[MCE 2005] Hangt bij afspelen dvd en tv*

Pagina: 1
Acties:

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
Problemen, problemen.....

Ik heb net een nieuwe machine gebouwd en alleen maar problemen met dat ding.

Tijdens de installatie en configuratie crashte het systeem herhaaldelijk met blauwe schermen.
Daarop heb ik het geheugen gewisseld met het geheugen uit mijn PC
Daarna geen blauwe schermen meer dus ik denk dat de geheugenmodule defect is.

Toen ik het systeem aan het testen was heb ik alles even kort uitgeprobeerd en alles leek te werken.
Daarna heb ik hem beneden aan m'n tv aangsloten en wat langer naar de tv gekeken.
Wat ik nu zie is dat als ik ongeveer 2-3 minuten tv kijk dat het beeld stilstaat en na een minuut weer verder gaat. Dan werkt het even goed maar na ongeveer een minuut crasht het hele systeem....geen toets werkt meer en alles staat stil. Dat gebeurt ook bij het afspelen van een dvd. Hij start, en na een minuut hakkelen en stotteren en uiteindelijk crasht hij weer.

Het zou iets te maken kunnen hebben met de videokaart dus ik heb de laatste drivers opgehaald, maar geen oplossing.

Verder heb ik geen DTS geluid uit de SPDIF uitgang als ik een DVD speel...

Ik heb:
- Club 3D ZAP1000 TV kaart
- Club3D FX5200 Video kaart
- Asus K8S-MX mainboard
- 3000 Sempron uP
- 512Mb memory

Iemand met een goede tip?

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens in de Processors, Mobo's & Geheugen Hangen en Opstart-problemen troubleshooter gekeken? :)

Verder klinkt het dat je geheugen slecht is (www.memtest86.com) ofwel dat je PC bijvoorbeeld te warm wordt :)

• RemonDePemon
Een update die goed lijkt te werken.

Ik ben erachter gekomen dat de problemen veroorzaakt lijken te worden door timingproblemen.
als ik tv kijk en het signaal vergelijk met het signaal op de "ouderwetse" tv loopt de MCE steeds iets meer achter, net alsof de machine het niet bij kan houden dus.

Nu heb ik een A3000 processor die met software in snelheid gestuurd wordt naar mate er meer processorkracht nodig is. Ik denk dat dat roet in het eten gooit. Na een tijdje gaat de processorsnelheid omlaag en houdt de mce het niet meer bij om te bufferen.

Nu heb ik de optie Cool 'n Quiet uitgezet en het lijkt nu goed te werken. :-)

Ik laat het nog even weten.

Trouwens nog een goede tip voor de parrallele displays....zet je printerpoort in EPP mode...dan werkt het!

Groeten,
Remon

• RemonDePemon
Alles werkt nu zoals het zou moeten.

Cool 'n quiet staat weer aan.
Gewoon met de hand Windows update draaien en ALLE updates installeren.
Daarna de laatste video drivers installeren (WinDVD5) en spelen maar!

Ik ben erg tevreden! :)

[ Voor 41% gewijzigd door RemonDePemon op 27-07-2005 00:00 ]