20.000 pagina's scannen

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 13:15
Ik moet eenmalig ongeveer 10.000 dubbelzijdige documenten (<= A4) scannen. Ik ben dus op zoek naar een scanner/kopier die ik kan gebruiken om dit voor elkaar te krijgen. De enige echte voorwaarde is dat de scans in grayscale (265 grijstinten, 8 bits) gemaakt moeten worden.

Ik ben dus op zoek naar antwoorden op de volgende vragen:
  • Waar kan je document scanners huren of er gebruik van maken?
  • Zijn er plekken waar ze dit voor je kunnen doen tegen een schappelijk bedrag?
  • Welke copiers kunnen scans in grayscale afleveren?
  • Wie weet een kopieerwinkel waar een dergelijk apparaat staat?
Ik heb al wat opties uitgezocht, maar kom momenteel niet echt veel verder. Grofweg is er de keuze uit het gebruik van document scanners of copiers.

Document scanners
Deze zijn er in allerlei verschillende soorten en maten. In mijn geval heb ik er toch minimaal een nodig dit 50 bladzijden per minuut scant en een duplex (dubbelzijdige) invoerbak heeft.
Document scanners zijn erg duur in aanschaf en ik heb nog geen plek gevonden waar je die kan huren.

Copiers
Copiers zijn er in overvloed. Helaas zijn er bij mij in de buurt vrijwel alleen Xerox machines te vinden. De specificaties van de meeste moderne machines zijn voldoende. De hardware scant meestal zonder problemen op 256 grijstinten en vaak zelfs in kleur. In de praktijk blijkt de software het echter onmogelijk te maken om die grijstinten er uit te halen. Het is dan de keus om alleen zwart/wit of volledig kleur te gebruiken. Het eerste is niet voldoende en het laatste verlaagt de snelheid meestal enorme en zorgt voor gigantische bestanden.

Ik vermoed bijvoorbeeld dat de Nashuatec (DSm622/627/632) grayscale kan leveren, maar ik heb nog geen kopieeerwinkel in Noord-Holland/Flevoland/Utrecht gevonden.

None

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Jemig, das veel :o

Mag ik vragen wat je precies gaat kopiëren en doen? Tis namelijk niet niks.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik werk als document-scanklaarmaker als vakantiebaantje,
(alles sorteren/ordenen, ontnieten enz)
voor het bedrijf "doxis" en "dataspace

http://www.doxis.nl/
http://www.data-space.nl/
(ik word uitgezonden via een jeugd uitzendbureau voor dataspace via doxis, dus ik weet niet bij welk van de 2 bedrijven je moet zijn :D)

die doen ook dat soort werk..
weet niet hoeveel het je gaat kosten... maar je kan het proberen :D

edit
ik denk dat je dataspace moet hebben, volgensmij gebruiken die een doxis systeem als de documenten digitaal zijn...
agh fuck! ik weet het ook niet, mail ze maar alletwee :+

[ Voor 23% gewijzigd door ixl85 op 16-07-2005 18:05 ]

• reddevil001
ixl85:
Bedankt voor deze namen, ik zal ze maandag eens bellen. Gelukkig is alles al netjes gesorteerd en zitten er geen nietjes oid in.

GGS_106:
Het gaat om een 80 boekjes die gedigitaliseerd moeten worden om vervolgens de plaatjes en teksten (o.a. via OCR) in een database te plaatsen. De database zal daarna weer via een speciale applicatie middels het internet ontsloten worden.
Het aantal boekjes neemt overigens nog steeds toe. Ik heb er nu weer een stuk of 20 liggen.

Heeft er verder nog iemand ervaring met kopieermachines?
... of kent iemand bedrijven die document scanners verhuren?

[ Voor 9% gewijzigd door reddevil001 op 16-07-2005 21:37 ]

None

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Canon iR-copiers kunnen in 256 grijstinten scannen

of neem een DR-scanner van Canon

www.casarodriguillo.com

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Op mijn werk hebben ze een Canon DR2080C. Deze kan inderdaad iets van 50 documenten achter elkaar scannen. Het is echter wel een tafelmodel (lijkt een beetje op een bubblejet printer BJ10). Prijs : 1000 euro....

