Toon posts:

[2000] CD gedownload (studenten lic.), die nu bootable maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas via het officiele ma3d kanaal de cd van windows 2000 pro afgehaald, ik heb hem gebrand en dan is het een autorun cd, maar het zou tof zijn als hij zou booten van cd.

In de map zit een submapje bootdisk met daarin een makeboot.exe, dit is een programma dat 4 bootdiskettes aanmaakt waaruit je dan windows - setup kan starten. Nu heb ik dit een 2 tal keer gedaan maar telkens vind hij wel een fout op een diskette (telkens een andere). Dit is natuurlijk zeer vervelend en daarom zou ik de cd graag bootable willen maken, in het mapje bootdisk zitten 4 .IMG bestanden (cdboot1,cdboot2,cdboot3,cdboot4 .IMG) ik veronderstel dat dit een image is voor elke diskette.

Is het nu mogelijk om op een of andere manier a.d.v. deze files die cd bootable te maken?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je kan ook met een 98 DOS-diskette booten, en dan naar je CD en dan mapje i386 en dan winnt.exe

Edit: Hmm, las een beetje verkeerd. Zie dat je die files wilt hebben als bootable

Zou het ook niet werken als je een .bat file aanmaakt en dan verwijzen naar winnt.exe :?

[ Voor 52% gewijzigd door GGS_206 op 16-07-2005 19:30 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 14:35
Windowss 2000 cds, net zoals win98, me, xp etc kunnen gewoon booten van cd. Wat is je probleem?

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23

wowi

Kijk hier eens ik denk dat je dit bedoeld op deze site
tevens kun je dan een service pack integreren.
http://old.bink.nu/bootcd/

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 19:30:
Windowss 2000 cds, net zoals win98, me, xp etc kunnen gewoon booten van cd. Wat is je probleem?
Ik dacht ook dat ze gewoon konden booten maar blijkbaar niet hoor ... ik ben nu aan het experimenteren met Nlite.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat we weten dat het over jouw installatie CD gaat :)

Verwijderd

De origininele cd zou bootable moeten zijn, echter misschien heb je een distributie waar dat neit zo is.

De 4 .img bestanden, kun je gebruiken om floppen te maken met bijvoorbeeld winimage. Dit moet ook goed gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al tot 2 maal toe geprobeerd die floppy's te maken, maar telkens vind hij een andere fout op een andere floppy, heb het 2 maal met andere floppy's gedaan maar het lukt maar niet.

Met Nlite wil het ook niet lukken de cd bootable te maken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[search=windows bootcd maken]

Ga me nou niet vertellen dat je nergens kunt vinden hoe je dat doet.

http://www.nu2.nu/bootcd/

desnoods maak je 'm from scratch opnieuw met SP4 erin.

[ Voor 74% gewijzigd door alt-92 op 17-07-2005 13:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Pagina: 1