Toon posts:

Windows 2000 booting probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik wat zat te kloten om de VIA 4in1 drivers toch maar eens in Win2k te installeren, ben ik begonnen met 4.27V, aangezien ik 4.28 nog niet op mijn PC had.

Het ging aardig behalve de VIA Bus Mastering. Alles werd na de reboot als SCSI gezien en de CDD3610 werd helemaal niet gezien, ik heb gebenchmarked en alles presteerde echt slecht! Zelfs de proc. Dus ik kloten en rebooten.

Nu stonden de (Standaard) Primary en Secundary IDE Controllers er weer. Die verwijderd te hebben rebootte ik en toen was het helemaal KUT, de CD-Rom drive werd ook niet meer gezien. Ik besloot dus de Setup v/d 4in1 drivers te starten en die desbetreffende Bus Mastering te UNinstalleren.

Helaas, nu krijg dus een blauw scherm alá Win2K bij het opstarten en wil hij niet meer Windows starten... Wat er stond weet ik niet meer precies het ging er om dat hij geen Valid Booting device kon vinden.

Ik kan nog wel gewoon Win98 in, maar Win2k staat als NTFS ge......

Wat moet ik nu doen? :o

Bedankt!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

bij het booten van w2k [F8] indrukken en kiezen voor safe mode, drivers uninstallen en nieuwe installeren ( www.viatech.com en nou GEEN beta)?!

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 10:06
Hebbie UDMA 100?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zie signature, allebij ATA-66

• BoNeZ99
  • Laatst online: 19-08 10:06
Ik heb namelijk nadat ik de UDMA 100 had geupdate dat ie bij mij alles ging lopen verneuken, ook m'n UDMA 66 enzo...

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft als foutmelding : "Inaccessible Boot Device"

Hij doet echt helemaal niets meer! Geen Safe Mode, Last known good configuration etc.

Help!

Verwijderd

Bootdisk met partition magic en alles verwijderen?

Verwijderd

Topicstarter
Aha, formateren met fdisk dus......

Leuk, aangezien mijn Win98 al kernel32 fouten geeft als ik spellen wil gaan opstarten!

Kan ik ze allebei weer opnieuw installeren!
Ik heb ook een beetje veel tweak proggie in WIn98. Weten jullie 1 goede de +/- alles tweakt??

Cheers!

Verwijderd

via4in1 4.25(1)a drivers installeren. die geven bij mij helemaal geen problemen i.t.t. 4.26/27/28.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien heeft het er nix mee te maken, maar heb je het ook al es geprobeerd zonder overclocken? Ik kreeg nl. ook zo'n melding toen ik mijn cpu te ver (amd K6/2 :() had overgeklokt..

Verwijderd

Topicstarter
Nee joh, het overclocken is toch geen probleem.....

Hij vindt nu gewoon de IDE Controllers niet meer!

Verwijderd

Topicstarter
nog meer suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Okee!

Nu wil ik de partitie formateren....

In fdisk ziet hem wel maar moet ik eerst de logische partitie verwijderen, deze is er niet en dus kan ik daar niets. In Dos en Win98 wordt deze NTFS Partitie ook niet gezien.

Wat nu???????

Verwijderd

partition magic 5.0 of 6.0 en in dos opstarten

• redfoxert
  • Niet online
Probleem is vrij simpel op te lossen eigenlijk. Als je een bootable cd hebt en een diskette met de drivers van je ATA66/100 controller is het zo gepiept. Je stopt die cd in je cdspeler en boot met het ding, daarna druk je op F6 om extra hardware te installeren, je laat 'm op de diskette zoeken naar drivers. Daarna doe je een repair of als dat niet werkt installeer je de hele bende eroverheen (win2k kan dit omdat die zelf z'n files repareert). Hierna moet je probleem opgelost zijn.

Succes !

https://discord.com/invite/tweakers

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Formateren kan natuurlijk, maar eerst effe dit uitproberen lijkt mij verstandig:
1. start de Windows 2000 installatie door te booten vanaf de windows 2000 cd of de setup diskettes.
2. kies voor installatie herstel, eventueel automatisch of met behulp van Recovery console (wijst zichzelf wel).

Wil dat niet zo geweldig lukken, kijk dan eens in de knowledge base van Microsoft, search.support.microsoft.com/ en zoek op basis van de foutmelding die je krijgt.

Met een beetje zoeken zal zeker een oplossing te vinden zijn !!!

Succes 8-) ...

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

Verwijderd

1.w98 opstartdisk
2.F-Disk optie 3
3.Optie 1
4.Esc.
5.Optie 1
6.Optie 1
7.Enter
8.Enter
9.Esc.
10.Esc.
11.Reboot
12.Format c:\
:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:
I can dream it......

:z:z:z:z:z:z:z:z:z:z:z

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me echt voor geen meter!!!

En ik durf te wedden dat die methode van fdisk niet werkt met een NTFS partitie!

CHeers!
Pagina: 1