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Je zoekt dus agrief scanners. dubbelzijdig hogesnelheid.
swets ferington hoe je het ook mag schrijfen heeft ze bij ons geleverd.
ff terinfo bij ons word dagelijks enige 10000 nota's / bijgelijdende brieven in verschilende maten gescand. om deze in het digtaal argief te plaatsen

Grutte Pier fansels

Verwijderd

@ hessel
offtopic:
Ik hoop dat jij niet meewerkt aan het archief, maar ja het is blijkbaar digitaal zodat je taalfouten niet opvallen

Volgens mij zijn de digitale nashuatec copiers geschikt. Vraag eens na in de buurt. Digitale copiers zullen het beste de recto-verso papieren kunnen verwerken. Met een sheetfedscanner moet je volgens mij toch elke zijde apart doorvoeren. Tenzij met de hele dure. Verhuurfirma's voor dergelijke apparatuur bestaat niet (toch niet in Vlaanderen). Kijk eens in de gouden gids, het lijkt mij het makkelijkst om zo iets uit te besteden. Of je koopt een simpele sheetfedscanner en zet er iemand aan voor zijn vakantiejob ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 10:58 . Reden: te vroeg op de ochtend. typo' van jewelste ]

• MidiMaze
  • Laatst online: 15-02 20:03

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Wat jij nodig hebt is zo'n apparaat:
http://wwwnl.kodak.com/NL.../name/i600Scanner_product
die hebben ze op het werk waar ik nu zit ook, je kan er praktisch alles instoppen,

blabla

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
hessel schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:21:
Je zoekt dus agrief scanners. dubbelzijdig hogesnelheid.
swets ferington hoe je het ook mag schrijfen heeft ze bij ons geleverd.
ff terinfo bij ons word dagelijks enige 10000 nota's / bijgelijdende brieven in verschilende maten gescand. om deze in het digtaal argief te plaatsen
Je bedoelt Swets-Farrington.

http://www.swets-farrington.nl/swfr/index.htm

Voor de TS: http://www.swets-farrington.nl/swfr/diensten.htm

• reddevil001
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:56:
Volgens mij zijn de digitale nashuatec copiers geschikt. Vraag eens na in de buurt. Digitale copiers zullen het beste de recto-verso papieren kunnen verwerken. Met een sheetfedscanner moet je volgens mij toch elke zijde apart doorvoeren. Tenzij met de hele dure. Verhuurfirma's voor dergelijke apparatuur bestaat niet (toch niet in Vlaanderen). Kijk eens in de gouden gids, het lijkt mij het makkelijkst om zo iets uit te besteden. Of je koopt een simpele sheetfedscanner en zet er iemand aan voor zijn vakantiejob ;)
Ik heb inderdaad ook het vermoeden dat de nashuatecs het kunnen. Nashuatec zelf heeft geen idee waar ik een kopieerwinkel zou kunnen vinden met hun machines. Ik weet dat er in Enschede (de andere kant van Nederland) een kopieerwinkel is... Als het allemaal echt niet wil lukken ga ik daar naar toe.

Het probleem er hier in de regio uitsluitend met Xerox gewerkt wordt. Ik heb alle kopieerwinkels af gebeld. De Xeroxen kunnen technisch gezien (hardware) vaak wel grijstinten scannen, maar de software kan het gewoon niet uit die machines halen. Xerox technici krijgen het ook niet voor elkaar.

Ik vermoed dat een kopieerwinkel in dit geval de voordeligste optie is. Het kost een enkele cent per scan, maar ik hoef geen grote investeringen te doen.

joopv: Swets-Farrington ga ik morgen ook maar eens bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door reddevil001 op 17-07-2005 19:42 ]

None

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

voor canon multifuntionals heb je scan-gear die software kan het met gemak. In veel copy shops staan ook IR machines. Maar hebben ze ook die software geinstaleerd. Ook nashua/xerox/kyocera/oce enz. kunnen dat btw. En dat Xerox techs. het niet kunnen verbaast mij niets >:)

edit: weet niet wwar je woont natuurlijk

http://www.reprovandekamp...w&id=25&Itemid=64&lang=nl

http://www.multiscan.nl/

[ Voor 25% gewijzigd door Pinin op 17-07-2005 23:14 ]

www.casarodriguillo.com

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
Bij mij hebben op het werk hebben we een Ricoh scanner/printer/kopier met netwerkaansluiting.
Die kan stapels documenten scannen en in PDF-vorm toemailen. (mailserver in je eigen netwerk, of scannen naar de harde schijf binnen de kopier is dus wel wenselijk)
scannen in 1 bit 600 dpi gaat met ongeveer 45 pagina's per minuut.
A3 gaat ongeveer 30% langzamer per vel (dus meer oppervlakscanner per minuut)
Dubbelzijdig gaat ook, maar dat is een stuk langzamer.
8 bits grijswaarde kan ook, maar dat doen we zelf meestal niet, omdat de PDFjes dan erg groot worden Scannen gaat dan iets langzamer, maar hoeveel weet ik niet. Ik heb nog nooit het volledige geheugen van de scanner volgescanned.
Deze machines leasen we van een bedrijf, mischien verhuren die ook. Ze zitten in Lelystad of Almere meen ik.

