Tips en adviezen: MSI NEO 2 Platinum overklokken

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 00:48
Ik wilde eerst me MSI NEO 2 Platinum wegdoen voor een pci-e moederbord. Maar achteraf vind ik de pci-e kaarten nog wat duur en de AGP kaarten zijn nou best redelijk goedkoop en een extra pci-e moederbord kost me ook weer extra. Ik zit te denken om een 6800GT te kopen of heel waarschijnlijk een AOpen 6800LE.

Ik heb nou dit:

3200+ Met boxed cooler
MSI Neo 2 platinum.
2 x 512MB A-Merk geheugen.

Nou wilde ik de koeler gaan vervangen (graag tips) De koeler moet niet te duur worden maar wel heel erg goed koelen en niet zoveel herrie.
Ik wil ook tips over het geheugen er komt nou 2x 1gB DC in.(wel overklokgeheugen)
Welk geheugen kan ik het best nemen.?

Ik ben zelf niet zo thuis met het die-hard overklokken dus zou ik graag wat adviesen willen voordat ik zelf maar geheugen ga kopen en dan blijkt het slechte overklok geheugen te zijn.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 22:56
Definieer 'niet te duur'?

Deze maakt niet veel herrie (met fancontrol, zit erbij), maar kost wel een paar tientjes...(35-40 euro ofzo)

[ Voor 5% gewijzigd door Wilke op 16-07-2005 18:01 ]

• Robin4
Die zalman komt volgens mij (wat ik gelezen hebt in verschillende test) niet zo heel goed uit de test.
Hij maakt niet zoveel lawaai en koelt goed, maar dit is meestal maar 2 a 3 graden minder. Ik zoek een echte top koeler dat echt veel verschilt met de boxed cooler.
En als ik een zalman zou kiezen dan zou ik voor de
CNPS7000B-Cu LED gaan.
Ik lees her en der dat zalman meer voor de stilte is dat ie niet echt super koelt. (2 a 3 graden minder vind ik niet echt een prestatie)

Maar wel bedankt voor je bij drage.

[ Voor 27% gewijzigd door Robin4 op 16-07-2005 18:17 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Coolmaster schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:13:
Die zalman komt volgens mij (wat ik gelezen hebt in verschillende test) niet zo heel goed uit de test.
Hij maakt niet zoveel lawaai en koelt goed, maar dit is meestal maar 2 a 3 graden minder. Ik zoek een echte top koeler dat echt veel verschilt met de boxed cooler.
En als ik een zalman zou kiezen dan zou ik voor de
CNPS7000B-Cu LED gaan.
Ik lees her en der dat zalman meer voor de stilte is dat ie niet echt super koelt. (2 a 3 graden minder vind ik niet echt een prestatie)

Maar wel bedankt voor je bij drage.
de koperen versie van de 7000 koelt wel een stuk beter als de boxed koeler hoor, maar als advies zou ik je toch de thermalright xp90 of nog beter de xp120 aanbevelen, met een hoog cfm koeler er op.

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Robin4
Hoe doet de Artic 64 Freezer het, of 1 van die modellen?