netwerk doet het weer, maar geluid.. Hoo maar!
Daarna heb ik bij de bijgelverde Asus/ Realtek geluids proggie gekeken met Itunes draaiend, en gekeken naar connector dedectie! In gewone line-out kwam geen connectie verbinden door volgens het proggie, maar toen ik de boxen op de microfoon en line-in ingang aansloot en op connector detectie drukte kwam er WEL 1 seconde geluid uit dat in Itunes werd afgespeeld 8)7 :X ! En toen gaf hij ook aan dat er een connectie is gevonden alleen dat de speakers niet op de Mic ingang moesten maar op de line-in ingang (wat dus niet werkt dus).

Kan het zijn dat de audio niet werkt door andere Dimm banken / Bios reset / Drivers??? Weten jullie de opslossing?!? Het klinkt gek maar ik vindt gamen nu niks aan zonder geluid (tip voor nerds die afkick nodig hebben, gewoon je audio slopen :Y) )

}:O

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat je nu geen geluid hebt, kan een driverkwestie zijn. Om dit uit te sluiten kun je beter een nieuwe installatie van Windows XP (neem ik aan) doen. Voordat je dit doet, reset het BIOS of 'Load BIOS Setup Defaults' of iets dergelijks.

Ik denk dat je ook wel ergens een tweede partitie hebt in je systeem? Download de nieuwste drivers van audio, nForce en videokaart dan ook even en zet het hierop. Begin met de nForce drivers te installeren vlak na de installatie.

Werkt het nog niet, dan zit je denk ik met brak geheugen of moederbord. Doe dan eens Memtest

Je hebt hier ook wel iets aan denk ik:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

succes! :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• mickezzz
Ik heb windows (xp) nu opniew geinstalleerd, en de geluids drivers geinstalleerd maar nog steeds geen resultaat! Geen geluid duzzz :X. Er komt wel weer geluid op de boxen als ik de boxen op de microfoon of line-in ingang plaats en dan met de Connector detectie laat decteren! MAar dat is dan muziek die in Windows Media player wordt afgespeeld, op hele slechte kwaliteit en maar een halve seconde :( .
Ik heb ook de mogelijk heid om de boxen op de analogo spdif stekker aan te sluiten (mono). i kheb het geactiveerd, maar krijg niks over de boxen heen! Idee?

PS: In de bios staat alles op default en hoe zou het kunnen komen dat de audio niet werkt door het geheugen?

Verwijderd

"analoge spdif" ?

/me heeft wat gemist ergens?

imho kan je zonder spdif -> analoog converter of digitale versterker of gewone versterker met integrated spdif -> analoog converter weinig beginnen met je spdif aansluiting.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 11:35 ]

Verwijderd

zet het onbaordgeluid eens een keer uit in de bios. en dan weer aan, kijken wat er dan gebeurt

• mickezzz
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:11:
zet het onbaordgeluid eens een keer uit in de bios. en dan weer aan, kijken wat er dan gebeurt
Gedaan maar zonder resultaat! De software zegt dat kabel wel aangesloten is! Ik heb het ook op andere geluidsset geprobeerd en koptelefoon. Als ik via de software de anologe SPDIF aan en uitzet hoor ik wel een beetje gekraak, dus dat komt wel door, maar hoe krijg ik daar mijn gewone pc geluid over heen? Als dat lukt gebruik ik dat als tijdelijke oplossing, maar dat is denk ik mono geluid (analoge dan).

[ Voor 9% gewijzigd door mickezzz op 22-07-2005 13:46 ]

• mickezzz
Niemand idee? :X

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:00

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Als je ceker weet dat het bijv aan het moederbord licht .. waarom dan geen GARANTIE clamen?

Vake bei te bange

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Probeer anders je frontpanel opnieuw aan te sluiten. Deze wordt namelijk direct van de stroomkring van je achterpaneel afgetapt. Kan dus zijn dat het kabeltje kapot is die deze 2 pins hot-wired.

Die wordt bij het ontbreken van een frontpanel ge-hotwired dmv een jumpertje. Je zou ook kunnen proberen om die te vervangen.
Pagina: 1