Ik kan dinsdag wel een typenummer en het leasebedrijf opzoeken als je daar iets aan hebt.

edit:
Ik heb ff op mijn werk ingelogged en een scan-mailtje bekeken:
This E-mail includes attached file(s) sent from "RNP76C18E" (Aficio 2045).
De Ricoh Aficio 2045 dus.

Op de Cebit heb ik trouwens ook een scanner gezien die gebonden boeken ook kon scannen en OCR-en. Als voorbeeld lieten ze de hele dag door dezelfde bijbel inscannen. Dat was binnen een paar minuten klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door TD-er op 17-07-2005 23:21 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• reddevil001
TD-er schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:18:
Deze machines leasen we van een bedrijf, mischien verhuren die ook. Ze zitten in Lelystad of Almere meen ik.
Dat zou wel handig zijn, aangezien ik zelf daar ook in de buurt zit.
tomleeuw schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:03:
Ook nashua/xerox/kyocera/oce enz. kunnen dat btw.
De copiers van Xerox kunnen het over het algemeen niet (enkele scanners wel). Nashuatec en Oce waarschijnlijk wel, zover ik dat dan uit de handleidingen heb kunnen halen.

None

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-02 10:28
Een Infotec 4353MF met de juiste opties kan het ook.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
TD-er schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:18:
....Deze machines leasen we van een bedrijf, mischien verhuren die ook. Ze zitten in Lelystad of Almere meen ik.

Ik kan dinsdag wel een typenummer en het leasebedrijf opzoeken als je daar iets aan hebt.

edit:
Ik heb ff op mijn werk ingelogged en een scan-mailtje bekeken:
This E-mail includes attached file(s) sent from "RNP76C18E" (Aficio 2045).
De Ricoh Aficio 2045 dus.

...
PMS in Lelystad denk ik, die doen aan lease en zitten in Lelystad, en hebben nashuatec (=ricoh)

Verwijderd

Nashuatec = Infotec = Lanier = Ricoh

Allemaal dezelfde Ricoh machine's, er zijn er zelfs nog meer.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 15:02

ReLight

echo("What Now ? !")

een overweging voor TS moet denk ik ook zijn of dit een 1 malige actie is, of dat dit keer op keer weer terug komt met andere documenten boeken. Dan kan een lease of koop + een Inscan vakantie kracht goedkoper uitvallen.
Uitbesteden = duur, dus maak ook een biervilt berekeningetje...

Wij hebben net zoiets gedaan voor een Data-Room +-45.000 stuks, samen met multicopy

[ Voor 14% gewijzigd door ReLight op 19-07-2005 22:52 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• reddevil001
Het is in principe eenmalig, maar ik sluit niet uit dat er nog een batch achteraan komt. Het moet dus niet zo duur zijn dat ik na de tweede keer beter zelf een document scanner of copier had kunnen kopen.

Multicopy heeft ruim 3000 euro geoffreerd. Alternatieve kopieerwinkels vragen nog niet eens 1/10e van dit, maar de winkels in de regio hebben Xerox en dus krijgen ze het niet voor elkaar.

Voor die 3000 euro vlieg ik liever naar Taiwan om een Microtek voor 2000 euro te gaan halen. Nou ja, bij wijze van spreken dan.

None

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
DJSmiley schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:41:
[...]

PMS in Lelystad denk ik, die doen aan lease en zitten in Lelystad, en hebben nashuatec (=ricoh)
Ik was het gisteren een beetje vergeten te vragen, dus zonet maar even achteraan gebeld :)

Kennelijk leased ons bedrijf rechtstreeks bij Ricoh en gaat die lease-constructie dan via een bank enz.
De TS zou Ricoh dus even kunnen bellen Ricoh
Wij bellen altijd met het algemene nummer en worden dan doorverbonden met de vertegenwoordiger.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• jordan2k
  • Laatst online: 19-02 21:45
wij heben zo'n Oce varioprint 2050-70 en daar kan je letterlijk alles mee, is wel een flinke machine.

• koln_nl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 11:32
Wij gebruiken Konica multi-functions, type 7165 e.d. Doen 65ppm, dubbelzijdig geen probleem. Het verzenden van de scans kost vaak wel wat meer tijd, vooral naar e-mail, maar ondertussen is het apparaat beschikbaar voor kopietjes.
De scans die ik maak zijn 1bit-diep, vaak 300dpi. Levert een tiff van zo'n 50kb op. Kwaliteit is prima. 600dpi is geen probleem, pdf ook niet. Of de bitdiepte verandert kan worden... lees vooral verder op http://www.biz.konicaminolta.com/k/digital/7165a.html

Mijn machines zijn geleased bij Veenman, die hebben ook een showroom waar je misschien ook wel van gebruik kan maken.

