Toon posts:

PCI S-video/TV-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een S-video/Tv-out kaartje die in een PCI slot past. Het desbetreffende moederbordje heeft geen AGP slot en moet het dus doen met een PCI slotje.

Nou vraag ik me af of dit videokaartje een PCI-aansluiting heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.sk.co.yu/2003/09/sktd09.velika.jpg

of AGP. Ik herken het om eerlijk te zijn niet al te best.
Het betreft een "Leadtek WinFast VC100 XP".

Is er sowieso een aan-te-raden PCI S-video kaartje?

Eisen eraan zijn:

A) Extreem simpel in gebruik
B) Moet kunnen werken naast een 'geïntegreerde' VGA aansluiting.

Verder is het natuurlijk ook leuk als de prijs wat laag blijft. ;)

Is dit kaartje iets wat aan mijn eisen voldoet of moet ik even verder kijken? Hij is simpelweg alleen voor het uitzenden van beeld.

Edit: Ik zie net op een site staan dat dit een CAPTURING kaartje is. Ik moet echter een kaartje hebben om beeld mee uit te zenden! Weet iemand of dit ook een functie van dit dingetje is?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 18:14 ]

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
dit is een PCI...

Welke videokaart heb je? Heeft die echt geen tv-out ? Of is die barslecht?

hier vind ik wat in de pricewatch, ik kan niets zeggen over de kwalieit:
pricewatch: ATI Rage Mobility 8MB 2D/3D PCI-Videokaart met TV-Out
pricewatch: ATI LT PRO 8MB 2D/3D PCI-Videokaart met TV-Out

edit: ik moet beter lezen sorry :>

[ Voor 60% gewijzigd door Ewald ! op 16-07-2005 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ewald ! schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:18:
dit is een PCI...

"Het desbetreffende moederbordje heeft geen AGP slot en moet het dus doen met een PCI slotje."

Dat is dus het probleem. Ik heb wel een Geforce 4 liggen, maar die past niet op dit moederbord. Het moet een HTPC worden voor mijn vriendin, en die zit al helemaal in elkaar. Ik had echter nog niet gedacht over een videokaartje.

AGP is dus geen optie. :)

Ik moet dus een S-video/Composite videokaartje hebben die beeld naar de TV kan sturen.

Een Scart kabel aan de VGA is ook geen optie; dit werkt niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ewald ! schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:18:
dit is een PCI...

hier vind ik wat in de pricewatch, ik kan niets zeggen over de kwalieit:
pricewatch: ATI Rage Mobility 8MB 2D/3D PCI-Videokaart met TV-Out
pricewatch: ATI LT PRO 8MB 2D/3D PCI-Videokaart met TV-Out

edit: ik moet beter lezen sorry :>
Kijk eens aan, die site lijkt misschien wel wat te hebben.

Ik wil echter het liefst een kaartje die echt ALLEEN S-video en Composite uit stuurt.

Edit: Sorry, ik had mijn vorige bericht moeten editten modjes. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 18:23 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:30
Lijkt mij alleen capture te zijn, dus om beeld op te nemen.
Volgens mij kan je beter een PCI videokaart kopen, die een TV-out heeft (mijn ervaring is dat met nVidia een tv-out problemen geeft, en ATI veel beter is, dus ik raad je ATI aan). Volgens mij bestaat er geen oplossing om samen met je geïntegreerde VGA aansluiting te gebruiken, tenzij je die VGA aansluiting met een schema dat hier op GOT wel te vinden is omzet naar TV-out, maar dan heb je dus geen aparte TV-out, gewoon je gewone beeld op TV ipv op je scherm.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52
naftebakje schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:23:
(mijn ervaring is dat met nVidia een tv-out problemen geeft, en ATI veel beter is, dus ik raad je ATI aan).
Mijn ervaring is precies andersom, maar ik ben het met je eens dat kijken naar een (oud) pci videokaartje met tv-out ook niet zo'n slecht idee is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem; waar vind ik een PCI-kaartje met (enkel) een S-video aansluiting!

Die hierboven is daar blijkbaar niet voor geschikt, maar wat dan wel?

• naftebakje
Denk je dat een VGA aansluiting gaat bijten ofzo?
Een betaalbaar PCI kaartje met enkel S-video bestaat niet. Je kan eventueel vragen of ze in de computerwinkel de VGAconnector voor je willen afsolderen tegen 25€ per uur en op eigen risico, dan heb je wat je wilt...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:29:
Denk je dat een VGA aansluiting gaat bijten ofzo?
Een betaalbaar PCI kaartje met enkel S-video bestaat niet. Je kan eventueel vragen of ze in de computerwinkel de VGAconnector voor je willen afsolderen tegen 25€ per uur en op eigen risico, dan heb je wat je wilt...
Mwuh, nee, op zich niet, maar het zou functieloos zijn. Als ze niet bestaan dan wil ik best een VGA aansluiting hebben, maar het is niet noodzakelijk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
Dat kaartje (op) is een video-in kaartje, heb je nogal weinig aan dus.

PCI videokaart is de enige optie, of een teleconvertor oid (vga->composite)

Ik weet niet wat de eisen zijn mbt (3d) prestaties, maar de viper 550 PCI die ik ooit had was een van de betere kaarten, en had TVout. (Viper 550 in een dualpentium pro 200 trok een P2-400 met voodoo eruit)

PCI kaarten zijn een beetje schaars.. maar zijn er wel.. bv
http://www.aopen.nl/products/vga/AeolusFX5200-V128PCI.htm
pricewatch: AOpen GeForce FX5200, 128MB (PCI )

• naftebakje
Zonder VGA bestaan ze niet. Vraag gewoon je computerboer de goedkoopste PCI kaart met TV-out.
Erg schaars vind ik ze niet: http://www.loveno.be/categorie/306 ==> keuze uit 4.

[ Voor 31% gewijzigd door naftebakje op 16-07-2005 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik weet genoeg, dank jullie allen _/-\o_
Pagina: 1