Bij het afspelen van een DivX film lijkt of mijn machine gaat hangen, het beeld blijft hangen maar de rest loopt gewoon door, geluid en dergelijke. maar om dus weer iets te kunnen doen moet ik wel booten. iemand enig idee waar dit aan kan liggen? ik draai win2k met Detanator 3 drivers, en directX 7 hardware specs staan hieronder.
Verwijderd
Ik heb ook enkele van die divxen die vastlopen, dit ligt niet aan je systeem hoor, kheb het getest op meerdere systemen met verschillende configuraties.
Wat ik doe, als die freezed, in media speler even het schuifbakje een stukje verder zet dan daar waar die vast loopt.
Wat ik doe, als die freezed, in media speler even het schuifbakje een stukje verder zet dan daar waar die vast loopt.
http://www.divx-digest.com/articles/divx-repair.html
lees dit ff door dan weet je waarom ze vast lopen en er staat bij hoe je zou kunnen repareren.
Het makkelijkste is idd. om ff je filmen ff een paar seconden naar voren te "spoelen".
lees dit ff door dan weet je waarom ze vast lopen en er staat bij hoe je zou kunnen repareren.
Het makkelijkste is idd. om ff je filmen ff een paar seconden naar voren te "spoelen".
Nuff Said
Heb het ook wel eens gehad met films, en wat die gasten gedaan hebben dat die ineens stopt is mij een raadselOp zaterdag 13 januari 2001 17:42 schreef Sandman het volgende:
Ik heb ook enkele van die divxen die vastlopen, dit ligt niet aan je systeem hoor, kheb het getest op meerdere systemen met verschillende configuraties.
| I've got permission to color outside the lines |
ja, maar het gaat erom dat ik die films dan full screen afspeel, en als ie vastloopt, krijg ik hem ook niet meer uit full screen, dus alle controle over mijn pc is afgelopen, zoals ik al zei, als ie vastloopt is rebooten de enige manier om weer verder te gaan.
Verwijderd
Als je HELE systeem vastloopt, ook bij games ligt het dus niet aan de DivX films.
Probeer eens nieuwere (gelekte) drivers voor je vidkaart. Werkt dit niet, zet lekker de ouden weer terug.
Ik zou trouwens (nu ik je config zie) eerst eens proberen je vidkaart niet te overklokken. Als ie dan werkt, weet je dat je iets tever bent gegaan met de Geforce tweaking.
Als laatste kun je nog een nieuwere bios voor je mobo te zoeken.
Tis sowieso iets in je drivers/hardware tweakeing. Anders had je het wel alleen bij gamen of alleen bij films.
Probeer eens nieuwere (gelekte) drivers voor je vidkaart. Werkt dit niet, zet lekker de ouden weer terug.
Ik zou trouwens (nu ik je config zie) eerst eens proberen je vidkaart niet te overklokken. Als ie dan werkt, weet je dat je iets tever bent gegaan met de Geforce tweaking.
Als laatste kun je nog een nieuwere bios voor je mobo te zoeken.
Tis sowieso iets in je drivers/hardware tweakeing. Anders had je het wel alleen bij gamen of alleen bij films.
De "freeze frames" in de DivX films is een bug in de codec. Bepaalde omstandigheden resulteert in een onjuiste deltaframe.
Zelf heb ik daar ook last van, maar door een gedeelte van de film opnieuw te coderen en vervolgens over de oude "freeze frame" te plakken kan ik alsnog te film repareren. Maar dat werkt natuurlijk niet als je de film niet zelf gemaakt hebt.
Oftewel, het is niet iets wat de makers er express in stoppen. Het is een bug in de codec.
Zelf heb ik daar ook last van, maar door een gedeelte van de film opnieuw te coderen en vervolgens over de oude "freeze frame" te plakken kan ik alsnog te film repareren. Maar dat werkt natuurlijk niet als je de film niet zelf gemaakt hebt.
Oftewel, het is niet iets wat de makers er express in stoppen. Het is een bug in de codec.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik heb het een keer gehad in American Pie. Gewoon doorscrollen is de oplossing, en dan wel in windowed mode, je weet dan onderhand wel waar de hangup zit..
Verwijderd
Kan je met Virtualdub hier niet iets aan doen?
Ik heb een vastlopende ST Voyager ep (season 7, ep 4 "Repression").
Tis misschien een beetje botte oplossing (als die al zou werken), maar kan je niet gewoon die paar frames waar de vastloper tussen zit ff wegknippen?
Ik heb een vastlopende ST Voyager ep (season 7, ep 4 "Repression").
Tis misschien een beetje botte oplossing (als die al zou werken), maar kan je niet gewoon die paar frames waar de vastloper tussen zit ff wegknippen?
Verwijderd
Vrienden lees goed... ZIJN FILM LOOPT NIET VAST, MAAR ZIJN HELE PC!
Het balkje schuiven enzo KAN DUS NIET ALS JE PC VAST ZIT!
Zeker aangezien hij dit ook in games heeft, LICHT HET DUS NIET AAN DIVX!
:'(:'(:'(
thanks man, lees trouwens de laatste tijd wel veel dat er mensen zijn die onder win2k hier troubles mee hebben, is erg jammerOp dinsdag 16 januari 2001 15:23 schreef OscarB het volgende:
Vrienden lees goed... ZIJN FILM LOOPT NIET VAST, MAAR ZIJN HELE PC!
Pagina: 1