Is deze ATI Radeon 9700 Pro dood?

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mn vriend heeft sinds het warme weer van laatst problemen met zijn Radeon.
Na een game-sessie van 6 uur GTA:SA'en, kreeg hij op een gegeven moment artifacts.
Hij zat in een matig geventileerde kamer.
Wij denken dat hij is door gebrand, maar dit lijkt mij stug, want dat hoort toch niet zo, dat je GFX kapot gaat door te warm weer.
Hij had em btw niet geclockt of gemod. Er is ook al vanalles geprobeerd: Format c: , andere monitor, andere kabel...
(er is btw ook geen temp. sensor op de kaart)
Hier 2 screenies:
Afbeeldingslocatie: http://img310.imageshack.us/img310/2447/lekkerisdat7np.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img310.imageshack.us/img310/7154/omgwtf9hl.th.png
(die laatste vind ik erg op de feiten wijzen eerlijk gezegd...)

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:33

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Heb ik ook ..... opeens ook zulke artifacs in beeld. ... ( 9600pro) .... waarschijnlijk je geheugen door gebrand ..... was bij mij ook zoww

Vake bei te bange

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die kaart lijkt mij behoorlijk oververhit of defect. Controleer de ventilator en het contact tussen core en heatsink. Is dit goed, dan is de kaart defect.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Ewald !
  • Niet online
angerfist-yentl schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:26:
Heb ik ook ..... opeens ook zulke artifacs in beeld. ... ( 9600pro) .... waarschijnlijk je geheugen door gebrand ..... was bij mij ook zoww
geheugen van GFX ? of het RAM geheugen op het mobo?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Geheugen van je videokaart.

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 13:50
Ik had laatst ook zo'n geval.
RMA, niet meer te redden. Ik vrees het ergste voor je...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
angerfist-yentl schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:26:
Hier ook 't zelfde idee maar dan met een een 9500NP @9700.

Tijdens na 't booten van windows was het 3 van de 4x een onwerkbaar beeld. Erg lastig als je even snel iets wilt opzoeken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Ewald !
  • Niet online
ik hoor het wel, hij moet maar een nieuwe kopen..
bedankt ;)

Verwijderd

Ik heb zelf een raar probleem met mijn 9800pro @ XT waar ik 2 monitoren op aangesloten heb,
1 op de vga poort en 1 met een dvi>vga verloopje op m'n dvi poort.
Het probleem is dat soms het beeld op de primaire monitor (dus die op vga) vol zit met artifacts of
gewoon vern**kt is maar op mijn 2de monitor kan ik dan nog gewoon werken want daar is nooit iets mee aan de hand, maar ik moet dan wel opnieuw opstarten om ze weg te krijgen.
Dus ik denk dat bij mij op de een of andere manier de vga poort naar de klote is (geen idee hoe mja)
want ati-tool heeft nog nooit iets gevonden.
Dus misschien zou hij net zo'n probleem kunnen hebben (bij mij gebeurt het btw niet altijd als ik game maar gewoon soms, t maakt ook niet uit hoelang ik dan heb gegamed)
Pagina: 1