Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW] Regelmatig fouten die eenvoudig te detecteren zijn

Pagina: 1
Acties:

• frice
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 21:17
In de pricewatch zie ik regelmatig prijzen van produkten verschijnen die overduidelijk fout zijn. Hier een paar fouten die bij het schrijven van dit bericht in de geheugen lijst staan:

512MB PC2100 DDR ECC CL2 (Kingston): 8 -> 53
Compact Flash 256MB (TakeMS High Speed): 8 -> 23
1GB PC3200 DDR, CL3 (Kingston ValueRAM): 16 -> 91
Compact Flash 4GB (Kingston, Elite Pro, SLC): 17 -> 217

Nu kan ik elk produkt apart aanvinken met 'prijs staat fout', maar dat heb ik al regelmatig gedaan en de fouten blijven komen. Geeft een beetje een nutteloos gevoel. Omdat ik regelmatig de prijs per GB van de geheugens en harddisks bekijk, zie ik steeds pieken verschijnen als er weer eens een prijs fout staat.

Toch zijn dit soort fouten er eenvoudig uit te filteren. Een scriptje schrijven dat per produkt even controleert of de goedkoopste shop een lagere prijs heeft dan (bv) 50% van de eerstvolgende goedkoopste prijs is zo gedaan. Dat script kan dan een seintje geven aan de (een) pw moderator.

Minder van dit soort onnodige fouten staat wat professioneler.

Maar het kan ook dat de tweakers crew dit eenvoudig niet belangrijk genoeg vindt en zich afvraagt waar ik me nu weer druk om maak :) Ook goed dan, maar ik wilde het toch even kwijt

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Dit soort fouten worden helaas veroorzaakt door verkeerde koppelingen of fouten in de prijsdatabase van de shop zelf.

Je voorstel tav een scriptje kun je het beste op Devtrack plaatsen. :)

De fouten zijn verwijderd.

• frice
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 21:17
Ok, heb ik gedaan. Met een beetje geluk zijn dit soort fouten binnenkort verleden tijd. Bedankt voor je reaktie.