[Notebook] Power On Password gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:52

samo

yo/wassup

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weken een laptop, en neem die regelmatig mee op reis (naar de ouders) en naar werk. Ik ben van plan de laptop mee naar school te nemen.
Nu heb ik als beveiliging van mijn data een windows wachtwoord ingesteld, zodat niet iedereen op mijn laptop kan komen, maar die beveiliging is maar beperkt natuurlijk. Niet dat er veel waardevolle informatie op staat maar toch.
Ik zit nu wel te twijfelen over het power on password. Het voordeel van het wachtwoord is natuurlijk dat als mijn laptop in ongewenste handen komt niemand er iets aan heeft. En zo lang ik er nog externe contact gegevens op heb, heb ik meer kans de laptop terug te krijgen.
Het nadeel is natuurlijk dat het starten weer langer duurt, en ik steeds mn wachtwoord moet invoeren.. Zo vervelend is het niet, maar ik denk dat het best vervelend kan worden.

Wat ik mij afvraag is hoeveel tweakers er Power On passwords gebruiken? Wordt het niet vervelend om iedere keer je wachtwoord in te voeren?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beveiliging is nou eenmaal lastig...... Ik heb het ook en vind het eigenlijk geen probleem om elke keer mijn wachtwoord weer in te moeten typen. Het koste inderdaad een beetje snelheid, maar ik vind beveiliging belangrijker als snelheid. Maargoed dat is mijn mening maar natuurlijk.

Ik lees net in het topic over de nieuwe IBM laptop dat power on password niet te omzeilen is! Het is dus een goeie beveiliging voor je laptop.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Persoonlijk gebruik ik een dergelijke beveiliging niet... Maar dat komt meer omdat ik de laptop voor in en rond huis gebruik.
Ik moet zeggen dat ik in jou situatie wel een pasword erop zou zetten, dat als toch iemand zo brutaal is om jou topje mee te nemen, hij het ding niet gebruiken kan.