Toon posts:

Laptop TV out probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst weet ik niet zeker of ik dit op de juiste plek neergezet heb, zo niet verplaats hem dan gerust :*)

Ik zit met het volgende probleem :
De lcd scherm van mijn laptop is kapot. Ik werk daarom altijd met de externe VGA uitgang. Dit werkt prima. Nu heb ik een lcd scherm gekocht voor in de auto (nee, geen VGA aansluiting, maar RCA). Dus door middel van een svhs-RCA convertor aangesloten.

Het lcd display wordt niet uit zichzelf herkend. Daarop sluit ik mijn vga monitor aan om het te selecteren. Ik krijg het werkend op het lcd scherm ( al is het natuurlijk bijna onleesbaar), maar mocht ik de laptop in hibernate zetten of opnieuw opstarten ZONDER de vga monitor eraan, dan krijg ik geen beeld.

Ik kan de tv (zoals de ATI drivers hem noemt) niet als primary selecteren, dus hij zoekt altijd eerst de VGA monitor op. In de bios heb ik de verschillende opties al geprobeerd (dat is voor lcd/crt, dus zou ook weinig invloed moeten hebben op mijn probleem).

Ik zoek dus een oplossing dat mijn laptop (zonder eigen scherm) standaard het beeld weergeeft op mijn in-dash lcd scherm voor in de auto.

Vriendelijk bedankt voor eventuele suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, lastig, ik heb wel een tip voor een betere workaround dan met een extra monitor steeds: Zit er op je laptop niet een knop (meestal combo met FN toets ofzo) waarmee je kan switchen? Dat is al een stuk minder hinderlijk dan dat je steeds een vga monitor nodig hebt om het in te stellen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die zit er op en die heb ik ook geprobeerd.
Hetgene wat hij dan wil doen is van/naar lcd/CRT en hij switched dus niet van/naar de TV out.

Dus het hele gebeuren met die vga monitor blijft hetzelfde jammer genoeg daarbij. In ieder geval bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 18:48
Ik heb ongeveer hetzelfde in de auto, alleen dan WEL via vga, via composite zuigt namelijk nogal (imho)

Anyway: Wat je zou kunnen doen is met een macro-recorder programma als auto-hotkey ( http://www.autohotkey.com/ ) "gewoon" een kleine EXE file maken wat rechts-klik/eigenschappen/tvout enabled, dus die handeling "opnemen".
Vervolgens drop je dat linkje in je opstarten en je laptop zal automatisch TVout aanzetten zonder dat je hoeft te klikken.

Nadeel is dat je geen opstartscherm ziet, en bij problemen alsnog een scherm je auto in moet slepen maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu weer een aantal zaken geprobeerd.

Ik had het voor elkaar dat ik hem kon hibernaten en weer terughalen zonder een VGA monitor. Bij een herstart daarentegen werkt het weer niet meer.

Ik ben ervan overtuigd dat de tv-out zijn signaal haalt van een van de 2 andere (CRT/LCD). Wanneer ik hem boot dan geeft de autolcd samen met de crt beeld. Maar wanneer ik er geen crt aan heb hangen niet (de laptop LCD geeft ook geen signaal, want die zit er niet op).

Ik ga nog proberen om mijn scherm er weer aan vast te maken zodat hij in ieder geval weer signaal geeft (de laptop scherm), misschien dat dat wel het hele probleem is.

In de bios kan ik niks instellen wbt tv out.....

Ik klooi weer even verder..snif :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naja wat ik nu gedaan heb is inderdaad "gewoon" een autohotkey bestand gemaakt.
Dus door middel van een macro selecteert hij nu bij het opstarten automatisch de tv out uitgang (wel een hoop gekloot trouwens, want de toetsaanslagen moeten wat pauzes hebben blijkbaar :) ).

Dit is een niet perfecte oplossing, maar het voldoet in ieder geval even aan de behoefte.

Bedankt in ieder geval voor de reacties!
Pagina: 1