Toon posts:

[95/XP] Bestanden uitwisselen tussen w95 en xp met floppy*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, als ik een floppy met bestanden van xp (plaatjes en dergelijke) naar mijn "oude" computer met w95 zet geeft windows 95 aan dat de floppy geformateerd moet worden. Maarja, dat wil ik niet. Na tog maar de schijf geformateerd te hebben op de oude, verteld xp mij dat hij de schijf niet kan lezen, en loopt soms vast.

Wat kan ik hier aan doen? Ik denk dat het niet aan de bestanden ligt, met niks er op gebeurt het ook. Ligt het aan het besturings verschil en zo ja, wat kan ik er aan doen?

Mvg Frits Stam. :9

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:46

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Flop stuk? Probeer een nieuwe (of heb je dat al geprobeerd?)

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb ook veel flops die het alleen doen op de floppydrive waar ze mee geschreven zijn, niet op anderen :) Denk dat je het beste de complete floppydrive in de andere PC kan overzetten telkens.

Verwijderd

Topicstarter
Glaanieboy schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 19:14:
Flop stuk? Probeer een nieuwe (of heb je dat al geprobeerd?)
Floppy's zoals windows 3.0 slikt hij wel, of van die floppy's met spelletjes, ook bestanden van w98 gaan gewoon goed.

Verwijderd

ik heb het ook wel eens gehad (98 en XP)... irri.. :(
Mijn ervaring was dat in win98 geformatteerde floppy's meestal beter werken dan in XP....
Bestanden overzetten: kun je de win 95 niet via een ftp of een lokaal netwerkje de bestanden overzetten... is nog makkelijker (vaak..).

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik denk dat niet je OS het probleem is, maar dat 1 van de 2 floppoy drives rot is (als je flop zelf al uitgesloten hebt)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 07:05
Wat gebeurd er als je hem in Win98 :X formateerd en dan in WinXP de bestanden op flop zet; en dan weer terug in je Win95 bak?

[ Voor 6% gewijzigd door TheovdS op 18-07-2005 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
uhm, ik hebt het hier over windows 95 (zie titel) en ik heb het beide richtingen geprobeerd dus:
w95 naar xp
xp naar w95

Is er niet een soort proggie om het probleem op te lossen?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik denk dat het diskette station van een van beide computers niet meer goed 'uitgelijnd' is, zodat ze een andere 'taal' spreken... Dus koop een nieuwe floppy drive voor 5 euro :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1