Succes!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als die nashuatec dingen kunnen wat jij wilt, moet je eens op www.computerverhuur.nl kijken (da's overigens gewoon Kender thijssen, de grootste computerverhuurder van NL). Verhuren een redelijk groot assortiment aan multifunctionals die ook kunnen scannen. Denk dat je daar gewoon even moet vragen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 16:33
is wel duur hoor... om het te laten doen. volgens mij.

is het zo dat je alles in 1 file wilt hebben? of alles in losse files

[ Voor 41% gewijzigd door CRpt3r55 op 20-07-2005 15:57 ]

Etuuuuuh!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 22:50
Dit is een leuk topic, ga ik zeker in de gaten houden. Moet namelijk ook voor een klant tegen de half miljoen documenten gaan archiveren en indexeren.

• reddevil001
Crypter schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:57:
is wel duur hoor... om het te laten doen. volgens mij.

is het zo dat je alles in 1 file wilt hebben? of alles in losse files
Maakt me niet zoveel uit. Het liefst met weinig compressie/kwaliteitsverlies, maar klein genoeg om op een 250 GB HDD te plaatsen. Maar als het nodig is om een tweede harddisk aan te schaffen is dat geen probleem.

De 20.000 bladzijdes bevatten plaatjes en tekst. De tekst die er tussen staat, moet met OCR en daarna nog een keer handmatig bewerkt worden. OCR schijnt prima te kunnen met zwart/wit, maar ik heb gemerkt dat dit bij het echte oude (en beetje vergeelde) materiaal niet goed gaat. Daarnaast zien de plaatjes er op een computerscherm niet goed uit als ze zwart/wit gescand zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door reddevil001 op 20-07-2005 17:00 ]

None

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 16:33
reddevil001 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:59:
[...]
Daarnaast zien de plaatjes er op een computerscherm niet goed uit als ze zwart/wit gescand zijn.
dat valt reuze mee met de huidige methodes die copiers/scanners hebben op dit moment zoveel grijswaarden dat ze met gemak alle kleueren een eigen grijstint kunnen geven, waardoor de foto toch duidelijk blijft.

Etuuuuuh!

• reddevil001
Crypter schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:06:
[...]

dat valt reuze mee met de huidige methodes die copiers/scanners hebben op dit moment zoveel grijswaarden dat ze met gemak alle kleueren een eigen grijstint kunnen geven, waardoor de foto toch duidelijk blijft.
Zoals ik eerder schreef kunnen vrijwel alle copiers technisch gezien grijstinten scannen. Een aantal kunnen de scans echter niet opslaan in grijstinten (in ieder geval Xerox). Er is dus regelmatig een verschil tussen wat de hardware kan en wat de software kan.

Ik vind het dan ook behoorlijk dom dat met name Xerox dit niet voor elkaar krijgt, maar wel adverteert met hun scanmogelijkheden in 256 grijstinten.

None

• McFizban
  • Laatst online: 18-02 13:43

McFizban

Hackito ergo sum.

Op m'n werk hebben we een Xerox Document Centre 440 met netwerk en fax optie staan. Deze kan tot A3 scannen.
Op de website heb ik een programmatje gevonden waarmee je de scanner kan aansturen vanaf je PC.
Na dit truukje te hebben afgekeken hebben we een ftp server zo geconfigureerd dat je de scans naar die server kan sturen en dan als tiff of pdf kan ophalen. Dit kan in pure zwart-wit of in grijstinten.
OCR moet dan via een extern programma.

[ Voor 19% gewijzigd door McFizban op 01-08-2005 12:04 . Reden: URL toegevoegd ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• reddevil001
McFizban schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:57:
Op m'n werk hebben we een Xerox Document Centre 440 met netwerk en fax optie staan. Deze kan tot A3 scannen.
Op de website heb ik een programmatje gevonden waarmee je de scanner kan aansturen vanaf je PC.
Na dit truukje te hebben afgekeken hebben we een ftp server zo geconfigureerd dat je de scans naar die server kan sturen en dan als tiff of pdf kan ophalen. Dit kan in pure zwart-wit of in grijstinten.
OCR moet dan via een extern programma.
O, dat is goed nieuws.
Welke software heb je op hun site gevonden?

Ik kon alleen de Windows Image Acquisition Driver (WIA) driver in het Engelstalige deel van hun site vinden. Is dat de software die je gebruikt heb?

None

• McFizban
  • Laatst online: 18-02 13:43

McFizban

Hackito ergo sum.

reddevil001 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:21:
[...]

O, dat is goed nieuws.
Welke software heb je op hun site gevonden?

Ik kon alleen de Windows Image Acquisition Driver (WIA) driver in het Engelstalige deel van hun site vinden. Is dat de software die je gebruikt heb?
Dat is inderdaad de software die we hier gebruiken.

(Sorry dat de relpy zo lang duurde, maar de vakantie was ook zo lekker ;) )

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Pagina: 1